Gå til innhold

Dummeste grunnen til at utleier har kastet deg ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her, men utleiere vil jeg tro at kaster ut en en "reel" grunn for dem selv. Så vil man vell ikke få så mange svar. Men hva er den dummeste grunnen til at du har blitt kastet ut/ikke fått leie mer?

Anonymkode: 7e405...3ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huseier skulle ha visning. Jeg jobbet veldig mye den perioden og var lite hjemme. Hadde et brød liggende på benken som hadde begynt å bli gammelt. Og det stod noen pappkasser i gangen etter at jeg hadde kjøpt noen litt større ting. Hun ble sur for at han som skulle sette takst så dette... Så jeg ble da kastet ut. Hun reagerte også på at det var noen smuler på benken og en tallerken som ikke var vasket.

Anonymkode: 2255b...84e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fant en rotter på kjøkkenet sitt og det måtte være pga at vi ikke gjorde nok rente. Eh jo... Jeg vasket 2 ganger i uken fordi jeg alltid følte at kjellerleiligheten luktet så vondt

Vi flyttet for HATER rotter

Fikk høre fra skadedyrskontrollen i ettertid at rottene var i matboden deres oppe. Der hadde de hatt fest i en ødelagt frys og i alt annet som var lagret der. De var overrasket over at vi hadde fått skylden for var null tegn til rotter eller mus i leiligheten.  Lukten ned var de døde rottene som var i veggene der oppe. Tørr ikke tenke på hvor sterk lukt de må ha hatt 

Anonymkode: 9f9ca...76c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som leietaker står man svært sterkt. Er omtrent umulig å bli kastet ut. Stå på kravet sitt, sier jeg. 

Anonymkode: 2ce8d...761

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som leietaker står man svært sterkt. Er omtrent umulig å bli kastet ut. Stå på kravet sitt, sier jeg. 

Mange uvitne leietakere dessverre.

Anonymkode: fc309...304

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange uvitne leietakere dessverre.

Jepp. Lurt å sette seg inn i lovverket og hva man har krav på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, burde vært innført i skolen å lære litt om leieforhold, skatt, lønn, budsjett regninger ect. Istedet for og lære om en eller annen eventyrer for ørten år siden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, burde vært innført i skolen å lære litt om leieforhold, skatt, lønn, budsjett regninger ect. Istedet for og lære om en eller annen eventyrer for ørten år siden. 

Ja, og annen norsklære som absolutt ikke fester seg, åpenbart.

Anonymkode: 22a53...cbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lærte alt dette i 10. klasse på ungdomsskolen. Er fra bygda. Trodde dette var normalt å lære?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg visste at "grunnen" til huseieren var ulovlig, men jeg gadd ikke å kjempe mot og flyttet. Følte det var dumt å fortsette å bo et sted hvor man er uønsket.  

Anonymkode: 4cf40...71e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lærte alt dette i 10. klasse på ungdomsskolen. Er fra bygda. Trodde dette var normalt å lære?

Jeg kommer fra en større by, det nærmeste vi lærte var budsjett i exel. Men å sette opp et ekte budsjett i forhold til f.eks handling lærte vi aldri. 
alt annet har aldri vært et tema. 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Om en vil kaste ut leietakere så er det en enkel sak.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Smeltemann said:

Om du skal følge loven, nei. Om du leier ut til uvitende unge, naive studenter. Ikke noe problem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Ikke uten grunn.

Anonymkode: c1aec...d7d

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om du skal følge loven, nei. Om du leier ut til uvitende unge, naive studenter. Ikke noe problem

En må selvfølgelig forholde seg til oppsigelsestid.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke uten grunn.

Anonymkode: c1aec...d7d

En trenger ikke være så veldig kreativ for å finne en grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt kastet ut, men hadde en utleier som ville øke leie med mye mer enn han hadde lov til 2 år etter at jeg flyttet inn. Da jeg gjorde han oppmerksom på reglene rundt dette var responsen at da kunne han jo bare kaste meg ut, for han hadde en voksen datter som kunne "overta" leiligheta. Han bestemte seg imidlertid for å være "snill" og gå med på en litt mindre (men fortsatt ulovlig) husleieøkning, og jeg hadde ikke overskudd til å starte på en leilighetsjakt akkurat da, så jeg godtok. Flyttet ut året etter.

Anonymkode: 8575c...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...