Gå til innhold

Venninne som oppfører seg helt merkelig (hva er greia)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei venninne som har vært av og på til meg lenge. Hun svarer ikke på snap, og sender så å si aldri noe. Hun later som vi er gode venner sammen med andre, men hun tar aldri kontakt eller iniativ. Hun er veldig opptatt av fasade og penger, men har ikke penger så ofte skal hun ta opp hvor god råd vi har kontra henne osv, og jeg orker ikke å diskutere penger med henne hele tiden. (Vi har utdanning og er godt etablert det er ikke henne)

Nå etter exen var utro mot henne i følge henne og hun har funnet seg en ny kjæreste nå virker det som om det går bedre med henne, men hun oppfører seg så rart. Jeg er høygravid og skal snart føde. Jeg gleder meg masse til å få barn igjen snart og hun virker å være lite glad på mine vegner her også. Alle andre venner støtter meg og vet jeg gruer meg til fødsel, men hun bare later som ingenting og bryr seg minst. Hun ønsker seg barn selv og virker igjen bitter på at jeg skal få barn igjen snart da det eneste hun sa når jeg skulle få barn var at vi måtte slutte å oppføre oss som kaniner.. Synes hun begynner å bli en dårlig venn fordi hun virker ikke til å klare å glede seg på noen andre sine vegner, og spesielt ikke min. 

Hun sendte meg bilde av nye kjæresten igår på snap og jeg ble så gla over å få «snap» av henne. Jeg sendte tilbake gratulerer med kjæreste og ha en fantastisk påske osv, men jeg fikk ikke noe tilbake😥 Synes hun oppfører seg så rart og dette har hun gjort lenge. Begynner å bli veldig såret av denne relasjonen da jeg har behandlet henne strålende hele veien, men hun ser ut til å behandle meg som dritt. 

Orker ikke å invitere henne hjem til meg for å la henne hilse på barnet mitt når hun behandler meg som dritt. Samboer reagerer også på måten hun har forsvunnet på, og hun kan i det minste bry seg mitt samt svare på snap. Virker nesten som om hun prøver å såre meg og jeg orker snart ikke mer av oppførselen hennes😥 Jeg blir jo såret. 

Anonymkode: 1153a...6a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulig hun har vært på rommet?

Anonymkode: 7cae0...637

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig hun har vært på rommet?

Anonymkode: 7cae0...637

?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ei venninne som har vært av og på til meg lenge. Hun svarer ikke på snap, og sender så å si aldri noe. Hun later som vi er gode venner sammen med andre, men hun tar aldri kontakt eller iniativ. Hun er veldig opptatt av fasade og penger, men har ikke penger så ofte skal hun ta opp hvor god råd vi har kontra henne osv, og jeg orker ikke å diskutere penger med henne hele tiden. (Vi har utdanning og er godt etablert det er ikke henne)

Nå etter exen var utro mot henne i følge henne og hun har funnet seg en ny kjæreste nå virker det som om det går bedre med henne, men hun oppfører seg så rart. Jeg er høygravid og skal snart føde. Jeg gleder meg masse til å få barn igjen snart og hun virker å være lite glad på mine vegner her også. Alle andre venner støtter meg og vet jeg gruer meg til fødsel, men hun bare later som ingenting og bryr seg minst. Hun ønsker seg barn selv og virker igjen bitter på at jeg skal få barn igjen snart da det eneste hun sa når jeg skulle få barn var at vi måtte slutte å oppføre oss som kaniner.. Synes hun begynner å bli en dårlig venn fordi hun virker ikke til å klare å glede seg på noen andre sine vegner, og spesielt ikke min. 

Hun sendte meg bilde av nye kjæresten igår på snap og jeg ble så gla over å få «snap» av henne. Jeg sendte tilbake gratulerer med kjæreste og ha en fantastisk påske osv, men jeg fikk ikke noe tilbake😥 Synes hun oppfører seg så rart og dette har hun gjort lenge. Begynner å bli veldig såret av denne relasjonen da jeg har behandlet henne strålende hele veien, men hun ser ut til å behandle meg som dritt. 

Orker ikke å invitere henne hjem til meg for å la henne hilse på barnet mitt når hun behandler meg som dritt. Samboer reagerer også på måten hun har forsvunnet på, og hun kan i det minste bry seg mitt samt svare på snap. Virker nesten som om hun prøver å såre meg og jeg orker snart ikke mer av oppførselen hennes😥 Jeg blir jo såret. 

