AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hører om mye klaging fra sykepleiere og arbeidsmengde. Jeg er ferdig utdannet helsesekretær men får ikke jobb. Men om jeg skulle være så heldig å få jobb en gang. Er det ett like grusomt yrke som sykepleierne fremstiller sykepleieryrket? Anonymkode: ccbd6...64e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Nei, rett og slett fordi du har ett helt annet arbeidsområdet, og slipper samme ansvar. Litt avhengig av hvor du jobber så har du ikke nødvendigvis så mye pasientkontakt bortsett fra å registrere at folk er kommet, ordne betaling, bestille taxi eller svare på spørsmål om nærmeste apotek. Jobber du på legekontor er det selvfølgelig mye pasientkontakt og det kan være travelt, men ikke på samme måten som om du er sykepleier. Jeg har gjort samme jobben som helsesekretær en periode og trivdes veldig godt, kjenner også flere helsesekretærer på sykehus og legekontor som trives i jobben. Det kan godt være mye å gjøre og lite dødtid ila dagen, men ikke på samme måte som de som går i pleien. Lykke til med jobbsøking Anonymkode: 27599...b68
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Å jobbe som helsesekretær er ikke i nærheten av det å jobbe som sykepleier på sykehus, sykehjem og hjemmetjeneste. Det er en blytung jobb med enormt ansvar, i tillegg må du slite med turnusbelastning som ødelegger helsen din. Hilsen sykepleier som nå jobber så legekontor, og har fått et helt nytt liv - det er a walk in the park. Og så mye FRI! Himmelsk. Anonymkode: ef09f...fc4 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Som helsesekretær har du NULL ansvar for liv og helse. Så veldig grei jobb. Du visste vel markedet var vanskelig da du søkte utdanningen? Anonymkode: 1da4a...695 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som helsesekretær har du NULL ansvar for liv og helse. Så veldig grei jobb. Du visste vel markedet var vanskelig da du søkte utdanningen? Anonymkode: 1da4a...695 Det var jeg veldig klar over. Jeg har ikke tenkt til å brette ut hvorfor jeg likevel har gjort det, men har en bachelor innen helse fra før av som jeg tenkte kunne hjelpe meg på vei. Anonymkode: ccbd6...64e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var jeg veldig klar over. Jeg har ikke tenkt til å brette ut hvorfor jeg likevel har gjort det, men har en bachelor innen helse fra før av som jeg tenkte kunne hjelpe meg på vei. Anonymkode: ccbd6...64e Da har du vel ingenting å klage over? Du får jobb uten problemer om du er villig til å flytte på deg Anonymkode: 1da4a...695
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da har du vel ingenting å klage over? Du får jobb uten problemer om du er villig til å flytte på deg Anonymkode: 1da4a...695 Jeg ser ikke at jeg har klaget? Det er dessverre ikke så enkelt å flytte for min del. Har mange andre å ta hensyn til. Anonymkode: ccbd6...64e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Som helsesekretær har du NULL ansvar for liv og helse. Så veldig grei jobb. Du visste vel markedet var vanskelig da du søkte utdanningen? Anonymkode: 1da4a...695 Null ansvar har du overhodet ikke, for som helsesekretær er du autorisert som helsepersonell og med det følger det jo selvfølgelig med et visst ansvar. Anonymkode: d84f7...70b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå