AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hei! Har en liten stund hatt en god tone med en nabo, på vennskapelig vis, trodde jeg. Men, føler meg nå avvist siden han ikke svarer meg en gang på siste melding med lykkeønskninger og et spørsmål. Nå føler jeg hele relasjonen var falsk bare fordi han trengte en tjeneste av meg som han ikke lenger trenger. Greit nok at han ikke vil være venner, men går i alle fall an å takke på melding og svare kort på spørsmålet, det hadde i det minste vært vanlig folkeskikk. Det irriterer meg, og at han har vært så falsk. Er ikke den som lettest får meg nye venner, men følte vi hadde blitt det. Er vel derfor jeg tar det ekstra tungt. Han inviterte meg t.o.m. hjem til seg, som jeg da synes var et veldig hyggelig besøk. 😕 Vet ikke hva jeg vil med innlegget annet enn at noen folk burde skjerpe seg på vanlig høflighet, selv om man ikke er interessert i å (tydeligvis) ha kontakt. Og nei, jeg har verken vært kjip eller påtrengende..og synes null respons vitner om at han bare var interessert i kontakt så lenge han trengte min tjeneste. Noen som har opplevd det samme? Hilsen litt såret og bitter nabo som sikkert la for mye i relasjonen. NB! Håper folk kan være litt greie i måten de svarer.. Anonymkode: ad5d8...175
Hannah80 Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Hvor lenge er det siden du sendte den siste meldingen din, da? 3
Gjest NoDiablo Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Og hvor lenge har det pågått at han ikke svarer deg?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 To dager og den er sett. Har ikke pågått lenge, men vet at han ikke skal så mye i påsken og har hatt tid til å svare. Merket på forrige melding at han ikke var noe interessert i å melde siden jeg ikke fikk noen spørsmål. Det er da etter han ikke lenger trengte tjenesten min. Før det har han vært kontaktsøkende og stilt spørsmål og vært hyggelig på melding. Anonymkode: ad5d8...175
Gjest Made4u Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Nå er det slik at jeg har glemt å svare både familiemedlemmer og gode venner på ting, sågar glemt å gratulere på bursdager etc. Men altså, vi har gode relasjoner like fult. Siden jeg selv kan glemme av ting, så forventer jeg også at andre kan det. Altså legger jeg ikke all verden i om jeg ikke alltid får et svar eller en respons, eller en gratulasjon for den saks skyld. Oppfatter deg som at du lager litt storm i et vannglass her, basert på hva du skriver så er det intet slik jeg ser det, som tilsier at du på noen måte er avvist av din nabo eller utnyttet på noen måte. Snarere tvert imot kan din nabo føle han/hun har et greit forhold til deg, kan sågar kanskje like deg som person... Dette handler mer om dine følelser og forventninger føler jeg, heller enn din nabo - jeg synes du tar litt for mye på vei her og krisemaksimerer noe du ikke burde krisemaksimere. I alle fall ikke basert på dette her.
Gjest Made4u Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): To dager og den er sett. Har ikke pågått lenge, men vet at han ikke skal så mye i påsken og har hatt tid til å svare. Merket på forrige melding at han ikke var noe interessert i å melde siden jeg ikke fikk noen spørsmål. Det er da etter han ikke lenger trengte tjenesten min. Før det har han vært kontaktsøkende og stilt spørsmål og vært hyggelig på melding. Anonymkode: ad5d8...175 Selv er ikke alltid mine meldinger (selv til dem jeg står nærmest) alltid like hyggelige og imøtekommende, uten at jeg dermed føler noe ille for personene, snarere tvert imot bare positivt. Nå kan han ha sitt å stri med for tiden, hans tilbakemeldinger kan ha mange årsaker. Her ser jeg deg og dine forventninger som problemet, ikke din nabo. Synes det blir helt feil av deg å dømme relasjonen deres på det grunnlag du her gjør.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Her er det en god del overtenkning fra din side, tenker jeg. Anonymkode: 6bb5b...b70 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Noen ganger ser jeg en melding, men rekker ikke svare der og da og tenker jeg skal svare senere. Det har hendt at jeg først kommer på å svare mye senere, til og med etter en dag eller to. Anonymkode: 59b8e...705 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 TS her. Ja, ser de fleste bagatelliserer det og mener jeg overdriver. Så får bare ta tiden til hjelp da. Har bare en dårlig følelse av det, så ja, tror jeg ble brukt til et formål. Men, vi får se. Takk for (greie) svar!😘 Anonymkode: ad5d8...175 2
CorvusCorax Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Naboen er vel opptatt da. Du hører nok helt sikkert noe når han har tid.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Synes du forventer litt mye av en nabo? Høres kanskje rart ut for de mest sosiale der ute, men vi er mange som ikke vil ha forventninger på oss om å sitte og tekste med naboer selv om vi har et godt forhold til dem. Anonymkode: 5fc53...ed5 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 la nu folk få lov å puste uten at man skal mase på dem. Folk har et liv Anonymkode: 3a454...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 Poenget var vel at naboen har vært veldig "på" meg, og nå føles det ut som det var pga han trengte min tjeneste da kontakt har gått fra alt til ingenting. Så jeg spurte vel egentlig bare om andre har følt seg utnyttet av noen før? Og at mennesker bør i det minste ha folkeskikk til å svare. Men, nå synes jeg det ble noe heelt annet (men sikkert jeg som er dårlig til å forklare)😆 Vil ikke gå i detalj på hva det gjelder, da jeg ikke ønsker at det skal gjenkjennes. Men, samme det, folk synes tydeligvis at jeg forventer for mye av min nabo som på et tidspunkt trengte min hjelp. Kan leve med det! Fint å få "luftet" irritasjonen min uansett!😌🤗 Anonymkode: ad5d8...175 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 Hvilken tjeneste er det snakk om? Anonymkode: 96aab...b39