Du spør hva er greia. Jeg tipper det er den økonomiske forskjellen hun kjenner på. Og at du nå "drar fra" og når flere mål. Du sier hun ønsker seg barn og da kan det være sårt å se andre være gravide. Det er ikke rettferdig mot deg, men det kan være en forklaring på merkelig oppførsel. Slik jeg ser det må alle få lov til å sette grenser og velge sine venner. Du også. Snart kommer det et lite nurk som trenger deg 24/7, da kan slitsomme relasjoner oppleves veldig forstyrrende.

Anonymkode: 23dcf...2ae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enten må du akseptere henne for den hun er, ellers kan du velge å sette egne grenser for hvem du ønsker i ditt liv og kutte henne ut.

Nå oppholder du deg i limbo hvor du tydeligvis har irritert deg og vært såret over litt tid. Det vil ikke endre seg før du tar et valg.

Anonymkode: a7954...bbc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mye mulig hun er steril og ikke kan få barn, derfor hun oppfattes som "bitter" ?

Det er alltid en grunn for oppførselen til folk, syntes du skal konfrontere henne og høre hva som egentlig er greia. Jeg hadde aldri orket å ha ett slikt menneske rundt meg, hvis jeg ikke engang skulle ha konfrontert hun med hvordan jeg opplever hun. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du spør hva er greia. Jeg tipper det er den økonomiske forskjellen hun kjenner på. Og at du nå "drar fra" og når flere mål. Du sier hun ønsker seg barn og da kan det være sårt å se andre være gravide. Det er ikke rettferdig mot deg, men det kan være en forklaring på merkelig oppførsel. Slik jeg ser det må alle få lov til å sette grenser og velge sine venner. Du også. Snart kommer det et lite nurk som trenger deg 24/7, da kan slitsomme relasjoner oppleves veldig forstyrrende.

Anonymkode: 23dcf...2ae

Ja ikke vet jeg. Rart at hun ikke evner å være glad på mine vegner. Hun er ingen venn om hun skal blokkere meg og avvise meg slik. 

Har litt lyst å bruke energien min på barnet mitt som kommer, familien min og positive ting. Ønsker ikke å invitere henne eller snappe med henne på noen vis fordi det virker som hun prøver å såre meg med måten hun holder på med. Synes det er frekt gjort av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker litt nærtagende. Kanskje hun bare er forelsket og opptatt med den nye kjæresten. Det er nokså normalt de første mnd. 

Og hvorfor skal hun bry seg så mye om at du skal ha et barn? Det er ikke hennes. Hun er vel sår fordi hun også ønsker barn. Kanskje hun ikke liker å bli minnet på savnet. 

Du må nok bare akseptere at du ikke er sentrum i universet, og at hun har sitt eget liv. Du har jo mange andre venner som støtter deg - kanskje du kan støtte henne istedenfor - som har dårlig råd, ble forlatt og ønsker seg barn forgjeves. 

Snakk om å skape drama, høres ut som du har et godt liv. Sett heller pris på det. 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har vært slik mot meg siden November/desember og hun ser ut til å ville «straffe» meg på et eller annet vis. Hun har fått meg til å tro at vi har blitt nære venner osv, men hun er jo ingen nær venn.

Hun har så å si ikke tatt kontakt eller noe siden jul, og hun snapper aldri tilbake eller spør hvordan det går. Men så hender det at hun sjelden gang i blant sender en snap om noe og når jeg skriver noe hyggelig tilbake svarer hun så å si ikke.. Så da blir jeg enda mer forvirret for hvorfor sende meg noe, for å så bare overse alt jeg sender tilbake. Synes det er så merkelig jeg..  Hun inviterer meg aldri med på noe så å si da jeg har stått for nesten alt.

Hun var faktisk med på babyshower til meg av alle ting, og jeg ble litt sjokkert når jeg så henne fordi hun har jo forduftet. På babyshoweren latet hun som ingenting og alt var normalt. Jeg var glad for å se henne, og lot som ingenting jeg heller men etterpå var alt stille igjen. Hun sa foran de andre at hun var en av de første som fikk møte barnet sist og det ønsket hun å gjøre nå også, men hvorfor late som vi er så gode venner når hun i real life ikke ofrer meg en melding eller noe, samt aldri inviterer meg på noe. 

