Gå til innhold

Noen flere som venter på svar fra UDI?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere flere enn meg som venter på svar fra UDI. De bruker utrolig lang tid på å saksbehandle enkle søknader om familiegjenforening. Det har tatt over 2 år, noe jeg vet er helt vanlig saksbehandlingstid.

Anonymkode: fe515...20c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er dere flere enn meg som venter på svar fra UDI. De bruker utrolig lang tid på å saksbehandle enkle søknader om familiegjenforening. Det har tatt over 2 år, noe jeg vet er helt vanlig saksbehandlingstid.

Er den som skal komme til Norge bosatt i EU eller land utenfor EU? Er dere kjærester eller gift?

Har hørt at de behandler raskere om søkeren bor i et EU land 

Anonymkode: ce221...8df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er den som skal komme til Norge bosatt i EU eller land utenfor EU? Er dere kjærester eller gift?

Har hørt at de behandler raskere om søkeren bor i et EU land 

Anonymkode: ce221...8df

Selvfølgelig utenfor EU. Om ektefellen hadde bodd i EU, så tar 6 måneder. 

Kjenner 3 stk som også venter på at saken sin skal bli behandlet. Hun ene fikk svar etter ca. 30 måneder.

Skrevet

Interessant tråd. 

Personlig synes jeg det er hårreisende at norske myndigheter bruker såpass lang tid for å behandle vanlig saker.

30 måneder er ekstremt mye.

AnonymBruker
Skrevet
Visum skrev (44 minutter siden):

Interessant tråd. 

Personlig synes jeg det er hårreisende at norske myndigheter bruker såpass lang tid for å behandle vanlig saker.

30 måneder er ekstremt mye.

De bruker nok ikke 30 måneder aktivt på å behandle saken, men den blir liggende lenge før den behandles.

Anonymkode: 6797a...9cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De bruker nok ikke 30 måneder aktivt på å behandle saken, men den blir liggende lenge før den behandles.

Anonymkode: 6797a...9cb

Det jeg reagerer på er at de bruker totalt 30 måneder inkl. tiden de bruker på å behandle saken aktivt. 

Når det er sagt så er det nesten 3 år. Her bør myndighetene jobbe for å redusere den totale saksbehandling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...