Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ønsker å bestille en vare fra en nettside, men nettstedet selger kun til firma. Jeg har virkelig googlet meg ihjel, og det er ikke mulig å få tak i samme vare noe annet sted. 

Vet noen noe om hvordan jeg kan gjøre denne bestillingen enklest mulig uten å eie et firma? Jeg kjenner ikke noen jeg føler jeg kan spørre om å låne organisasjonsnummer heller, ellers ville vel dette vært det letteste...

Ville blitt kjempeglad for kreative forslag!

Maria

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve kontakte dem å høre om du kan få legge inn bestilling som privatperson?

Anonymkode: d6b4e...720

Skrevet

Takk for forslag, men glemte å skrive at jeg allerede har forsøkt dette;) de skrev at de kun tar bestillinger via firma

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MariaSK said:

Takk for forslag, men glemte å skrive at jeg allerede har forsøkt dette;) de skrev at de kun tar bestillinger via firma

Da begynner du jo å gå tom for muligheter, utover å selv skaffe deg et org-nummer. Det blir vel fort veldig kostbart.

Anonymkode: 2ac92...32d

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du ingen med et firma som kan bestille for deg er det lite du får gjort, dessverre. 

Anonymkode: 0988a...f59

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det egentlig noe kostbart? Det blir vel kanskje en del jobb, men hvis du registrer et enkeltpersonsforetak, så får du jo orgnr. Hva er ulempene, blir det mye skattestyr?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eller er det egentlig noe kostbart? Det blir vel kanskje en del jobb, men hvis du registrer et enkeltpersonsforetak, så får du jo orgnr. Hva er ulempene, blir det mye skattestyr?

Det var egentlig et godt forslag.. Men er det mulig å slette dette "firmaet" etterpå? Jeg er litt skeptisk til at det skal ligge informasjon om et firma jeg ikke har om noen googler navnet mitt, for eksempel. Blir dette automatisk registrert på eksempelvis proff.no? Eller står det bare registrert i brønnøysundregistrene om jeg registrerer det der?

Skrevet

Spør om du kan betale på forhånd, før du henter varen. Det er mulig at det går da. 

AnonymBruker
Skrevet
MariaSK skrev (57 minutter siden):

Da spør du dem om nærmeste forhandler 😎

Anonymkode: 8ece3...503

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da spør du dem om nærmeste forhandler 😎

Anonymkode: 8ece3...503

Har sendt mail nå, takk for forslaget:) tviler dessverre på at de kan svare på det, da jeg har googlet mye uten å finne noen som selger det jeg ønsker.. Det er forresten snakk om et bestemt tre til å ha innendørs (over 3m), så det er ikke noe de fleste blomsterbutikker har akkurat:) jeg tror idéen om å opprette et firma er mest aktuell, så skulle gjerne hatt svar på hvor mye styr det blir å opprette et firma. Jeg ønsker helst ikke at andre skal kunne google dette og finne navnet mitt stående på dette "juksefirmaet", men om det bare registreres i Brønnøysund og jeg kan slette det etterpå går det forsåvidt fint:) noen som vet noe om dette?

Skrevet

Går det inte att få en blomsterbutik,trägårdshandel eller liknande att beställa den åt dig?

• Liker 2
Skrevet
MariaSK skrev (2 timer siden):

Det er forresten snakk om et bestemt tre til å ha innendørs (over 3m), så det er ikke noe de fleste blomsterbutikker har akkurat:) j

Da går du selvfølgelig til nærmeste blomsterbutikk/gartner (som allerede er et firma) og spør om de kan bestille for deg... Du skal selvfølgelig ikke opprette et firma i ditt navn for å bestille én ting...

Skrevet

Takk for svar:) jeg har forsøkt dette med én blomsterbutikk allerede uten hell, men kan jo forsøke flere, og bare sende ut mange mailer og spørre

Skrevet

Alle firmaer dukker automatisk opp på proff.no, purehelp.no og andre lignende opplysningstjenester

Skrevet
Donaldine skrev (På 2.4.2021 den 22.21):

Alle firmaer dukker automatisk opp på proff.no, purehelp.no og andre lignende opplysningstjenester

Ok, da forsøker jeg å unngå det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...