3lis3 Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Har en liten stund hatt en god tone med en nabo, på vennskapelig vis, trodde jeg. Men, føler meg nå avvist siden han ikke svarer meg en gang på siste melding med lykkeønskninger og et spørsmål. Nå føler jeg hele relasjonen var falsk bare fordi han trengte en tjeneste av meg som han ikke lenger trenger. Greit nok at han ikke vil være venner, men går i alle fall an å takke på melding og svare kort på spørsmålet, det hadde i det minste vært vanlig folkeskikk. Det irriterer meg, og at han har vært så falsk. Er ikke den som lettest får meg nye venner, men følte vi hadde blitt det. Er vel derfor jeg tar det ekstra tungt. Han inviterte meg t.o.m. hjem til seg, som jeg da synes var et veldig hyggelig besøk. 😕 Vet ikke hva jeg vil med innlegget annet enn at noen folk burde skjerpe seg på vanlig høflighet, selv om man ikke er interessert i å (tydeligvis) ha kontakt. Og nei, jeg har verken vært kjip eller påtrengende..og synes null respons vitner om at han bare var interessert i kontakt så lenge han trengte min tjeneste. Noen som har opplevd det samme? Hilsen litt såret og bitter nabo som sikkert la for mye i relasjonen. NB! Håper folk kan være litt greie i måten de svarer.. Anonymkode: ad5d8...175 Her er det masse som er uklart. Er du mann eller dame? Hvilke tjeneste fikk han av deg?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er det en god del overtenkning fra din side, tenker jeg. Anonymkode: 6bb5b...b70 TS overtenker veldig her ja. Kvinnelige nabo som møtte en mann som var nabo? Ikke bli for nær en nabo, det kan bli mye krøll. Man bor kanskje vegg i vegg, da bør man ha en viss avstand. Anonymkode: e8c1c...6f8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Jeg har et godt forhold til mine naboer. Om vi møter på hver andre ute, sier vi noen ganger hei, og noen ganger slår vi av en prat om været eller noe annet overfladisk. Vi tekster aldri med mindre vi trenger hjelp til noe. Ts, et godt naboforhold er hvor man stiller opp om det trengs, men hvor vennskap ikke blir forventet i retur. Å bli venner med naboer er sjelden en god ide, da det kan bli fryktelig slitsomt om det skjærer seg. Naboer holder man litt på avstand. Det kan også være mange grunner til at han ikke har svart. Kanskje han var opptatt når han så meldingen, og glemte å svare senere. Kanskje han har for mye annet å tenke på. Anonymkode: 69dd4...3fb 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 Bor i samme borettslag, ikke vegg i vegg😅 Han skulle ikke gjøre spesielt i påsken, så vet han er tilgjengelig. Om jeg er mann eller dame bør ikke ha noe å si. Tjeneste vil jeg ikke oppgi, siden jeg ikke vil la det gjenkjennes, men er ikke av seksuell art om det var det du lurte på..😜 Merkelig hvor mye bedre det føles å få det ut, er veldig redo for å gå videre i livet. Konklusjon fra tråden: Jeg overtenker og forventer for mye av min nabo. Mitt spørsmål var egentlig om andre har følt seg utnyttet av noen (nabo eller ei) og hva som skjedde med folkeskikken til noen folk? Uansett, beklager at tittel var litt feil og at jeg er litt dårlig på å forklare. God påske!🐣🌞❤ Anonymkode: ad5d8...175 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 Jeg tenker, Ts, at vår forventning om at andre mennesker skal skuffe oss egentlig ikke handler det minste om andre mennesker. De handler om vår egen psyke. Noen mennesker forventer å bli bestjålet, løyet for og svindlet. Da tenker jeg alltid at det er personen selv som har indre fristelser på dette punktet, og ville såtjelt, svindlet etc. Entrer du en relasjon med tillit blir du nemlig statistisk sett nesten aldri svindlet på noe vis. Blir du svindlet 1 av 100 ganger så ser folk flest det som «forsvinnende lite» naturligvis. Det er jo det. Men så er det noen som ikke ser de 99 gangene alt blir bra og henger seg opp i den ene gangen det gikk galt. De må jobbe med å justere seg selv, ikke gå rundt og rope om svindel. Så lenge du entrer en relasjon med åpenhet og varme og ikke med selvsentrerte forventninger, Ts, så blir du tilnærmet aldri skuffet. Om du blir skuffet bør du først, før du roper opp og skylder på andre (som er meget dårlig folkeskikk!) se på om du kanskje ikke entret relasjonen like dø,mengde som du nå er ovenfor den? Anonymkode: dd731...0bb
CorvusCorax Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen mennesker forventer å bli bestjålet, løyet for og svindlet. Da tenker jeg alltid at det er personen selv som har indre fristelser på dette punktet, og ville såtjelt, svindlet etc. Anonymkode: dd731...0bb Enig, men også uenig. Mange mennesker projiserer mye. Og noen tenker som du påpeker - at "det ville jeg gjort, derfor må det være noe andre gjør" - men oftest er det ens egen usikkerhet som projiseres. Slik at dem nødvendigvis ikke ville tenkt seg å gjøre det samme, men at de tenker de ikke er verdt mer enn en slik behandling fra andre. Det er altfor mange som antar ting om andre. Det er håpløst, og skaper mye unødvendig drama. Om man er usikker på noens hensikter så snakker man om det - man spør. Samme gjelder på dette forumet - hvor mange legger sine egne følelser i en kommentar, og antar hva budskapet er - istedenfor å forstå hva som står svart på hvitt. Er man usikker, så spør man. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå