AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Er dere flere enn meg som venter på svar fra UDI. De bruker utrolig lang tid på å saksbehandle enkle søknader om familiegjenforening. Det har tatt over 2 år, noe jeg vet er helt vanlig saksbehandlingstid. Anonymkode: fe515...20c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er dere flere enn meg som venter på svar fra UDI. De bruker utrolig lang tid på å saksbehandle enkle søknader om familiegjenforening. Det har tatt over 2 år, noe jeg vet er helt vanlig saksbehandlingstid. Anonymkode: fe515...20c Er den som skal komme til Norge bosatt i EU eller land utenfor EU? Er dere kjærester eller gift? Har hørt at de behandler raskere om søkeren bor i et EU land Anonymkode: ce221...8df
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er den som skal komme til Norge bosatt i EU eller land utenfor EU? Er dere kjærester eller gift? Har hørt at de behandler raskere om søkeren bor i et EU land Anonymkode: ce221...8df Selvfølgelig utenfor EU. Om ektefellen hadde bodd i EU, så tar 6 måneder. Kjenner 3 stk som også venter på at saken sin skal bli behandlet. Hun ene fikk svar etter ca. 30 måneder. Anonymkode: fe515...20c
ErGlad Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Interessant tråd. Personlig synes jeg det er hårreisende at norske myndigheter bruker såpass lang tid for å behandle vanlig saker. 30 måneder er ekstremt mye.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Visum skrev (44 minutter siden): Interessant tråd. Personlig synes jeg det er hårreisende at norske myndigheter bruker såpass lang tid for å behandle vanlig saker. 30 måneder er ekstremt mye. De bruker nok ikke 30 måneder aktivt på å behandle saken, men den blir liggende lenge før den behandles. Anonymkode: 6797a...9cb
ErGlad Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De bruker nok ikke 30 måneder aktivt på å behandle saken, men den blir liggende lenge før den behandles. Anonymkode: 6797a...9cb Det jeg reagerer på er at de bruker totalt 30 måneder inkl. tiden de bruker på å behandle saken aktivt. Når det er sagt så er det nesten 3 år. Her bør myndighetene jobbe for å redusere den totale saksbehandling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå