Gå til innhold

Hvordan kutte i 1.Korinterbrev?

Anbefalte innlegg

Gjest -Forloveren-
Skrevet

Jeg skal lese 1.Korinterbrev 13 i bryllup men både jeg og brudeparet syns det er for langt å lese alt. Hvordan kan vi kutte det ned? Slutten er jo den flotteste (så ble de stående disse tre...) - samtidig er starten flott.. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutte det...? Skal man lese en bibeltekst kan man vel ikke bare redigere den etter eget forgodtbefinnende.......

Hør med presten du, han må i alle tilfelle godkjenne det (hvis det skal være i en kirke med en prest,da)

Min kusine leste hele for oss, jeg syns hele teksten er et mesterverk :)

Skrevet

Nettopp, enig i at man ikke bare kan kutte i en bibeltekst sånn uten videre, derfor jeg ville høre om noen hadde hørt om lignende problemstilling.

Men - nå har jeg lest og tatt tiden på hele kapttel 13, det tok i underkant av 2 min, så da tror jeg rett og slett vi skal lese hel teksten jeg!

Skrevet

Det er da mange som leser utdrag av 1 Kor 13.

Teksten er flott i sin helhet men det er da ingen ting i veien for å bare lese uttrag fra teksten. Selv valgte vi å lese fra "Kjæreligheten er tålmodig".....til "Kjærligheten faller aldri bort." Presten vår hadde ingen innvendinger mot det ;)

Skrevet

Presten vår foreslo at vi skulle kutte i teksten, siden min ene forlover skulle lese teksten. Han synes teksten var lang for noen å fremføre, både med tanke på scenefeber og tidsskjema. Men vi ville gjerne ha hele teksten, så forloveren min leste hele teksten, og så kutta presten ut noe annet.

Skrevet

Vi kutta og ut litt i 1.kor.... Tror vi hoppa fra vers 7 til 13, altså, leste 1-7 og 13. Det syntes presten var en god ide, mange gjorde dette. Men,som de andre sier,snakk med presten.

Skrevet

Er enig med Tex! Min søster leste hele for oss. Vi hadde lyst på hele. Og det tar ikke fryktelig lang tid heller. Dersom man ikke finner noen som har lyst til å lese, så kan også presten gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...