Gå til innhold

Ufattelig mange som blir sammen med noen som ligner de utseendemessig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger bare mer og mer merke til alle som går inn i et forhold, eller er i et forhold, ligner så sykt på hverandre. Man kan ikke se det ved første øyekast, men dersom man studerer ansiktet til begge så ser man hvor mange like trekk de har i ansiktet. Eksempler kan være samme type nese, avstand mellom øyne, avstand fra nese til munn, helt lik form på lepper osv. Slike ting som gir symmetri til ansiktet. 

Er det en slags underliggende sans vi har, at vi blir mest tiltrukket av de som ligner oss mest?
Jeg feks kan se en gutt som ligner helt på meg, fordi jeg kan se det på symmetrien i ansikt eller helt samme form på ulike ting, og jeg skal ikke lyve, jeg blir veldig tiltrukket av de som har samme trekk som meg.

gjelder dette for de fleste? Og hvorfor er det sånn egentlig?

Anonymkode: 28c19...a77

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. 

Anonymkode: d5e5d...022

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja helvete, når du sier det..... sant ass!

Anonymkode: 57f05...0e3

Skrevet

Ja, vil tiltrekkes ofte det som er familiært. Mor/far, onkel/tante - altså mennesker som har hatt en god innflytelse på livet siden barndommen. Mennesker liker det trygge og kjente. Men om man har dårlig relasjoner, så kan man tiltrekkes av det stikk motsatte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er morsomt, jeg 😊Se f.eks på Mr. og Mrs. Trump 😊 Det er sååå mange eksempler i kjendis-verden 😊

Screenshot_20210401_194854.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer! Det er bevist. 

Anonymkode: 2240e...4ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg legger bare mer og mer merke til alle som går inn i et forhold, eller er i et forhold, ligner så sykt på hverandre. Man kan ikke se det ved første øyekast, men dersom man studerer ansiktet til begge så ser man hvor mange like trekk de har i ansiktet. Eksempler kan være samme type nese, avstand mellom øyne, avstand fra nese til munn, helt lik form på lepper osv. Slike ting som gir symmetri til ansiktet. 

Er det en slags underliggende sans vi har, at vi blir mest tiltrukket av de som ligner oss mest?
Jeg feks kan se en gutt som ligner helt på meg, fordi jeg kan se det på symmetrien i ansikt eller helt samme form på ulike ting, og jeg skal ikke lyve, jeg blir veldig tiltrukket av de som har samme trekk som meg.

gjelder dette for de fleste? Og hvorfor er det sånn egentlig?

Anonymkode: 28c19...a77

Har sagt det ved et par anledninger før, men sier det gjerne igjen: Er det et land hvor Adolf-drømmen lever i beste velgående med tanke på "genetisk seleksjon" og fullstendig nazi-tankegang med tanke på hvor kresen noen er på nivået og utseendet på den de skal være sammen med, så er det her i landet. Adolf hadde vært stolt (bortsett fra feminismen), og ironisk nok er det frigjøringen av kvinners "rettigheter" som gjør at vi har nådd en slik syk seleksjon, men det er ikke bare det. Den fanatiske markedskapitalismen som følge av fremveksten av internett, og fullstendig tilbedelse av de rike og de med godt utseende gjør noe med folk som vokser opp som barn og som etterhvert blir voksne. 

Vi blir hjernevasket til å like noe som er trenden og begynne å mislike noe som var helt vanlig for bare 25 - 30 år siden. 

Anonymkode: a5608...82a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fins ikke lik min samboer. Jeg har smal nese, han brei. Jeg har større lepper en han. Jeg har liten hake, han normal. Jeg har liten panne, han normal. Han små ører, jeg store. Har forskjellige ansiktsform. Jeg er mørkhudet han lyshudet. Så jeg har andre trekk en hann. 

Anonymkode: 269d0...8ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel en form for ødipuskompleks. Man har ikke lov til å bli sammen med ens mor/far og finner derfor en som ligner som erstatning.

Anonymkode: cf96e...938

• Liker 1
Skrevet

Tror man begynner å ligne jo mer man er sammen. Se eks hunder også er ganske like sine eiere😂😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har sagt det ved et par anledninger før, men sier det gjerne igjen: Er det et land hvor Adolf-drømmen lever i beste velgående med tanke på "genetisk seleksjon" og fullstendig nazi-tankegang med tanke på hvor kresen noen er på nivået og utseendet på den de skal være sammen med, så er det her i landet. Adolf hadde vært stolt (bortsett fra feminismen), og ironisk nok er det frigjøringen av kvinners "rettigheter" som gjør at vi har nådd en slik syk seleksjon, men det er ikke bare det. Den fanatiske markedskapitalismen som følge av fremveksten av internett, og fullstendig tilbedelse av de rike og de med godt utseende gjør noe med folk som vokser opp som barn og som etterhvert blir voksne. 

Vi blir hjernevasket til å like noe som er trenden og begynne å mislike noe som var helt vanlig for bare 25 - 30 år siden. 

Anonymkode: a5608...82a

Hjelp....

Anonymkode: d5e5d...022

• Liker 1
Skrevet

Haha, var mange som trodde at jeg og en tidligere kjæreste var søstre😂 Feks da vi så på leilighet sammen, så ble det kommentert at det var koselig at to søstre skulle kjøpe leilighet sammen🙃

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Curlyme said:

Tror man begynner å ligne jo mer man er sammen. Se eks hunder også er ganske like sine eiere😂😂

Er det vanlig at hunder og eieren får like ansiktstrekk?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Haha, var mange som trodde at jeg og en tidligere kjæreste var søstre😂 Feks da vi så på leilighet sammen, så ble det kommentert at det var koselig at to søstre skulle kjøpe leilighet sammen🙃

🤣 Det samme trodde noen om meg og min ex, at vi var bror og søster :ler:

Anonymkode: 5177f...dd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når de eldes sammen begynner de å ligne. Bare se etter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20210401-201744_Chrome.jpg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er vel en form for ødipuskompleks. Man har ikke lov til å bli sammen med ens mor/far og finner derfor en som ligner som erstatning.

Eller narsisisme. Man kan ikke bli sammen med seg selv, så man finner en som likner.

Anonymkode: df3ec...fd6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...