Gå til innhold

Hva legger dere over sandkassa?


Nala

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere til å legge over sandkassa, sånn for å hindre at kattene i nabolaget bruker den som do? Presenning? Netting?

Jeg skulle gjerne hatt noe som ser ok ut, i tillegg til å ha en nyttefunksjon. Går det an å ha presenning på en stokk som man ruller over sandkassa eller noe?

Lokk orker vi ikke å lage. Sandkassa er stor, 2,5m x2m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på.

Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sandkasse da vi var små hadde et meget enkelt lokk, bare ei tre-ramme med hønsenetting. Derved ble det ikke tungt, og ikke mye arbeid å lage eller å legge på, men det holdt kattene borte, hvilket man ikke kunne si om de andre sandkassene i nabolaget, som ikke hadde lokk eller noe annen beskyttelse. Var visst ikke så vanlig på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg :rodme:

Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen)

Det er noe sånt som dette jeg har sett for meg. Ser for meg at dette er enkelt å ta av når ungene skal leke. Man kan bare rulle presenningen sammen liksom.

Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen)

Slik hadde vi lettvindt og greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor.

Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså).

Er nok en sånn løsning vi kommer til å lande på. Tusen takk for tilbakemeldinger, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...