Nala Skrevet 27. august 2005 #1 Del Skrevet 27. august 2005 Hva anbefaler dere til å legge over sandkassa, sånn for å hindre at kattene i nabolaget bruker den som do? Presenning? Netting? Jeg skulle gjerne hatt noe som ser ok ut, i tillegg til å ha en nyttefunksjon. Går det an å ha presenning på en stokk som man ruller over sandkassa eller noe? Lokk orker vi ikke å lage. Sandkassa er stor, 2,5m x2m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 27. august 2005 #2 Del Skrevet 27. august 2005 Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 27. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2005 Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på. ← Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. august 2005 #4 Del Skrevet 27. august 2005 Vår sandkasse da vi var små hadde et meget enkelt lokk, bare ei tre-ramme med hønsenetting. Derved ble det ikke tungt, og ikke mye arbeid å lage eller å legge på, men det holdt kattene borte, hvilket man ikke kunne si om de andre sandkassene i nabolaget, som ikke hadde lokk eller noe annen beskyttelse. Var visst ikke så vanlig på den tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 27. august 2005 #5 Del Skrevet 27. august 2005 Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg ← Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 28. august 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 28. august 2005 Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen) ← Det er noe sånt som dette jeg har sett for meg. Ser for meg at dette er enkelt å ta av når ungene skal leke. Man kan bare rulle presenningen sammen liksom. Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoebe Skrevet 28. august 2005 #7 Del Skrevet 28. august 2005 Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen) ← Slik hadde vi lettvindt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. august 2005 #8 Del Skrevet 28. august 2005 Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor. ← Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2005 #9 Del Skrevet 28. august 2005 Presenning festet med planker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 28. august 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 28. august 2005 Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså). ← Er nok en sånn løsning vi kommer til å lande på. Tusen takk for tilbakemeldinger, dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #11 Del Skrevet 5. september 2005 Fiskegarn kan også brukes. Festes på små kroker på utsiden av kassen, lett å ta av og på - og enkelt er det og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå