Gå til innhold

Nordmenn jakter og spiser hval like naturlig som kinesere spiser hund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg har orket å se oppholder de hundene i trange bur over lengre tid og kaster de levende rett i gryta.

Anonymkode: 22c35...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske å ha sett noen nordmenn ha en hval som husdyr eller nordmenn som går tur med hval i bånd. 

Kan ikke sammenligne hval med hund.

Anonymkode: d5a56...a2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange flere som spiser hund og torturerer de, og det er et stort problem. 

De få som jakter på hval burde stoppe med det, ja! Er et fåtall som spiser hvalkjøtt iforhold til hundekjøtt. 

Alle burde slutte å spise kjøtt! 

Anonymkode: fcc17...22a

Skrevet

Hundefestivalen i Kina er veldig lokal, og de aller fleste kinesere synes ikke noe om å spise hundekjøtt generelt.
Dvs, det er ikke helt uhørt, jeg så en partert hund på et kjøttmarked en gang, og folk flest reagerte ikke stort.
Det er først og fremst den dårlige behandlingen av hundene som får folk til å reagere. Det har vært mange demonstrasjoner mot hundefestivalen.
Hvis du er i Kina og spør etter en restaurant som serverer hund, vil de som regel peke deg i retning av en koreansk restaurant, der det er langt mer sannsynlig at du vil få det servert.
Mange kinesere er veldig lite fornøyd med den stereotypiske oppfatningen om at de alle spiser hund.

Gjest Rocka69
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er nok mange flere som spiser hund og torturerer de, og det er et stort problem. 

De få som jakter på hval burde stoppe med det, ja! Er et fåtall som spiser hvalkjøtt iforhold til hundekjøtt. 

Alle burde slutte å spise kjøtt! 

Anonymkode: fcc17...22a

MDG medlem eller?

AnonymBruker
Skrevet

Kritiserer ikke de som spiser hund. Personlig ville jeg kanskje prøvd det hvis jeg var sikker på at kjøttet var testet for trikiner og andre parasitter. Kjøttetende landpattedyr er jo full av disse. 

Anonymkode: f1236...201

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/pA2xEG/thomas-alexander-29-er-landets-yngste-hvalfanger-skal-det-satses-er-tida-best-naa?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Hele verden fordømmer oss for å jakte på og spise hval. Akkurat som hele verden fordømmer kinesere for sin hundefestival.

Hvorfor ser ikke nordmenn denne dobbeltmoralen?

Anonymkode: 80c1b...3fc

Nå er ikke hvalen menneskets beste venn. En hval metter litt mer enn en skranten gatehund vil jeg tro.

Anonymkode: 25ba2...572

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...