Gå til innhold

Hvorfor er folk mer redde for vaksinen enn senskader av korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Baardball skrev (1 time siden):

Det er bare en grunnleggende feil med det du og mange andre skriver. ALLE vil bli smittet. Det er ikke til å unngå. Man er ikke beskyttet mot korona fordi om man er vaksinert. Det er rart at folk ikke sjekker ut hva vaksinen kan gjøre før de tar den. 🤔

Det er bare en grunnleggende feil med du skriver. All erfaring vi har med vaksinene så langt tyder på at man i stor grad er beskyttet mot koronasmitte når man er vaksinert og at det du skriver hverken har forankring i vitenskap eller virkelighet.

• Liker 2
Skrevet
Jdz skrev (På 2.4.2021 den 11.42):

Jeg elsker å reise og har tatt mange vaksiner gjennom årene for å i det hele tatt få lov til å reise inn i enkelte land. Ser ikke at koronavaksinen skulle innebære noen større risiko.

Jeg har også tatt mange reisevaksiner uten å blunke, uten å bry meg om hva de inneholder. Ser stor forskjell på velbrukte vaksiner og en eksperimentell vaksine med betinget godkjenning. Ønsker ikke å være en av prøvekaninene på disse uten å ane bivirkningene på lang sikt. 

• Liker 4
Skrevet

Når man ser hva senskadene fra corona består av og omfanget av disse, kan man begynne å lure:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/04/07/195750709/coronasmitte-oker-risiko-for-demens-og-depresjon

Med disse tallene kan man gå ut fra at av de beregnede 200000 som påstås smittet i Norge hittil, vil ca 40000 utvikle psykiske lidelser. Dette er bare tallene hittil, man vet jo at dette vil øke før alle er vaksinert eller slutter å bli smittet.

Ikke rart at regjeringen frykter en eksplosjon i antall uføre etter corona.

• Opprett ny...