AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Holdt på en måned nå. Skal ned 9 kg. Vekta har ikke rikket seg. 165 og veier 70 kg. Ligger på 1500 kcal om dagen. 3 måltider (følger faste oppskrifter så kcal skal være riktig) Faster 14-16 timer. Drikker 2-3 l vann og har mellom 10-15.000 skritt hver dag. Trener 2-3 ganger i uka. Trenger noen råe tips... Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Et eksempel på dagens måltid Frokost/lunsj: mandelgrøt m blåbær og smørøye Middag: hjemmelaget karbonader med blomkålmos, sauskraft og litt asparges Kvelds: 1 hjemmelaget polarbrød (fra fett og forstand med gulost eller egg) 6-8 pistasjenøtter Anonymkode: e5a43...e06
Nnilm Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Lite fett i det du spiser, man må ha nok fett til at kroppen bruker det som brennstoff fremfor karbohydrater. Og så er det mange som mener at brøderstatninger fungerer dårlig i vektnedgangs perioden men at man heller kan innføre det når man vedlikeholder. Jeg spiste ikke brød nør jeg gikk med i vekt men spiser det nå uten å få opp i vekt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Er det lavkarbo eller lavkalori du går på? Anonymkode: 7daf4...7f9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Nnilm skrev (4 minutter siden): Lite fett i det du spiser, man må ha nok fett til at kroppen bruker det som brennstoff fremfor karbohydrater. Og så er det mange som mener at brøderstatninger fungerer dårlig i vektnedgangs perioden men at man heller kan innføre det når man vedlikeholder. Jeg spiste ikke brød nør jeg gikk med i vekt men spiser det nå uten å få opp i vekt. Er 130 g fett tilsammen i alt jeg spiser idag. Bruker lifesum til det. Er jo mye fett i 50 g mandelmel som jeg hadde til frokost samt fløte i. Mye fløte i middagen samt meierismør. Samt nøttene til kvelds. Hvor høyt skal man ligge i fett da🤔 Anonymkode: e5a43...e06
Nnilm Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er 130 g fett tilsammen i alt jeg spiser idag. Bruker lifesum til det. Er jo mye fett i 50 g mandelmel som jeg hadde til frokost samt fløte i. Mye fløte i middagen samt meierismør. Samt nøttene til kvelds. Hvor høyt skal man ligge i fett da🤔 Anonymkode: e5a43...e06 Husker ikke helt utregningen men kan sikkert Google seg til det. Jeg spiste mye avokado, fisk, mct olje og veldig lite nøtter. Var forsiktig med mandelmel, lavkarbo brød og meieri produkter, spiste to måltider om dagen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Så du kombinerer lavkarbo, lavkalori og periodisk faste? Det høres ut til å være veldig mye på en gang. Jeg hadde nok droppet én av disse, kanskje lettest å droppe periodisk faste nå. Anonymkode: f36f0...83f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du kombinerer lavkarbo, lavkalori og periodisk faste? Det høres ut til å være veldig mye på en gang. Jeg hadde nok droppet én av disse, kanskje lettest å droppe periodisk faste nå. Anonymkode: f36f0...83f Legger på meg hvis jeg går høyere i kcal. Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legger på meg hvis jeg går høyere i kcal. Anonymkode: e5a43...e06 Du ignorerer jo det jeg skrev Poenget mitt var at dette var mye samtidig. Hvis du vet du legger på deg av mer kalorier, så fokuser på lavkalori da. Det er ikke ideelt å gjøre tre slike ting samtidig, det kan blir alt for mye. Ved periodisk faste fokuserer man på variert og sunn mat innenfor spisevinduet, og teller ikke kalorier sånn i utgangspunktet. Lavkalori spiser du hva du vil innenfor din grense, men har ikke et spisevindu. Lavkarbo er det hva du spiser som er viktig med få karber og mye fett. Dropp noe av dette. Du kan fint kombinere periodisk faste og lavkalori eller lavkarbo, men lavkalori OG lavkarbo er såpass ulike og jeg tviler på du får i deg nok fett på såpass få kalorier til at lavkarbo har en hensikt. Anonymkode: f36f0...83f 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Nøttene kan være synderen i tillegg til at du kombinerer tre typer dietter. Det holder å holde seg til strikt lavkarbo eller strikt lavkalori eller faste. Når du går på lavkarbo skal du ha maks 6 timer våkne mellom hvert måltid leste jeg på lavkarbo, tror det var ei som kalte seg Nille som skrev det - hun hadde gått på lavkarbo i mange år, først som kur og deretter som livsstil. Du skeier ikke ut med noe alkohol innimellom? KUN dietten? Du sier at det er lavkarbo kosthold, men det er kalorier du teller? Hvor mye karbs får du i deg? Anonymkode: 94fd8...52c 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Jeg er like høy og veier det samme som deg, jeg kom frem til at jeg må spise 1000-1200 kalorier om dagen for å gå ned i vekt. Gjort det en uke nå og har gått ned 5 kg. Kan hende mye av dette bare er vann, men jeg tror det skal funke på vekttap i lengden 😊 Anonymkode: afe62...1ce 1
