AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hei! Meg og min samboer eier en leilighet, men ønsker å flytte til et rekkehus i nærmeste framtid. Min samboer har en årslønn på 600 000 kr, mens jeg holder på med fagbrev og har deretter lærlinglønn, som forøvrig ikke er mye. Jeg vurderer å søke om stipend så jeg et par tusen ekstra, men vil bankene regne dette med som inntekt? Er det noe annet bankene ser på når man skal kjøpe hus kontra en leilighet? Vet ikke om bankene ser på hvilken utdannelse jeg tar og hvor sikkert det er å få jobb med det, om det blir tatt med i beregningen? Takk for svar! Anonymkode: 55e97...fdf
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Nei. Men du kan spare de pengene, da har du hvertfall noe egenkapital Anonymkode: e3b63...dd8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Stipend er ikke inntekt hos banken. Kun arbeidsinntekt. Så det hjelper ikke på regnestykket. Anonymkode: a01a2...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Bankene ser på utdanning og kan ta en vurdering på finansieringsbevis basert på at inntekt vil øke frem i tid om du utdanner deg innenfor noe det er lett å få jobb innenfor, Så prøv! Men stipend er ikke regnet som inntekt. Anonymkode: a01a2...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå