AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hei, student på første året i rettsvitenskap her. Sakte, men sikkert, begynner første året å nærme seg slutten, og jeg merker hvor stor konkurransen på studiet er. Utover gode karakterer, hva burde man gjøre for å skille seg ut positivt for en arbeidsgiver? Semester i utlandet? Mest mulig praksis? Relevant fordypning og master ift til fagfelt? Noen med relevant erfaring her inne? Anonymkode: 982f6...0b5
Gjest Kastanjefrø Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, student på første året i rettsvitenskap her. Sakte, men sikkert, begynner første året å nærme seg slutten, og jeg merker hvor stor konkurransen på studiet er. Utover gode karakterer, hva burde man gjøre for å skille seg ut positivt for en arbeidsgiver? Semester i utlandet? Mest mulig praksis? Relevant fordypning og master ift til fagfelt? Noen med relevant erfaring her inne? Anonymkode: 982f6...0b5 Karakterer vektlegges over alt annet, å prioritere andre ting blir da bare bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Mye rekruttering skjer via. traineestillinger, som en normalt får på fjerde- og femteåret (søker ofte tidligere). Karakterer er normalt viktig for traineestillinger. Anonymkode: 480da...2e2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Semester i utlandet tror jeg de færreste bryr seg om. Jeg gjorde det selv (et helt år faktisk), men det var for egen glede. Om du ønsker å jobbe som advokat tror jeg du bør tenke på hva slags type advokat det er du vil bli. Vil du jobbe i noen av de største firmaene? Da trenger du veldig gode karakterer og å kunne snakke for deg selv. Noe mer enn det trenger du ikke for å få intervju som trainee. Legg på en relevant masteroppgave, så er alt ordnet. Om du ønsker å jobbe som advokat i et mindre eller mellomstort firma så trenger du ikke like gode karakterer. Har studievenner med C-snitt som er advokater. Men om du sliter med å få gode karakterer så ikke kast bort alle studieårene dine på det. De aller fleste får relevant jobb uansett, og det finnes mange gode statlige stillinger, med minst like gode jurister som de som ender opp i det private. Gjør ditt beste, men nyt og studietiden, og slapp litt av. Anonymkode: 77e13...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå