Gå til innhold

Pfizer: vaksine beskytter i 6 måneder, årets aprilsnarr?

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda12
Skrevet

Står på tv2. Det må vel være tull........

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miranda12 skrev (3 minutter siden):

Står på tv2. Det må vel være tull........

Den har effekt mye lenger tipper jeg..

• Liker 3
Gjest Rocka69
Skrevet

Er ikke bare TV2, men VG, Reuters, CNN med fler som har denne nyheten. 

Skrevet
Rocka69 skrev (Akkurat nå):

Er ikke bare TV2, men VG, Reuters, CNN med fler som har denne nyheten. 

Tror du virkelig at den har null effekt etter 6mnd?

• Liker 3
Gjest Miranda12
Skrevet

Det må da være tull... 6 måneder er da ingenting? Med 2 doser i tillegg. Det ville blitt kaos og kostbart å skulle vaksinere store deler av befolkningen så ofte. Ingen "gladnyhet" som mediene omtaler det som. Garantert aprilsnarr. 

Skrevet (endret)
Miranda12 skrev (3 minutter siden):

Det må da være tull... 6 måneder er da ingenting? Med 2 doser i tillegg. Det ville blitt kaos og kostbart å skulle vaksinere store deler av befolkningen så ofte. Ingen "gladnyhet" som mediene omtaler det som. Garantert aprilsnarr. 

I utgangspunktet mente de immuniteten skulle vare i 3 måneder, så 1 år for moderna vaksinen er jo gode nyheter sånn sett. 6 måneder også

Endret av Saph
Skrevet

Minst 6 mnd menes det selvsagt. Fordi det er 6 mnd siden de første testpersonene fikk vaksinen. Antagelig holder den mye lenger, de vil selvsagt følge opp dette videre også. 

• Liker 17
Skrevet

Samme varighet som Astra Zeneca da altså. Dose 1 varer rundt 12-14 uker, og må derfor fornyes før den tid. Dose 2 varer tilsvarende. Virkningen avtar ved tid etter dette. 

Hvis noen trodde at vaksinene gjorde dem evige immune så tar dem virkelig feil. 

Men det er overraskende kort varighet på disse vaksinene. 

Så hvordan gjør vi det framover? Dem som vaksinerte seg i desember og januar må jo snart revaksineres hvis dem skal opprettholde immuniteten. Problemet med det er at kun 1/5 av Norge har blitt vaksinert siden dem startet... 

• Liker 4
Gjest Rocka69
Skrevet
NorthernLight skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke det Pfizer sier i sin pressemelding, den har over 90 beskyttelse mot Covid inkl mutasjoner selv etter 6 måneder. Dvs at den kan ha fremdeles ha god beskyttelse i et år også. Dvs at den kan bli en vaksine som vil brukes på samme måte som influensavaksiner. At man kanskje må en boost hvert år eller annenhvert år er ikke usannsynlig - hvis man ser på erfaringer med influensa. Og samtidig viser det seg at den kan brukes fra 12år og oppover(dette kan bli lavere også)

Skrevet

Les nå hele jævla artikkelen før dere får trusa i krøll!

Det er 6 mnd siden fase 1 startet og disse personene er fortsatt dekket for covid viruset, de vil fortsatt følge opp disse personene for å se hvor lenge vaksinen virker.

Hva er det med folk som bare leser det de vil se og så spre usannheter på Internett? Lite kos i hjemmet nå i påsken?

• Liker 22
Skrevet (endret)
Rocka69 skrev (13 minutter siden):

Nei det er ikke det Pfizer sier i sin pressemelding, den har over 90 beskyttelse mot Covid inkl mutasjoner selv etter 6 måneder. Dvs at den kan ha fremdeles ha god beskyttelse i et år også. Dvs at den kan bli en vaksine som vil brukes på samme måte som influensavaksiner. At man kanskje må en boost hvert år eller annenhvert år er ikke usannsynlig - hvis man ser på erfaringer med influensa. Og samtidig viser det seg at den kan brukes fra 12år og oppover(dette kan bli lavere også)

Ja og det kommer jo an på nye mutasjoner. Kanskje greit å få igang vaksineproduksjon i Norge i årene som kommer også ?  

Endret av NorthernLight
  • Liker 1
Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Endret av NorthernLight
Skrevet

Kanskje ikke så dumt at jeg nå kommer sist i vaksineringskøen. Jeg vil reise langt bort i desember. Hvis jeg innen tid for vaksinering finner noe med lengre varighet og hvor jeg bare trenger én dose, så trenger jeg kanskje ikke å gjenta prosessen?

• Liker 2
Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (44 minutter siden):

Ja, Studien viser også at vaksinen fortsatt er effektiv mot koronaviruset opptil 6 måneder etter at den er blitt satt,.

Endret av Visum
La til kilde.
  • Liker 3
Skrevet
Visum skrev (1 minutt siden):

Ja, Den har ingen effekt etter 6 mnd slik det opplyses.

Slutt og spre løgn. 

• Liker 4
Gjest Rocka69
Skrevet
NorthernLight skrev (12 minutter siden):

Ja og det kommer jo an på nye mutasjoner. Kanskje greit å få igang vaksineproduksjon i Norge i årene som kommer også ?  

Og da ikke bare for Covid 🙏😀

Gjest Tamsi
Skrevet

Tja. Jeg kjenner ikke så mange som har hatt corona, men en av de fikk nylig fikk påvist null antistoffer. Hun var syk i julen! Tre måneder der altså.

Anekdotisk såklart, men takke meg til seks måneder hvis det er mulig å ha så kort immunitet etter sykdom. Hun merket det visstnok ganske godt også.

Gjest Rocka69
Skrevet
Pipaluk skrev (5 minutter siden):

Kanskje ikke så dumt at jeg nå kommer sist i vaksineringskøen. Jeg vil reise langt bort i desember. Hvis jeg innen tid for vaksinering finner noe med lengre varighet og hvor jeg bare trenger én dose, så trenger jeg kanskje ikke å gjenta prosessen?

Det kan nok bli en booster dose i året, som blir endret i forhold til mutasjoner

• Opprett ny...