Gå til innhold

Når kommer påskeharen med påskeegg til barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei, egg har eit klart symbol. 

Anonymkode: 61c5d...8f1

Det var fortsatt ingen som var enige om det

Anonymkode: 3f233...293

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh, har ikke påskehare 🐣 Påsken starter når påskeferien startet og godteri spises litt nå og da. Både vi voksne og barna er slanke og sunne, så stresser ikke med antall godteribiter på lørdagen... Noen ganger blir det mer og andre ganger ingenting. Ingen fasit verken i påsken eller resten av året.... Gjør det som passer best for deg og dine, tenker jeg 👍🐥

Anonymkode: 344b5...31c

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen er vokst opp med påskeaften. Vi er ikke helt sikre på om vi skal videreføre det eller endre til torsdag. Sluker barnet alt godteriet så får det bli lørdag,  om barnet klarer å fordele så blir det nok torsdag.

I år er barnet bare 2 år, men foreløbig en slukhals på både bær og godteri. Kanskje vi da går for å rasjonere for barnet så lenge det er lite, og så gjemme egget fra torsdag-søndag. En sjokomelk eller en smoothie fyller jo bra, sammen med bær og litt godteri.

Anonymkode: a8569...5db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med påskeeggjakt på alle helligdagene i påska. Da var det bare noen få biter i egget. Jeg synes det er mye bedre enn alt på en dag, og har valgt å videreføre det til egne barn. Mannen har vokst opp med ett stort egg på påskeaften, men synes også det er bedre med flere små. 

Anonymkode: 835c1...893

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri - påskeharen finnes ikke..

Anonymkode: 131f8...537

AnonymBruker
Skrevet

De fikk påskeeggene sine lørdag for en uke siden :) 

Anonymkode: 3bc52...660

AnonymBruker
Skrevet

Ungene fikk et påskeegg fra besteforeldre forrige lørdag. De får påskeegg av oss som de må lete etter i morgen.

Anonymkode: d2b7e...43e

AnonymBruker
Skrevet

Både egg og hare er gamle hedenske symboler. Tradisjonelt brukt for å hedre at våren og solen kommer tilbake etter equinox og fullmånen. Det er derfor påske ikke er på samme dato hvert år.. Som de fleste vet, ble dette feiret lenge før kristendommen. Artig at kristendommen fortsatt følger disse gamle stikkene. 

God påske. Jeg gir påskeegg i morgen. 

Anonymkode: 2ec90...de7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette har vi diskutert i en annen tråd og ble enige om at påskeegget får man 1.påskedags morgen. DET er det riktige . Jesus sto opp og det nye livet feires med egg. 

Anonymkode: 61c5d...8f1

Du kan være så enig du vil, men her i huset kommer påskeharen natt til skjærtorsdag uavhengig av hvor enig du er i første påskedags morgen.

Anonymkode: 3269f...d20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...