For en liten stund tilbake fikk jeg plutselig en snap av henne igjen om noe, og jeg gratulerte henne med kjæreste igjen fordi hun skrev om dette. Hun sa hun var lykkelig og alt var så fint og hun gledet seg til vi skulle hilse på han. Så ble det stille igjen og hun forduftet.

Samboer synes hun er veldig rar og forstår seg heller ikke på henne når vi har invitert og vært super hyggelig mot henne hele veien. Kjenner at jeg begynner å bli lei av å føle meg såret av henne. Har heller lyst å investere tid i mennesker som ønsker å møte meg, samt ønsker å være her for meg. Synes hun begynner å ta veldig mye av oss uten å hi noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (3 minutter siden):

Synes du virker litt nærtagende. Kanskje hun bare er forelsket og opptatt med den nye kjæresten. Det er nokså normalt de første mnd. 

Og hvorfor skal hun bry seg så mye om at du skal ha et barn? Det er ikke hennes. Hun er vel sår fordi hun også ønsker barn. Kanskje hun ikke liker å bli minnet på savnet. 

Du må nok bare akseptere at du ikke er sentrum i universet, og at hun har sitt eget liv. Du har jo mange andre venner som støtter deg - kanskje du kan støtte henne istedenfor - som har dårlig råd, ble forlatt og ønsker seg barn forgjeves. 

Snakk om å skape drama, høres ut som du har et godt liv. Sett heller pris på det. 

Så ts har ikke lov til å være skuffet over ei dårlig venninne?

Fordi venninnen til TS er sjalu skal ts straffes og bare godta at hennes «venninne» ikke klarer å svare på snap, ta kontakt eller vise glede over et nytt barn? 

Er du seriøs nå?😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden):

Så ts har ikke lov til å være skuffet over ei dårlig venninne?

Fordi venninnen til TS er sjalu skal ts straffes og bare godta at hennes «venninne» ikke klarer å svare på snap, ta kontakt eller vise glede over et nytt barn? 

Er du seriøs nå?😱

Er det en straff å ikke få svar med engang? Er det en straff at hun er opptatt? Ser ikke helt den altså. Har man et godt vennskap så snakker man sammen, og man skaper ikke drama av bagateller. Et godt vennskap tåler perioder hvor man ikke er like på. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her. Jeg tenker slik. 

Takk for fine tilbakemeldinger og jeg setter pris på alle svar.

Jeg får bruke energien min på folk som er positive og som gir meg energi og glede. Jeg venter barn og må bruke energien min på dette❤️ Jeg gledesmeldinger stort og ingen skal få ødelegge dette for meg. Folk som tar ifra meg energi og ikke svarer eller tar vare på vennskapet når jeg gjør det åpenbart får bare gli forbi. Det er ikke min feil at hun har de følelsene hun har og ikke responderer på vårt venskap. Jeg kan ikke tvinge henne, men da kan hun ikke forvente at jeg inviterer henne på besøk når barnet kommer heller fordi folk som henne ser jeg ikke på som venner for å være helt ærlig. Hun kan ikke begi seg ut på å være enige venn når hun i realiteten ikke er det, og hun vil nok reagere mye på at hun ikke blir invitert kjenner jeg henne godt nok fordi da er hun plutselig så god venn igjen når det er snakk om slike ting..  Jeg er småbarnsmor til to stykker snart og trenger masse energi og derfor vil slike folk som min «venninne» fort tømme meg for energi. 

Å sende snap, invitere, å stadig bli avvist eller ikke få svar er oppskriften på en destruktiv relasjon og jeg vil bli såret igjen før eller senere. Jeg har prøvd lenge å ha kontakt men blir bare såret og lei meg. Jeg får slutte å svare henne når hun sender meg noe også, fordi jeg kan ikke bruke energien min på henne når jeg får et barn snart. Jeg får også slutte å forvente at hun skal forandre seg. 

Ok at hun er forelsket og har det bra nå, men man behandler ikke venner på denne måten uansett. Hun har vært ufin mot meg lenge og det godtar jeg ikke lengre. Hun vil derfor ikke bli inkludert av meg lengre fordi jeg har prøvd nok og jeg orker ikke vennskap som går en vei når den andre parter føler får det.. Det blir for slitsomt når man har behov for å bruke energien på andre ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (7 minutter siden):

Er det en straff å ikke få svar med engang? Er det en straff at hun er opptatt? Ser ikke helt den altså. Har man et godt vennskap så snakker man sammen, og man skaper ikke drama av bagateller. Et godt vennskap tåler perioder hvor man ikke er like på. 

