AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Bikkja til naboen er alene hjemme. Vinduene står åpne og bikkja har gneldra i flere timer. I utgangspunktet irriterer det meg ikke, men det hadde faktisk vært greit å nyte noen solrike dager i stillhet. Bikkja tåler ikke å være alene hjemme og gneldrer helt til eierne kommer hjem. De er ofte ute uten hunden. Anonymkode: b1339...233 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Ja, det vil jeg si. Anonymkode: 5d433...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Man kan ikke få bot fordi en hund gneldrer 🙈 tror politiet har viktigere ting å foreta seg. Om du er redd for hundens helse, er det steder du kan ringe, men mest sannsynlig så har hunden det den trenger og ikke noe blir gjort Eneste du kan gjøre er å skrive et vennlig brev og legge det i postkassen. Er ikke sikkert de som eier hunden er klar over hvor mye hunden bråker, og går du frem med en vennlig holdning vil nok naboene frivillig gjøre det som må til for å forbedre situasjonen går du frem fiendtlig, kan du få motstand, og problemet ditt forsvinner ikke Anonymkode: 4d04d...608 7
Gjest Smeltemann Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bikkja til naboen er alene hjemme. Vinduene står åpne og bikkja har gneldra i flere timer. I utgangspunktet irriterer det meg ikke, men det hadde faktisk vært greit å nyte noen solrike dager i stillhet. Bikkja tåler ikke å være alene hjemme og gneldrer helt til eierne kommer hjem. De er ofte ute uten hunden. Anonymkode: b1339...233 Gjør som jeg gjorde. Sendte melding til naboen å skreiv at hunden deres ikke hadde det så bra.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Du kan jo snakke med naboen. Si du er hjemme og hunden kan være hos deg? Så slipper den stakkaren å være alene. Har garantert separasjonsangst Anonymkode: 6ad34...c0a 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Er ikke noe jeg hater mer en bikkjer som gneldrer i timevis. Jeg liker dyr, og hunder for den saks skyld, men jeg har vært veldig fristet til å teipe igjen munnen på nabobikkja flere ganger Anonymkode: e57d4...856 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke noe jeg hater mer en bikkjer som gneldrer i timevis. Jeg liker dyr, og hunder for den saks skyld, men jeg har vært veldig fristet til å teipe igjen munnen på nabobikkja flere ganger Anonymkode: e57d4...856 Jeg har lyst til å tape fingrene dine 😂 Anonymkode: 4d04d...608 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 Ja kjære vene, dette er jo et eierproblem, ikke et hundeproblem:s Hunden sier bare fra at den er stresset/lei seg/ikke noe fornøyd med situasjonen. Ville tatt det opp som et vennlig "hei dere, hunden deres trenger nok mer trening på å være hjemme alene, den er lei seg". Hvis de er glad i dyret sitt så må de ta tak i det:( Jeg brukte en del tid på å bare sitte ute i bilen med og uten motor på og hørte om hunden bjeffet når vi hadde øvet på å være alene hjemme over en tid, slik at jeg kunne være sikker på at han ikke satt og ulte helt til jeg kom hjem. Tester dette fortsatt fra tid til annen, siden jeg så sjelden drar fra ham lenge og ikke vil han skal få for seg at det er skummelt å være alene hjemme. Man kan ikke gå rett fra å være hjemme 100% til å dra fra hunden i mange mange timer uten å trene på lengre tid og lengre- det høres ut som de har bommet på veien der eller noe slikt. Skjønner frustrasjonen din, husk bare hvem sin skyld det er, ikke hunden som er vond eller vrang altså. Men for hundens skyld, send en lapp i postkassen med noen tips til hjemmetrening, evt om du er glad i dyr, tilby å se etter hunden e.l. Anonymkode: ab9fd...466 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vinduene står åpne og bikkja har gneldra i flere timer Du kan faktisk ringe politiet. Hundeglam i timesvis er like sjenerende som annen støy, så dette går under forstyrring av ro og orden. Men gi eieren mulighet til å ordne opp før du ringer politiet. Anonymkode: 49e96...314 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 TS her. Jeg er ingen hundehater og legger ikke skylden på hunden bare så det er sagt Men det ER jævlig irriterende å høre på gneldring i mange timer i strekk. Naboen er forresten veldig klar over at hunden ikke liker å være alene hjemme, så hva kan man gjøre? Det er flere naboer som har sagt i fra. Bikkja blir ellers tatt godt vare på og ironisk nok jobber naboen i Mattilsynet 😅 Så å sende noen melding dit nytter nok ikke. Men tenkte plutselig på at dette med helligdagsfred kanskje kunne være en mulighet 🤔 Anonymkode: b1339...233 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 Laffatus skrev (1 minutt siden): Du kan du ikke gå inn Du kan du ikke gå inn?? 😂😂😂😂 ja du kan du ikke det du Anonymkode: 4d04d...608 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Jeg er ingen hundehater og legger ikke skylden på hunden bare så det er sagt Men det ER jævlig irriterende å høre på gneldring i mange timer i strekk. Naboen er forresten veldig klar over at hunden ikke liker å være alene hjemme, så hva kan man gjøre? Det er flere naboer som har sagt i fra. Bikkja blir ellers tatt godt vare på og ironisk nok jobber naboen i Mattilsynet 😅 Så å sende noen melding dit nytter nok ikke. Men tenkte plutselig på at dette med helligdagsfred kanskje kunne være en mulighet 🤔 Anonymkode: b1339...233 Du kan ringe til en leder over naboen din i Mattilsynet da!? Eller ringe Mattilsynet i Bergen om du bor i Oslo f.eks? Anonymkode: b3346...ba7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå