Nala Skrevet 27. august 2005 #1 Skrevet 27. august 2005 Hva anbefaler dere til å legge over sandkassa, sånn for å hindre at kattene i nabolaget bruker den som do? Presenning? Netting? Jeg skulle gjerne hatt noe som ser ok ut, i tillegg til å ha en nyttefunksjon. Går det an å ha presenning på en stokk som man ruller over sandkassa eller noe? Lokk orker vi ikke å lage. Sandkassa er stor, 2,5m x2m.
Gjest Madeline Skrevet 27. august 2005 #2 Skrevet 27. august 2005 Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på.
Nala Skrevet 27. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2005 Da vi hadde sandkasse brukte vi en presenning som vi festet en planke på hver ende. Da holdt presenningen seg på plass og det gikk greit å ta den av og på. ← Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg
Malama Skrevet 27. august 2005 #4 Skrevet 27. august 2005 Vår sandkasse da vi var små hadde et meget enkelt lokk, bare ei tre-ramme med hønsenetting. Derved ble det ikke tungt, og ikke mye arbeid å lage eller å legge på, men det holdt kattene borte, hvilket man ikke kunne si om de andre sandkassene i nabolaget, som ikke hadde lokk eller noe annen beskyttelse. Var visst ikke så vanlig på den tiden?
Gjest Madeline Skrevet 27. august 2005 #5 Skrevet 27. august 2005 Spikra dere bare presenningen fast da? Og passet presenningen akkurat til kassa, eller stakk den litt utenfor på sidene? Må ha det inn med t-skje, jeg ← Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen)
Nala Skrevet 28. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2005 Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen) ← Det er noe sånt som dette jeg har sett for meg. Ser for meg at dette er enkelt å ta av når ungene skal leke. Man kan bare rulle presenningen sammen liksom. Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor.
Phoebe Skrevet 28. august 2005 #7 Skrevet 28. august 2005 Vi spikra presenningen fast i plankene, ja. Presenningen var litt større enn sandkassen slik at plankene ble liggende utenfor sandkassen på hver side. Det er også mulig å feste presenningen i sandkassen på den ene siden og feste en planke i den andre enden. ( håper du skjønte noe av denne forklaringen) ← Slik hadde vi lettvindt og greit.
Gjest Madeline Skrevet 28. august 2005 #8 Skrevet 28. august 2005 Ramme rundt hele blir nok vanskelig, siden kassa er såpass stor. ← Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså).
Nala Skrevet 28. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2005 Vi brukte heller ikke ramme rundt hele. Festet bare presenningen i hver ende (i 2 planker altså). ← Er nok en sånn løsning vi kommer til å lande på. Tusen takk for tilbakemeldinger, dere
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #11 Skrevet 5. september 2005 Fiskegarn kan også brukes. Festes på små kroker på utsiden av kassen, lett å ta av og på - og enkelt er det og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå