Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for mye melk. Babyen, 4 uker, kaver ved brystet, setter melk i halsen, har vondt i magen, grønn avføring etc. Fikk tips fra helsesykepleier om å prøve å pumpe bort litt formelk før amming. Noen som har prøvd dette ? Hvor mye tar dere bort i så fall? Skal prøve meg på intervallamming om det funker. Syns egentlig tipset er litt rart, ville tro dette gir mer melk? 

Anonymkode: 74062...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å lese på ammehjelpen.no, og melde deg inn i gruppen deres på Facebook. Intervallamming gir ikke mer melk, men hjelper brystene å komme i sync med babyens behov. De lærer på en måte hvor mye de trenger å produsere per 3 timer på vakt. Jeg har samme problem som deg. Jeg pumper av den verste utdrivingen, og baby spiser roligere og slipper å "kveles" av melkespruten. Rap underveis og hvertfall etterpå. Prøv gjerne tilbakelent amming for å bremse litt av utdrivingen hvis det er den som er problemet.

Jeh pumper gjerne av ca 20ml før jeg legger baby til brystet. Bare ved første servering av det brystet. Dersom hun vil spise igjen før neste bryst skal på vakt, så pumper jeg ikke. 

Anonymkode: b417d...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...