mlifjeld Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 Dropp brøderstatninger som mange sier og spis rene næringskilder. Grønnsaker til alle måltider med egg eller fete kjøttkilder ved siden av. Ikke tenk så mye på å holde det nøyaktig under 1500 cal. Om du får i deg nok riktig fett og nok grønnsaker blir du mer av mindre mat uansett. Ville prøvd å kutte ned til to store måltider i løpet av dagen. Det ideelle er et stort måltid med alle kaloriene for dagen. 23:1 faste. (Men det må man som regel venne seg til.) Da har du enkelt full kontroll over kostholdet og alle makro næringsstoffene og du kommer til å gå raskere ned i fettprosent. Men om du kun spiser 1- 2 måltider er det superviktig å spise veldig næringstett mat (tenk grønt og så lavkarbo du kan, brokkoli, spinat, grønnkål osv) og nok riktig fett. (fete kjøttstykker av dyr eller fisk, avokado, egg, naturlig rent smør osv..) om du spiser et næringsrikt og stort nok måltid, kan du fint holde deg mett til neste middag. Det er om man spiser mye karbohydrater at du blir raskt sulten igjen..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 9 minutter siden, mlifjeld said: Dropp brøderstatninger som mange sier og spis rene næringskilder. Grønnsaker til alle måltider med egg eller fete kjøttkilder ved siden av. Ikke tenk så mye på å holde det nøyaktig under 1500 cal. Om du får i deg nok riktig fett og nok grønnsaker blir du mer av mindre mat uansett. Ville prøvd å kutte ned til to store måltider i løpet av dagen. Det ideelle er et stort måltid med alle kaloriene for dagen. 23:1 faste. (Men det må man som regel venne seg til.) Da har du enkelt full kontroll over kostholdet og alle makro næringsstoffene og du kommer til å gå raskere ned i fettprosent. Men om du kun spiser 1- 2 måltider er det superviktig å spise veldig næringstett mat (tenk grønt og så lavkarbo du kan, brokkoli, spinat, grønnkål osv) og nok riktig fett. (fete kjøttstykker av dyr eller fisk, avokado, egg, naturlig rent smør osv..) om du spiser et næringsrikt og stort nok måltid, kan du fint holde deg mett til neste middag. Det er om man spiser mye karbohydrater at du blir raskt sulten igjen.. Støtter alt dette, det fungerte perfekt for meg. Gikk ned 0.8kg i uka i gjennomsnitt. Veier du maten din? Det viste seg å være synderen hos meg i begynnelsen, fordi vekten på maten var tydeligvis ulik fra dem som lagde måltidsplanen min. Jeg endte alltid opp på 100-200 kcal ekstra i forhold til til hvor mange kalorier de sa det ville være i måltidet de skrev opp. Selv om jeg fulgte instruksene (typ 2 egg/to skiver kalkunskinke/2 striper bacon) osv osv osv. Ved å veie maten endret alt seg for meg, da kunne jeg plutselig komme meg opp og ned i vekt nøyaktig som jeg ønsket. 7 år and going strong Anonymkode: 1f3d9...b08
Nnilm Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nøttene kan være synderen i tillegg til at du kombinerer tre typer dietter. Det holder å holde seg til strikt lavkarbo eller strikt lavkalori eller faste. Når du går på lavkarbo skal du ha maks 6 timer våkne mellom hvert måltid leste jeg på lavkarbo, tror det var ei som kalte seg Nille som skrev det - hun hadde gått på lavkarbo i mange år, først som kur og deretter som livsstil. Du skeier ikke ut med noe alkohol innimellom? KUN dietten? Du sier at det er lavkarbo kosthold, men det er kalorier du teller? Hvor mye karbs får du i deg? Anonymkode: 94fd8...52c Du trenger ikke spise hver 6. time på lavkarbo, du skal spise når du er sulten på lavkarbo, og mange klarer seg da med to måltider pga at man holder seg lenger mett siden man spiser fett. Jeg har spist lavkarbo i 8 år 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 Nnilm skrev (3 timer siden): Du trenger ikke spise hver 6. time på lavkarbo, du skal spise når du er sulten på lavkarbo, og mange klarer seg da med to måltider pga at man holder seg lenger mett siden man spiser fett. Jeg har spist lavkarbo i 8 år Ok Jeg har ikke klart å spise så ofte selv heller på lavkarbo, jeg blir ikke sulten og gidder ikke spise når jeg ikke er sulten. Det var mer et råd på det forumet der, derfor jeg tok det med. Når jeg går på lavkarbo så har jeg måttet tvinge meg til å spise mat og det har ikke gått så bra. For meg er rutine viktig for vektnedgang. Jeg går ned når jeg spiser nok fett og drikker nok vann og går turer, og det har vel TS allerede sagt at hun gjør så da er det ikke det som er synderen. Kan hende du må litt mer opp i fett og kutte ut brøderstatning og nøtter, TS. For å se om det kan hjelpe. Noen har melkeprodukter som "partystopper" også husker jeg at jeg leste. Jeg tror den beste måten å gå ned på er å spise ren fisk, kjøtt og de grønnsakene som vokser over jorden. Anonymkode: 94fd8...52c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nøttene kan være synderen i tillegg til at du kombinerer tre typer dietter. Det holder å holde seg til strikt lavkarbo eller strikt lavkalori eller faste. Når du går på lavkarbo skal du ha maks 6 timer våkne mellom hvert måltid leste jeg på lavkarbo, tror det var ei som kalte seg Nille som skrev det - hun hadde gått på lavkarbo i mange år, først som kur og deretter som livsstil. Du skeier ikke ut med noe alkohol innimellom? KUN dietten? Du sier at det er lavkarbo kosthold, men det er kalorier du teller? Hvor mye karbs får du i deg? Anonymkode: 94fd8...52c Hmm jeg ligger på mellom 20-50 g karbs daglig. Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er like høy og veier det samme som deg, jeg kom frem til at jeg må spise 1000-1200 kalorier om dagen for å gå ned i vekt. Gjort det en uke nå og har gått ned 5 kg. Kan hende mye av dette bare er vann, men jeg tror det skal funke på vekttap i lengden 😊 Anonymkode: afe62...1ce Da spiser du lavkalori diett? Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nøttene kan være synderen i tillegg til at du kombinerer tre typer dietter. Det holder å holde seg til strikt lavkarbo eller strikt lavkalori eller faste. Når du går på lavkarbo skal du ha maks 6 timer våkne mellom hvert måltid leste jeg på lavkarbo, tror det var ei som kalte seg Nille som skrev det - hun hadde gått på lavkarbo i mange år, først som kur og deretter som livsstil. Du skeier ikke ut med noe alkohol innimellom? KUN dietten? Du sier at det er lavkarbo kosthold, men det er kalorier du teller? Hvor mye karbs får du i deg? Anonymkode: 94fd8...52c Drikker ikke alkohol i det hele tatt. Så jeg spiser frokost/lunsj kl 12 og middag kl 18?😬 Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 mlifjeld skrev (4 timer siden): Dropp brøderstatninger som mange sier og spis rene næringskilder. Grønnsaker til alle måltider med egg eller fete kjøttkilder ved siden av. Ikke tenk så mye på å holde det nøyaktig under 1500 cal. Om du får i deg nok riktig fett og nok grønnsaker blir du mer av mindre mat uansett. Ville prøvd å kutte ned til to store måltider i løpet av dagen. Det ideelle er et stort måltid med alle kaloriene for dagen. 23:1 faste. (Men det må man som regel venne seg til.) Da har du enkelt full kontroll over kostholdet og alle makro næringsstoffene og du kommer til å gå raskere ned i fettprosent. Men om du kun spiser 1- 2 måltider er det superviktig å spise veldig næringstett mat (tenk grønt og så lavkarbo du kan, brokkoli, spinat, grønnkål osv) og nok riktig fett. (fete kjøttstykker av dyr eller fisk, avokado, egg, naturlig rent smør osv..) om du spiser et næringsrikt og stort nok måltid, kan du fint holde deg mett til neste middag. Det er om man spiser mye karbohydrater at du blir raskt sulten igjen.. Har en såpass aktiv jobb med mange måltider (bhg) at kun 1 måltid om dagen vil bli vanskelig 😬 2 måltider kan jeg klare. Men da kombinerer man lavkarbo med faste da? Jeg spiser gjerne både eggsalat, røkt makrell, avocado osv men sliter litt med å kombinere fett/protein rett ser jeg. Spiser kun 1 brøderstatning av havrefiber, fløte og egg, som jeg har forstått er innafor. Anonymkode: e5a43...e06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 Noe som har hjulpet for meg er å dele opp middagen 😜 Jeg venter så lenge jeg orker med å lage middagen. (Jo senere jeg spiser, jo senere blir jeg sulten igjen). Når jeg har laget middag, så spiser jeg bevist bare halvparten og setter bort resten. Så går det kanskje 2-3 timer og jeg spiser resten 😜 På den måten unngår jeg å spise noe annet som kveldsmat 😅 Anonymkode: afe62...1ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå