AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hei jeg er nå gravid og terminen er like rundt hjørnet. Dette vil bli vårt andre barn. Vi måtte gjennom flere ivf forsøk for å klare å bli gravid med nr 2. Eksakt 5 ivf forsøk hos privat kvinikk. Nå ble jeg endelig gravid, og vi har fortsatt 3 egg på frys. Jeg har ett ønske om å prøve å bli gravid igjen rundt 1 etter fødsel med fryseegg, men mannen min sier han føler vi ikke skal ha flere enn disse 2 barna vi har. Skal sies at vi bruke over 250 000,- på å bli gravid denne gangen, og jeg synes det er sårt å ikke skulle bruke de siste eggene. Hva gjorde dere? Anonymkode: fc71b...dff
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Gratulerer! Tenker at det er litt tidlig å bestemme seg for det ene eller det andre Koster det noe å ha de på frys noen år? Kanskje kjenne på hvordan det er med 2 barn en stund og så ta det opp når nr. 2 er blitt litt eldre? Anonymkode: a0efe...3f2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Har 5 egg på frys som vi har donert bort til forskning. Skulle bare ha en til uansett. Skjønner at det er vanskelig når dere har brukt så mye penger. Selv brukte vi ca. 25 tusen, absolutt alt inkludert. Anonymkode: 591cf...c25
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Jeg har ikke blitt informer om at det koster noe å ha dem på frys så det vet jeg ikke. Men Ja, det er nok lurt å se det litt an hvordan det er å ha 2 barn først. Ts Anonymkode: fc71b...dff
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Vi skal straks igang med fryseforsøk på baby nummer to, min samboer føler seg også heeelt ferdig når vi får to. Jeg kunne muligens tenkt meg tre, men tviler. Vi har 4 igjen på frys og har også brukt over 200.000 privat for å få til vårt første barn. Husker ikke eksakt, men betaler ca 1700-1900kr i året for å ha de lagret på frys. Anonymkode: 9cea6...9db
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Kommer ikke til å bruke opp våre ihvertfall. Vi har hatt et uttak og ble gravid på første innsett. 9 egg på frys etter det, 3 ble brukt på baby nummer to som kommer snart. Kunne potensielt blitt mange barn om vi skulle brukt alle.. Anonymkode: 34085...665
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Har ikke bestemt meg enda. Brukte veldig lang tid på nr 1 og babytiden har vært slitsom, vet ikke om jeg vil ha eller orker en til. Vi har parkert diskusjonen til vi ikke kan vente lenger i forhold til vår alder, så får vi se hva vi ender opp med da. Anonymkode: bab0f...f4f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer ikke til å bruke opp våre ihvertfall. Vi har hatt et uttak og ble gravid på første innsett. 9 egg på frys etter det, 3 ble brukt på baby nummer to som kommer snart. Kunne potensielt blitt mange barn om vi skulle brukt alle.. Anonymkode: 34085...665 Her høres det ut som du lett kan bli gravid etterhvert om du skulle ønsket å gå gjennom dette på nytt da du ble gravid på første ivf forsøket. For vår del er det helt umulig å bli gravid på egenhånd og utfordringer rundt ivf forsøk som vil gjøre det vanskelig. Så for vår del er det kun disse fryseeggene som potensielt kan bli barn av. Anonymkode: fc71b...dff
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her høres det ut som du lett kan bli gravid etterhvert om du skulle ønsket å gå gjennom dette på nytt da du ble gravid på første ivf forsøket. For vår del er det helt umulig å bli gravid på egenhånd og utfordringer rundt ivf forsøk som vil gjøre det vanskelig. Så for vår del er det kun disse fryseeggene som potensielt kan bli barn av. Anonymkode: fc71b...dff Er umulig her og uten ivf av en merkelig grunn. Vert uten prevensjon i 10 år uten at det har gått uten hjelp Anonymkode: 34085...665
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei jeg er nå gravid og terminen er like rundt hjørnet. Dette vil bli vårt andre barn. Vi måtte gjennom flere ivf forsøk for å klare å bli gravid med nr 2. Eksakt 5 ivf forsøk hos privat kvinikk. Nå ble jeg endelig gravid, og vi har fortsatt 3 egg på frys. Jeg har ett ønske om å prøve å bli gravid igjen rundt 1 etter fødsel med fryseegg, men mannen min sier han føler vi ikke skal ha flere enn disse 2 barna vi har. Skal sies at vi bruke over 250 000,- på å bli gravid denne gangen, og jeg synes det er sårt å ikke skulle bruke de siste eggene. Hva gjorde dere? Anonymkode: fc71b...dff Bruker dem ikke men lagrer dem i 10 år om noe skulle skjedd Anonymkode: 61e4b...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå