Pipaluk Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Er det flere som frykter nye virusmutanter som kommer og hvor dagens vaksiner ikke har effekt? Hva gjør vi med brasiliansk variant? Stenger ned samfunnet, til vi finner ut om vi skal bruke Moderna eller Pifzer? Kan vi ta det helt easy eller må vi fortsette med tiltak for å unngå nye smittebølger? 2
Capt. Obvious Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Jeg tror dessverre tiltakene er kommet for å bli i noen år fremover. Det sies ikke høyt av helsemyndighetene, for da går folk av skaftet hvis de får vite at man må holde på i flere år til. Håper jeg tar feil, men det ser ikke så bra ut akkurat nå med tanke på vaksinasjonstempoet... 3
Milky Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Tror ikke dette er over med vaksinering. Som du sier kan det komme mutasjoner som vaksinene muligens ikke fungerer mot og da er vi tilbake til start. Enten blir det nedstenging av og på eller så innser folk at dette er noe vi må leve med lenge og at det ikke nytter å stenge samfunnet 5
Gjest Optimo Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Dagliglivet i Norge vil nok nærme seg normale tilstander i løpet av sommeren / høsten. Men andre land, som f.eks Brasil, er jo ikke i nærheten av å ha kontroll på noe som helst. Så jeg tipper vi vil se restriksjoner ift reise og turisme i lang, lang tid fremover.
Justlooking Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Tror det først tar slutt når viruset brenner ut og eventuelt blir en del av den vanlige influensavaksinen. 1
Gjest LadyTrouble Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Jeg håper det. Men det virker jo ærlig talt ikke som at disse prediksjonene om at viruset skulle bli mindre og mindre farlig har slått an så langt..
Gjest Pianobar Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Sier de ikke at vaksinen funker i ca 6 mnd? Skal vi revaksineres hver 6 måned? Tviler på at dette er over med det første, men håper høst/vinter 21/22 blir noe enklere enn denne med færre restriksjoner.
Sylveon Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Jeg tror vi snakker om 4-5 år minimum og tenker at de som snakker om normale dager i løpet av sommeren/høsten er rimelig naive. 4
Pipaluk Skrevet 1. april 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2021 Hvordan klarte de å få bukt med SARS i Kina? Det har jo dødd ut nå. De spredte seg heller ikke utenfor Asia 2
Melkebarten Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Dette er på ingen måte over med vaksinering. 3
Gjest Rocka69 Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 Pipaluk skrev (3 minutter siden): Hvordan klarte de å få bukt med SARS i Kina? Det har jo dødd ut nå. De spredte seg heller ikke utenfor Asia Portforbud, dessverre! Innreise og utreiseforbud. Stengte havner og flyplasser. Trussel om livsvarig fengsel uten rettssak. Vi vil ikke dit, men vi må opptre som fornuftige, sympatiske, uselviske mennesker som hjelper hverandre og følger råd og påbud som er helsefaglig og vitenskaplig begrunnet
Gjest Linny111 Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 Jeg bor i Storbritannia og har full tro på at ting vil bli MYE bedre til sommeren når alle er vaksinert. Jeg må tro at det blir bedre, ellers holder jeg ikke ut. Jeg har hatt tro på vaksine siden dag én og det har jeg fremdeles.
Gjest Rocka69 Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 Linny111 skrev (1 minutt siden): Jeg bor i Storbritannia og har full tro på at ting vil bli MYE bedre til sommeren når alle er vaksinert. Jeg må tro at det blir bedre, ellers holder jeg ikke ut. Jeg har hatt tro på vaksine siden dag én og det har jeg fremdeles. Og for UK så ser det ut til at det blir mye bedre også tidligere enn sommeren. Skulle ønske jeg kunne tro det om Norge også - kanskje neste sommer
Majer Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Jeg tviler på at pandemien tar slutt. For det første kan vi få mutasjoner fra andre land og for det andre er det for mange som sier nei til vaksine. Vi bør ha obligatorisk karantenehotell ved utenlandsreise i flere år 1
Gjest Linny111 Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 Just now, Rocka69 said: Og for UK så ser det ut til at det blir mye bedre også tidligere enn sommeren. Skulle ønske jeg kunne tro det om Norge også - kanskje neste sommer Ja, men nå har det også vært fryktelig ille her veldig lenge. Vi har ikke kunnet forlate byen på mange måneder. Jeg har ikke møtt noen venner siden november. Til uka skal jeg endelig grille med ei venninne utendørs. Om en måned håper jeg å kunne gå tur i skogen rett utenfor byen. Jeg må innrømme at jeg føler på en bitterhet når nordmenn snakker som om å bli nektet hyttetur er det verste de kunne opplevd. Men det ser ut til at ting vil skje fort nå. Det blir fryktelig deilig. Jeg er ikke glad i Boris Johnson, men det han sa om at vi MÅ åpne når alle er vaksinert, uavhengig om det setter noen få utsatte mennesker i fare, snakket til hjertet mitt. Samfunnet er stengt fordi sykehusene ikke skal overbelastes, og vaksinen skal forhindre dette. Det er ikke stengt for å redde hver eneste 90-åring, som noen ser ut til å tro.
EnKoppTe Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 Globalt sett vil det være "lommer" her og der hvor befolkingen ikke er vaksinert, og dermed vil viruset leve sitt eget liv der. Det i seg selv tror jeg medfører at viruset muterer og at det sprer seg. Så er det på`n igjen med nedstigninger her og der i påvente av vaksine. I mellomtiden vil legemiddelbransjen tjene gode penger.
Gjest Rocka69 Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 Linny111 skrev (Akkurat nå): Ja, men nå har det også vært fryktelig ille her veldig lenge. Vi har ikke kunnet forlate byen på mange måneder. Jeg har ikke møtt noen venner siden november. Til uka skal jeg endelig grille med ei venninne utendørs. Om en måned håper jeg å kunne gå tur i skogen rett utenfor byen. Jeg må innrømme at jeg føler på en bitterhet når nordmenn snakker som om å bli nektet hyttetur er det verste de kunne opplevd. Men det ser ut til at ting vil skje fort nå. Det blir fryktelig deilig. Jeg er ikke glad i Boris Johnson, men det han sa om at vi MÅ åpne når alle er vaksinert, uavhengig om det setter noen få utsatte mennesker i fare, snakket til hjertet mitt. Samfunnet er stengt fordi sykehusene ikke skal overbelastes, og vaksinen skal forhindre dette. Det er ikke stengt for å redde hver eneste 90-åring, som noen ser ut til å tro. Gleder meg på dine vegne, har holdt meg mest mulig hjemme på hjemmekontor siden januar 2020 - jeg så hva som kom allerede da. Jeg er dritlei, men jeg hadde foreldre som levde under krigen, og rn far som var en del av Milorg. Klarte han i fem år så skal fanden jeg klare det også! Og jeg er heldig, både kona og jeg har sikre jobber som går med alltime high. Den første pinten på en uterestaurant gleder jeg meg til, men jeg tror ikke det blir før sommeren 2022 - tidligst- i Norge
Anbefalte innlegg