AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Har fått tilbud om å tjene 800k+ i en ny bedrift, tjener pr dags dato 600k+ men fikk tilbud om å få hjemmekontor med i pakka hos min nåværende arbeidsgiver for at jeg skulle bli der. Den betyr at jeg kan reise utenlands samtidig som jeg jobber, altså etter covid-19. hva er best? Mann midt i 20-åra ? Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har fått tilbud om å tjene 800k+ i en ny bedrift, tjener pr dags dato 600k+ men fikk tilbud om å få hjemmekontor med i pakka hos min nåværende arbeidsgiver for at jeg skulle bli der. Den betyr at jeg kan reise utenlands samtidig som jeg jobber, altså etter covid-19. hva er best? Mann midt i 20-åra ? Anonymkode: 82e94...d46 Personlig hadde jeg gått for mindre lønn og mer frihet, så lenge jeg visste at jeg kunne være strukturert nok til å jobbe hjemmefra. En 9-16 kontorjobb er drepen for min livsglede. I utlandet kan du også leve for langt mindre enn hva du gjør i Norge, så lenge du ikke har mange dyre utgifter i Norge mens du reiser (leiebolig kan sies opp for eksempel, da kutter du det aller meste av utgifter). Anonymkode: 9a47a...938 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Personlig hadde jeg gått for mindre lønn og mer frihet, så lenge jeg visste at jeg kunne være strukturert nok til å jobbe hjemmefra. En 9-16 kontorjobb er drepen for min livsglede. I utlandet kan du også leve for langt mindre enn hva du gjør i Norge, så lenge du ikke har mange dyre utgifter i Norge mens du reiser (leiebolig kan sies opp for eksempel, da kutter du det aller meste av utgifter). Anonymkode: 9a47a...938 Sant det der. Takk. Ts Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Har du noe formening om hvilke land du kunne tenkt deg å reise til, og om du ønsker en fast base i utlandet eller om du ønsker å reise rundt? Sistnevnte er nok ikke særlig relevant før etter at pandemien har sluppet mer tak da kanskje.. Anonymkode: 9a47a...938
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du noe formening om hvilke land du kunne tenkt deg å reise til, og om du ønsker en fast base i utlandet eller om du ønsker å reise rundt? Sistnevnte er nok ikke særlig relevant før etter at pandemien har sluppet mer tak da kanskje.. Anonymkode: 9a47a...938 Thailand eller Filippinene, få dame:) Anonymkode: 82e94...d46
nordlending Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Thailand eller Filippinene, få dame:) Anonymkode: 82e94...d46 Da må du også ta arbeidstid i betraktning. Det hjelper ikke med hjemmekontor hvor som helst om du må følge de samme arbeidstidspunktene. Tenker det vil være kjipt å alltid måtte jobbe sent. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Var i samme situasjon som deg tidlig i min karriere. Valgte lavere lønn og frihet til å reise. Gikk lei etter to år og flyttet permanent hjem. Hadde gått for høyere lønn og heller utnyttet ferier og fridager godt. Anonymkode: a7e03...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Var i samme situasjon som deg tidlig i min karriere. Valgte lavere lønn og frihet til å reise. Gikk lei etter to år og flyttet permanent hjem. Hadde gått for høyere lønn og heller utnyttet ferier og fridager godt. Anonymkode: a7e03...1d6 Min motivasjon for det hele er å få finne en å være glad i i østen, dermed kan det kanskje bli litt kort tid hvis jeg bare har en 5-6 uker i året på meg. Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Min motivasjon for det hele er å få finne en å være glad i i østen, dermed kan det kanskje bli litt kort tid hvis jeg bare har en 5-6 uker i året på meg. Anonymkode: 82e94...d46 Det spørs det, man kan finne det raskt så fremt man ikke har forventning om true love 😅 Anonymkode: 9a47a...938
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min motivasjon for det hele er å få finne en å være glad i i østen, dermed kan det kanskje bli litt kort tid hvis jeg bare har en 5-6 uker i året på meg. Anonymkode: 82e94...d46 Ta ulønnet permisjon. Du kan bli lenge borte for 200k. Og i tillegg slippe å jobbe mens du er borte. I østen er ikke bare internett som er treg og ustabil, men til og med strøm kan du regne med å ha hele tiden. Anonymkode: a7e03...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ta ulønnet permisjon. Du kan bli lenge borte for 200k. Og i tillegg slippe å jobbe mens du er borte. I østen er ikke bare internett som er treg og ustabil, men til og med strøm kan du regne med å ha hele tiden. Anonymkode: a7e03...1d6 Kan man bare ta ulønnet permisjon i en 100% stilling? Altså der de regner med at jeg er tilgjengelig for dem 37,5 timer i uka i 46 uker i året? Jeg tenker at det meste av det tekniske løser seg dersom man er villig til å investere i å bo et sted med brukbare løsninger? Har du motsatte erfaringer? Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 Her tenker jeg at du bør tilbake til forhandlingsbordet. Å tilby deg samme lønn og slippe å ha kontorplass til deg er et svakt tilbud fra nåværende arbeidsgiver. De sparer penger på å ikke ha kontorplass til deg. Hva sier ny arbeidsgiver dersom du går tilbake og sier at nåværende arbeidsgiver tilbyr deg permanent hjemmekontor? I disse tider har vel de fleste bedrifter gode erfaringer med hjemmekontor, og dersom du skal bytte jobb nå så må de være forberedt på at du kommer til å måtte ha hjemmekontor en tid, så det er vel ikke utenkelig at de kan tilby deg hjemmekontor, i alle fall deler av året? PS: Du behøver ikke mange uker fri i året for å finne deg ei dame du kan bli glad i i østen. Der er de fleste temmelig villige til å bli sammen med en mann fra vesten, så det er bare å dra ned, treffe ei dame og ta henne med tilbake på besøksvisum for å se om det funker her hjemme. Anonymkode: 14042...562 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Min motivasjon for det hele er å få finne en å være glad i i østen, dermed kan det kanskje bli litt kort tid hvis jeg bare har en 5-6 uker i året på meg. Anonymkode: 82e94...d46 Hvorfor i østen? jeg hadde tatt med meg pcen og bodd i spania:) antar du må være pålogget samtidig. For å kunne det må du jobbe fra midnatt til 8 om morgenen i Øst-Asia. Jeg tenker du lever kun 1 gang. Og 800K kan du streve etter om 2 år elns. hilsen en øst-asiater som håper selskapet sender meg til asia snart. Kan jo mer enn halvere utgiftene der... Anonymkode: 415c8...688
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det spørs det, man kan finne det raskt så fremt man ikke har forventning om true love 😅 Anonymkode: 9a47a...938 Jeg er fra øst-Asia og anbefaler deg ikke å finne en dame der. Det blir tungt å integrere.......og de damene som tjener godt har et bra nok liv som tilsier at de ikke har incentiver til å flytte så langt. Jeg har sett så mange brudd under corona hvor damen går lei og reiser til hjemlandet....... Anonymkode: 415c8...688
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 ts, kan du ikke finne en flott norsk dame da? jeg kjenner mange som har funnet seg partnere fra østen, og fellesnevneren er: konflikter. ingen er integrert, de har store språkproblemer, ingen jobb. en del av de norske jobber seg halvt i hjel for å forsørge både partner, og i noen tilfelle barn og familie som er i østen. det bildet av en søt, grei asiatisk kone stemmer ikke overens med virkeligheten. vi kan jo tenke oss selv hva slags reaksjoner vi kunne fått av å være isolert på et fremmed sted. jeg har slitt med isolsjon pga covid, men er glad for at jeg tross alt er hjemme. prøver ikke skremme deg vekk fra planen din som egentlig er fin da, men ønsker at du tenker gjennom konsekvensene. det er ikke bare å slå opp hvis forholdet ikke fungerer. det kan du faktisk med en norsk dame. Anonymkode: 6ff7b...fc3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: ts, kan du ikke finne en flott norsk dame da? jeg kjenner mange som har funnet seg partnere fra østen, og fellesnevneren er: konflikter. ingen er integrert, de har store språkproblemer, ingen jobb. en del av de norske jobber seg halvt i hjel for å forsørge både partner, og i noen tilfelle barn og familie som er i østen. det bildet av en søt, grei asiatisk kone stemmer ikke overens med virkeligheten. vi kan jo tenke oss selv hva slags reaksjoner vi kunne fått av å være isolert på et fremmed sted. jeg har slitt med isolsjon pga covid, men er glad for at jeg tross alt er hjemme. prøver ikke skremme deg vekk fra planen din som egentlig er fin da, men ønsker at du tenker gjennom konsekvensene. det er ikke bare å slå opp hvis forholdet ikke fungerer. det kan du faktisk med en norsk dame. Anonymkode: 6ff7b...fc3 Det kan jeg neppe. Jeg skjønner egt ikke hva jeg mangler for å bli aktuell for norske jenter, men det er jo svært mange menn som sliter med dette, det er noe alle vet. Var heller meningen å komme altfor mye inn på dette emne her på tråden. Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: ....konsekvensene. det er ikke bare å slå opp hvis forholdet ikke fungerer. det kan du faktisk med en norsk dame. Anonymkode: 6ff7b...fc3 hvorfor ikke det da? -Ts Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): hvorfor ikke det da? -Ts Anonymkode: 82e94...d46 jeg kan jo ikke snakke for alle, men en del av desse menneskene har ingen rettigheter på nav. man skal være ganske hjerterå for å sette dem på gaten. og skal ha god råd om man er villig til å betale leie et annet sted. er man gift har man forsørgeransvar. en av mine venner sier at pga corona er det umulig per i dag for partner å returnere til hjemlandet. jeg sitter ikke på noen fasit, men ser hvordan en del bekjente og venner sliter i sine forhold. når det er sagt, så kjenner jeg også noen som har det veldig godt. men de var integrert før de ble sammen. du gjør jo det som er rett for deg; jeg prøver ikke å skremme, bare å belyse ulike aspekter. Anonymkode: 6ff7b...fc3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: jeg kan jo ikke snakke for alle, men en del av desse menneskene har ingen rettigheter på nav. man skal være ganske hjerterå for å sette dem på gaten. og skal ha god råd om man er villig til å betale leie et annet sted. er man gift har man forsørgeransvar. en av mine venner sier at pga corona er det umulig per i dag for partner å returnere til hjemlandet. jeg sitter ikke på noen fasit, men ser hvordan en del bekjente og venner sliter i sine forhold. når det er sagt, så kjenner jeg også noen som har det veldig godt. men de var integrert før de ble sammen. du gjør jo det som er rett for deg; jeg prøver ikke å skremme, bare å belyse ulike aspekter. Anonymkode: 6ff7b...fc3 Det kan jo også ha noe å gjøre med åssen mannen behandler dem. Hvis jeg flyttet til den andre siden av jorda for et forhold og hun behandlet meg dårlig var jeg nok reist hjem igjen... Anonymkode: 82e94...d46
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det kan jo også ha noe å gjøre med åssen mannen behandler dem. Hvis jeg flyttet til den andre siden av jorda for et forhold og hun behandlet meg dårlig var jeg nok reist hjem igjen... Anonymkode: 82e94...d46 selvsagt! men jeg vet om en som bedriver psykisk tortur og tyner mannen for penger. det er ikke alltid det er en kvinnemishandler som skal ha en kuet kone. noen av de damene er passe kyniske. men det hadde gjerne jeg vært og hvis alternativet var tigging/prostitusjon. Anonymkode: 6ff7b...fc3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå