AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Jeg merker jeg blir litt stresset av at de fleste jeg kjenner har fått skattemeldingen, mens jeg fortsatt ikke har mottatt den. Er det flere som ikke har fått? Er det noen grunn til at noen får den senere enn andre? Anonymkode: 0d0c0...360
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Hvis du følger med så kommer skattemeldingen mellom 16 mars og 7 april. Et enkelt googlesøk Anonymkode: 5552b...fe1 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Ja, det er en veldig god grunn til det. Utsending blir delt utover, for å ikke overbelaste systemene. Det er ingenting å bli stresset over. Noen er først i køen, andre er sist. Sånn er det bare. Anonymkode: 28058...85d 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du følger med så kommer skattemeldingen mellom 16 mars og 7 april. Et enkelt googlesøk Anonymkode: 5552b...fe1 Jeg følger med, så jeg vet dette. Men for de som får den sist, betyr det også mindre tid til å hente inn info om det skulle være ting i skattemeldingen som ikke stemmer. Før i tiden kom den vel som regel til alle iløpet av mars? Da hadde man god tid. Nå blir det kun tre uker for min. Anonymkode: 0d0c0...360
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Kan den komme på røde dager eller i helgene? Eller vil det nå være stopp frem til 6 april? Anonymkode: f4a42...1f7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg følger med, så jeg vet dette. Men for de som får den sist, betyr det også mindre tid til å hente inn info om det skulle være ting i skattemeldingen som ikke stemmer. Før i tiden kom den vel som regel til alle iløpet av mars? Da hadde man god tid. Nå blir det kun tre uker for min. Anonymkode: 0d0c0...360 Informasjonen får du jo stort sett i form av årsoppgaver etter årsskiftet. Hvis du har spesielle forhold, så vet du jo om dette, og kan fint hente inn informasjonen allerede nå. Anonymkode: 28058...85d 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg følger med, så jeg vet dette. Men for de som får den sist, betyr det også mindre tid til å hente inn info om det skulle være ting i skattemeldingen som ikke stemmer. Før i tiden kom den vel som regel til alle iløpet av mars? Da hadde man god tid. Nå blir det kun tre uker for min. Anonymkode: 0d0c0...360 Oppegående folk har vel alt klart? Tar 4 min å fylle inn det som mangler om du klarer å planlegge og ha alt klart. Du vet vel hva du har av lån, betalt renter etc? Anonymkode: 5552b...fe1 2
Nnilm Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg følger med, så jeg vet dette. Men for de som får den sist, betyr det også mindre tid til å hente inn info om det skulle være ting i skattemeldingen som ikke stemmer. Før i tiden kom den vel som regel til alle iløpet av mars? Da hadde man god tid. Nå blir det kun tre uker for min. Anonymkode: 0d0c0...360 Min er heller ikke kommet, men trenger man mer enn tre uker for å sjekke og endre eventuelle feil eller mangler? 2
Gjest ti10 Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oppegående folk har vel alt klart? Tar 4 min å fylle inn det som mangler om du klarer å planlegge og ha alt klart. Du vet vel hva du har av lån, betalt renter etc? Anonymkode: 5552b...fe1 Det hender jo at Skatteetaten og andre gjør feil, dessuten at livssituasjonen til folk endrer seg. Det er ikke sånn at skatteetaten vet alt om når du gifter deg, får barn, dødsfall, endringer jobb-/bosituasjon osv., osv. Det er mange som har tjent på å bruke tid på skattemeldingen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 ti10 skrev (1 minutt siden): Det hender jo at Skatteetaten og andre gjør feil, dessuten at livssituasjonen til folk endrer seg. Det er ikke sånn at skatteetaten vet alt om når du gifter deg, får barn, dødsfall, endringer jobb-/bosituasjon osv., osv. Det er mange som har tjent på å bruke tid på skattemeldingen. Det er fullt mulig å be om utsettelse også☺️ Anonymkode: 46490...955 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 3 minutter siden, ti10 said: Det hender jo at Skatteetaten og andre gjør feil, dessuten at livssituasjonen til folk endrer seg. Det er ikke sånn at skatteetaten vet alt om når du gifter deg, får barn, dødsfall, endringer jobb-/bosituasjon osv., osv. Det er mange som har tjent på å bruke tid på skattemeldingen. Ja, så da er det jo greit å dokumentasjon på at man har giftet seg, fått barn, endret jobbsituasjon, flyttet. Det er jo noe de fleste har liggende vel, og som er spesielt kjekt å ha liggende allerede før mars. At skattemeldingen blir sendt ut puljevis er virkelig et ikke-problem. Anonymkode: 28058...85d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 ti10 skrev (2 minutter siden): Det hender jo at Skatteetaten og andre gjør feil, dessuten at livssituasjonen til folk endrer seg. Det er ikke sånn at skatteetaten vet alt om når du gifter deg, får barn, dødsfall, endringer jobb-/bosituasjon osv., osv. Det er mange som har tjent på å bruke tid på skattemeldingen. Men disse endringene i livssituasjon vet folk om uten at de får skattemeldingen. Det er enkelt å sette opp tallene i et regneark etter hvert som årsoppgavene kommer og så kontrollere mot skattemeldingen når den kommer. Det har jeg gjort i 20 år og da vet jeg hvordan jeg ligger an før skattemeldingen kommer. Anonymkode: f7c92...455 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 Har heller ikke fått min, men stresser ikke med det Anonymkode: a9907...50d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan den komme på røde dager eller i helgene? Eller vil det nå være stopp frem til 6 april? Anonymkode: f4a42...1f7 Skattemeldingen sendes ikke ut i påsken eller i helgen! Alt dette kunne du ha funnet ut av selv ved å gå inn på www.skatteetaten.no! Anonymkode: 3bf19...81b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Skattemeldingen sendes ikke ut i påsken eller i helgen! Alt dette kunne du ha funnet ut av selv ved å gå inn på www.skatteetaten.no! Anonymkode: 3bf19...81b Vi fikk våre i en helg. Mulig de ikke sender ut i påskehelgen. Men det spiller vel uansett ikke så stor rolle om man får den lørdag eller tirsdag. Anonymkode: eac80...ece
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg følger med, så jeg vet dette. Men for de som får den sist, betyr det også mindre tid til å hente inn info om det skulle være ting i skattemeldingen som ikke stemmer. Før i tiden kom den vel som regel til alle iløpet av mars? Da hadde man god tid. Nå blir det kun tre uker for min. Anonymkode: 0d0c0...360 Du kan søke utsettelse med noen enkle tastetrykk. Anonymkode: 106ab...62d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skattemeldingen sendes ikke ut i påsken eller i helgen! Alt dette kunne du ha funnet ut av selv ved å gå inn på www.skatteetaten.no! Anonymkode: 3bf19...81b Huff, var det så veldig fælt og provoserende for deg at jeg spurte her inne? Anonymkode: f4a42...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå