AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Jeg har akkurat flyttet med kjæresten min. Vi har ganske lik lønn og betaler egentlig alt 50/50. Matbudsjettet fra jeg var singel til nå er ut av en annen verden... Han spiser så sinnsykt mye mer enn meg, kanskje 4 ganger så mye (uten å ta i). Jeg er ikke fan av å vri og vende på alt, for vi er jo sammen og det skal være oss. Men jeg kjenner at akkurat denne føles litt urettferdig. Er det smålig av meg å tenke sånn? Hvordan løser dere dette i deres samliv? Anonymkode: d5704...16b 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Går helt fint å skjevfordele noen ting. Min mann betaler for all snus da jeg ikke bruker snus, jeg betaler for vinen jeg drikker, osv. Lag et budsjett Anonymkode: 47acb...aaa 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Vi bryr oss ikke om det. Orker ikke være så pirkete. De periodene han tjener mye så har han investert i oppussing på huset hvor vi eier 50/50, så er vel egentlig jeg som burde være glad selv om han spiser som ti hester. Anonymkode: 503ac...589 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Mange gutter/menn synes de sparer så mye på å være i forhold. Mange kvinner/jenter opplever å bli raka blakk. Du har nå funnet ut hvorfor. Du sponser hans matbudsjett, ganske betydelig. Er han en real mann, verdt å spare på, så bør det ikke være noe problem å ta opp. selv om det sitter litt i, at en kan føle seg smålig, fordi spesielt jenter er drilla på at vi må dele på maten vi har og passe på andre. Anonymkode: b5dda...41e 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mange gutter/menn synes de sparer så mye på å være i forhold. Mange kvinner/jenter opplever å bli raka blakk. I snitt så overføres enorme summer fra menn til kvinner pga kjæresteforhold altså. I snitt tjener menn mest, og er eldre enn kjæresten. Og spytter betydelig mer inn enn damene gjør. Det er ikke feil at man dekker egne kostnader, man må bare huske at da er det slik det er. Og da kan ikke du om 10 år si at han skal betale mer til fellesskapet om han har høyere lønn feks Anonymkode: 8e9fe...276
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I snitt så overføres enorme summer fra menn til kvinner pga kjæresteforhold altså. I snitt tjener menn mest, og er eldre enn kjæresten. Og spytter betydelig mer inn enn damene gjør. Det er ikke feil at man dekker egne kostnader, man må bare huske at da er det slik det er. Og da kan ikke du om 10 år si at han skal betale mer til fellesskapet om han har høyere lønn feks Anonymkode: 8e9fe...276 Nå deler de jo alt 50/50 og tjener likt - hvilket jeg tror er ganske vanlig i moderne forhold i dag.. ts, jeg opplever d samme som deg; syns vi handler enormt mye mat!!! Og selvsagt - d koster. Spesielt de mnd det er litt trangt økonomisk tenker jeg endel på dette . Foreløpig lar jeg det være, men er det noe han spiser betydelig mer av har jeg vurdert å be han kjøpe mesteparten av dette Selv Anonymkode: d102a...9df
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I snitt så overføres enorme summer fra menn til kvinner pga kjæresteforhold altså. I snitt tjener menn mest, og er eldre enn kjæresten. Og spytter betydelig mer inn enn damene gjør. Det er ikke feil at man dekker egne kostnader, man må bare huske at da er det slik det er. Og da kan ikke du om 10 år si at han skal betale mer til fellesskapet om han har høyere lønn feks Anonymkode: 8e9fe...276 Hva som er tilfelle i snitt er da fullstendig irrelevant for hvert enkelt parforhold. Anonymkode: 4368e...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Mannen min spiser mye mer enn meg + lunsj på hjemmekontor. Han betaler mer enn meg inn på matkontoen, hans forslag. Anonymkode: 2fd8d...6fa
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hva som er tilfelle i snitt er da fullstendig irrelevant for hvert enkelt parforhold. Anonymkode: 4368e...a1d Jeg svarte på følgende påstand: "Mange gutter/menn synes de sparer så mye på å være i forhold. Mange kvinner/jenter opplever å bli raka blakk." Mener du helt seriøst at det er unaturlig å snakke om snitt når man svarer på denne påstanden? Anonymkode: 8e9fe...276 1
Dise Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Spennende dilemma! Er selv tilhenger av at deler av økonomien er felles, mens noe holdes utenom. Er det store ulikheter i behovene innenfor budsjettkategorier som regnes for «felles» er det nok lurt å snakke om det slik at ikke det oppleves som om du er hans sponsor. Det blir også litt feil å sammenligne med forbruket i singellivet, for når man er to heves ofte kvaliteten litt på maten siden det er kos og hygge involvert. Da jeg var singel kunne jeg fint spise havregrøt fire dager på rad, men i et forhold aldri, pga det sosiale aspektet. Hva om han betaler 2/3 og du 1/3? Ingenting trenger være endelig, men foreslå det som en test bare.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Her skjevdelte vi. Jeg "tapte" en del da jeg ble samboer. Ikke søren om jeg ville betale for at han spiste så mye mer enn meg. Anonymkode: 73f8a...7b7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 Er vel normalt i alle forhold at mannen spiser mye mer! Anonymkode: 434ab...9a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå