Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke at barna mine skal vokse opp på et lite sted der folk stikker nesa si i hva naboen gjør, og der «alle kjenner alle» med giftig utestengning dersom man ikke er A4. Har vurdert Oslo, men boligprisene der er helt syke, har noen erfaring med de andre «større» byene i Norge, og som vet hvordan kulturen er der. Jeg foretrekker litt «isolert» kultur der folk kun passer sine egne saker. 

Tips?

Anonymkode: c0a01...e7b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryr barna dine om hva naboen sier da? Da må det i så fall være noe veldig alvorlig å skjule. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
SmokeyEye skrev (3 minutter siden):

Bryr barna dine om hva naboen sier da? Da må det i så fall være noe veldig alvorlig å skjule. 

Det var bare et eksempel, tenkte på den falske kulturen som eksister slike steder. Ikke minst kravet om å passe inn i en klemt boks diktert av homofobe kristenkonservative.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Vi trives godt i Trondheim, stort mangfold i folk og fin folkesjel, stort nok til å ha masse tilbud men lite nok til å være oversiktlig:)

Anonymkode: e5459...ab8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har vokst opp i byen og alle kjenner alle i lokalområdet man bor i. Og med barn så er det unger på døra konstant om du bor i blokk. Valgte hus med hage og privatliv som voksen. Er ikke så sosial at jeg orker å leve livet med folk som kikker inn vinduene om du bor i vindushøyde med annen bygning, tramping og smelling med dører, fester og bråk, bitteliten plass,  stå klemt inn til andre mennesker i rushen. Tanken på å gjøre det med små barn gir meg angst. 

Anonymkode: 6e9ad...efd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var bare et eksempel, tenkte på den falske kulturen som eksister slike steder. Ikke minst kravet om å passe inn i en klemt boks diktert av homofobe kristenkonservative.

Du tenker det er bedre der man blit utestengt om man ikke går med jakke til 12 000 eller kan være med på russebil til 10 mill?

Anonymkode: d646c...b4e

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tenker det er bedre der man blit utestengt om man ikke går med jakke til 12 000 eller kan være med på russebil til 10 mill?

Anonymkode: d646c...b4e

Det kan diskuteres, heller det enn å vokse opp i konservative miljøer der man går i kirken på søndager og avskyr alle mennesker som avviker fra normalen.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kom til Stavanger 🐣

Anonymkode: 2c5c6...43b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du det er normen for bygda så har jeg mine tvil om at du har noen særlig erfaring med det 😂 

Anonymkode: bce6f...1db

Jo beklageligvis er jeg selv oppvokst midt i bibelbeltet 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste er ikke kristenkonservative homofober. De samles som regel i klynger, du må bare velge å bo et sted der det ikke er vanlig. Selvfølgelig er det flere av de langs bibelbeltet, sier seg selv. 

Anonymkode: 6e9ad...efd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bor på bygda. Uttafor en liten by på nord-vestlandet. Kjenner ingen som går i kirka og det er svært lite sladder og naboer som bryr seg. Så man trenger ikke nødvendigvis bo i by for å finne miljøet du er på leting etter. 

Anonymkode: 969f7...a13

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo beklageligvis er jeg selv oppvokst midt i bibelbeltet 

Er det Kristiansand du snakker om her, eller indre bygder i Agder? Har bodd i noen av byene i Aust, og opplevde aldri bedehusfolket som spesielt vanskelig å ignorere. Mulig det er annerledes om du bor i Vennesla eller noe.

Anonymkode: 3baa8...de5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Trondheim og har bodd i Stavanger i mange år, begge byene anbefales:) nå bor jeg på landet, og her skal min jente vokse opp!

Anonymkode: 9e755...190

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det Kristiansand du snakker om her, eller indre bygder i Agder? Har bodd i noen av byene i Aust, og opplevde aldri bedehusfolket som spesielt vanskelig å ignorere. Mulig det er annerledes om du bor i Vennesla eller noe.

Er snakk om over grensa til Rogaland 

• Liker 1
Skrevet

For meg er det viktig at barna vokser opp i byen, Oslo for vårt vedkommende. Har bodd på små steder i voksen alder selv, og ønsker ikke det for barna. Bygdedyr-mentalitet, lite å ta seg til for ungdom, større sannsynlighet for tidlig graviditet, homofobi osv osv. 

Jeg digger at man kan finne sitt eget miljø, alle kulturelle tilbud, fokus på høy utdannelse, muligheter, at skolen har flere barn «født i feil kropp», læreren er lesbisk og flere i klassen har foreldre av samme kjønn UTEN at det er et tema i det hele tatt🌈 Ingen dømmer andre ut fra hvilken religion de har eller ikke tror på noe. Også blir man «street-smart» av å bo i byer. Ville aldri fostret opp barn på bygda. Men vi har bosatt oss nær marka og har det veldig grønt og rolig i vårt område. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Warum skrev (1 minutt siden):

For meg er det viktig at barna vokser opp i byen, Oslo for vårt vedkommende. Har bodd på små steder i voksen alder selv, og ønsker ikke det for barna. Bygdedyr-mentalitet, lite å ta seg til for ungdom, større sannsynlighet for tidlig graviditet, homofobi osv osv. 

Jeg digger at man kan finne sitt eget miljø, alle kulturelle tilbud, fokus på høy utdannelse, muligheter, at skolen har flere barn «født i feil kropp», læreren er lesbisk og flere i klassen har foreldre av samme kjønn UTEN at det er et tema i det hele tatt🌈 Ingen dømmer andre ut fra hvilken religion de har eller ikke tror på noe. Også blir man «street-smart» av å bo i byer. Ville aldri fostret opp barn på bygda. Men vi har bosatt oss nær marka og har det veldig grønt og rolig i vårt område. 

Helt enig med deg💗

ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er snakk om over grensa til Rogaland 

Hvordan er Sandnes og Stavanger? Uansett tipper jeg egentlig de fleste halvstore byer i Norge er helt greie å vokse opp i for barn. Ville vært like skeptisk til storbyen som til bygda, men Kristiansand, Grimstad, Arendal og Risør er store nok at det er litt liv uten at alle kjenner alle, og små nok til at det er trygt og man har råd til en skikkelig bolig, samtidig som de er litt nærmere Oslo og kontinentet enn f.eks. Molde eller Ålesund.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det overalt 

AnonymBruker
Skrevet

Ta noen av de største Vestfold-byene. Jeg tror du får folk som liker sladder alle steder man bor, med unntak av de største byene, men som du sier, prisene er også deretter.

Og selv i Oslo hadde jeg en nabo som fulgte veldig med på hva som skjedde.

Vestfoldbyene er en grei mellomting, men styr unna Horten, er min erfaring. Har bodd i samtlige.

Drammen var også et sted hvor jeg trivdes som litt anonym.

Anonymkode: 12eaf...e02

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...