Ser ikke noe drama her. Er vel mer snakk om at ts er såret over at hennes venninne ikke tar kontakt, ikke svarer og oppfører seg som en idiot når hun venter barn og er høygravid. 

Er det noen som er en dårlig venn så er det jo strengt tatt ikke ts, men hennes venninne. Det er fullt lov å kutte ut slike folk fordi de er energityver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeeeeezzzzz.... Enda et menneske som er så besatt av hyppig kontakt og respons på sosiale medier. 

Glad jeg har kommet til stadiet i livet, der jeg ikke forventer respons eller hyppig kontakt.

Anonymkode: b72dd...ca3

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du får mer negativ energi enn positiv energi av å være venn med henne, fade henne ut. Kast ikke bort tid på dårlige venner. Finn heller noen som gir deg noe i vennskapet.

Anonymkode: 1d0a1...53e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at vi forandrer oss etterhvert som vi blir eldre . En får livserfaring, kunnskap og andre verdier etterhvert som tiden går .

De som en vanket sammen med i yngre år vokser en kanskje i fra ? 
I tillegg så har mange en fasade som er vanskelig å holde på i lengden. 
Noen har kanskje en bakgrunn som ikke kommer frem før i voksen alder , og da slår fasaden sprekker .

Behovet for å kunne være seg sjøl presser på, og da kan det bety at omgangskretsen blir skiftet ut med tiden . 
Noen sliter med å godta at andre lykkes med utdanning, yrke , mann og barn , mens andre ikke deler desse ønskene og vil forandre livsstil . 
Denne vennen din har kanskje noe som hun jobber med som de færreste vet om . 
Det beste du kan gjøre er å senke skuldrene og la henne få leve sitt liv. 
Komsentrer deg om de oppgavene som ligger foran deg , men hold døren litt på gløtt for din venninne til en senere anledning . 
En ekte venn i nøden vokser ikke på trær 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her 

Har behov for å ikke invitere henne eller bruke så mye tid på henne mer. Har det bedre uten, og ønsker heller å bruke energien på positive mennesker i livet som ønsker meg mitt beste. Hun vil nok kjenne på et savn når invitasjoner utgår og hun sagte men sikkert ser at jeg har investert tid i andre venner som behandler meg bra. Dette er venner av henne også men jeg har alltid invitert henne sammen med de, men tenker nå å heller prøve å bli bedre kjent med de andre vennene uten henne. Hun må ikke være invitert hele tiden tenker jeg selv om alle har tenkt slik tidligere. Hun har vært «sjefen» i gjengen lenge og jeg orker ikke å invitere henne med på alt lengre. Hun har bare godt av å smake sin egen medisin tenker jeg. 

Jeg har prøvd og hun har ikke vært spesielt snill mot meg. 

Livet er for kort for slike relasjoner, dessverre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Festlig skrev (7 minutter siden):

Det er sånn at vi forandrer oss etterhvert som vi blir eldre . En får livserfaring, kunnskap og andre verdier etterhvert som tiden går .

De som en vanket sammen med i yngre år vokser en kanskje i fra ? 
I tillegg så har mange en fasade som er vanskelig å holde på i lengden. 
Noen har kanskje en bakgrunn som ikke kommer frem før i voksen alder , og da slår fasaden sprekker .

Behovet for å kunne være seg sjøl presser på, og da kan det bety at omgangskretsen blir skiftet ut med tiden . 
Noen sliter med å godta at andre lykkes med utdanning, yrke , mann og barn , mens andre ikke deler desse ønskene og vil forandre livsstil . 
Denne vennen din har kanskje noe som hun jobber med som de færreste vet om . 
Det beste du kan gjøre er å senke skuldrene og la henne få leve sitt liv. 
Komsentrer deg om de oppgavene som ligger foran deg , men hold døren litt på gløtt for din venninne til en senere anledning . 
En ekte venn i nøden vokser ikke på trær 

Det er mulig. Kommer ikke til å være helt drama her og kutte henne ut for alltid, men kjenner at jeg trenger distanse nå. Vil heller bruke tiden på å bli bedre kjent med andre venner, eller bli bedre kjent med folk jeg har ønsket å bli bedre kjent med lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...