AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hvorfor gjør mennesker dette? Ser liksom for meg at det er slik som seriemordere gjør. Kle på seg noen andres hår som et slags trofe... Hvordan orker folk å gå rundt med andres hår på hodet og føler de seg vakre? Anonymkode: cb761...aae 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor gjør mennesker dette? Ser liksom for meg at det er slik som seriemordere gjør. Kle på seg noen andres hår som et slags trofe... Hvordan orker folk å gå rundt med andres hår på hodet og føler de seg vakre? Anonymkode: cb761...aae Kanskje man skal begynne å kappe av kjønnshår fra damer i bangladesh forså lime på dette for å få kunstig busk... (for de som ikke har tålmodighet til å spare...) Anonymkode: cb761...aae 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Du er ikke helt frisk i hodet. For en sammenligning. Jeg brukte parykk av ekte hår når jeg mistet håret på grunn av cellegift. Anonymkode: cfde4...095 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Mener selvfølgelig ikke at de som har kreft ol. skamme seg, disse trenger virkelig håret. Men hvorfor må folk som kan gro hår selv, men bare er utålmodig "ta" det fra andre? Hår er noe fint, personlig som vokser på kroppen. Extensionshår etterlater snauklipte indiske damer, dette for å gjøre utålmodige rike damer vakrere. Det er jo viktig med bevissthet som forbruker, hvorfor løftes ikke dette frem i lyset? Anonymkode: cb761...aae 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Hvorfor tør ingen svare på dette? Vi skal liksom være så opptatt av miljø, menneskerettigheter og kvinners rettigheter osv.... Mens klær fra bagladesh bruker vi, sminke hvor barnehender har utvinnet mineraler bruker vi, telefonbatteriet er bygd på afrikas rygger, brio synthen til barnet ditt har ungen fra barnehendene fra kina produsert men aldri fått spilt på, og håret vårt er limt på og kommer fra india... Alikevel finner vi oss i at sånn er det. Sånn er det å sitte på toppen av næringskjeden... Anonymkode: cb761...aae 5
Callisto83 Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Mange pynter seg med silke også, og det kommer fra insekter.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hår er noe fint, personlig som vokser på kroppen. Extensionshår etterlater snauklipte indiske damer, dette for å gjøre utålmodige rike damer vakrere. Det er jo viktig med bevissthet som forbruker, hvorfor løftes ikke dette frem i lyset? Anonymkode: cb761...aae Det er ikke sånn at alt av extensions kommer fra snauklipte damer i India. Og det ville funket dårlig sammen med typisk nordisk hår, da det er en helt annen hårtype. Noen frisører lager extensions av håret når folk med langt hår ønsker en kortere frisyre. Og noen velger å selge håret selv, når de klipper seg. Noen donerer hår til parykker. Ikke alle har hår til å la det vokse langt. Typisk nordisk hår er ofte tynt, med tynne hårstrå. Hva er galt med å fylle på litt ekstra hår? Anonymkode: 9f31b...458 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Callisto83 skrev (7 minutter siden): Mange pynter seg med silke også, og det kommer fra insekter. Så insekter står i samme liga som mennesker? Da burde vi vel strengt tatt slutte å spise kjøtt og kle oss i ull også.. Anonymkode: cb761...aae 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke sånn at alt av extensions kommer fra snauklipte damer i India. Og det ville funket dårlig sammen med typisk nordisk hår, da det er en helt annen hårtype. Noen frisører lager extensions av håret når folk med langt hår ønsker en kortere frisyre. Og noen velger å selge håret selv, når de klipper seg. Noen donerer hår til parykker. Ikke alle har hår til å la det vokse langt. Typisk nordisk hår er ofte tynt, med tynne hårstrå. Hva er galt med å fylle på litt ekstra hår? Anonymkode: 9f31b...458 Finnes det noe kilde på dette? At norske damer handler nordisk extension hår? Anonymkode: cb761...aae 2
Callisto83 Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så insekter står i samme liga som mennesker? Da burde vi vel strengt tatt slutte å spise kjøtt og kle oss i ull også.. Anonymkode: cb761...aae Det har jeg ikke sagt. Men det er ikke sikkert alle synes det er like makabert å pynte seg med menneskehår (extensions eller parykk) som du føler. Mange donerer f.eks håret sitt slik at folk som mister det kan bruke parykk. Jeg ser ikke noe galt i dette, eller om noen vil selge håret sitt til samme formål.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Det har jeg ikke sagt. Men det er ikke sikkert alle synes det er like makabert å pynte seg med menneskehår (extensions eller parykk) som du føler. Mange donerer f.eks håret sitt slik at folk som mister det kan bruke parykk. Jeg ser ikke noe galt i dette, eller om noen vil selge håret sitt til samme formål. Så vi rike mennesker i Norge skal rettferdiggjøre å kunne pynte oss med andres hår, fordi det selger? Hva blir neste steg, organmennesker i fattige land som har samme blodtype osv. Som står i kø for å selge til oss rike som har spist på oss fettlever... Anonymkode: cb761...aae 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så insekter står i samme liga som mennesker? Da burde vi vel strengt tatt slutte å spise kjøtt og kle oss i ull også.. Anonymkode: cb761...aae Ja, det burde vi selvsagt. Vegansk livsstil er det eneste etisk riktige. Anonymkode: a4ff9...788 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 Kanskje man kan begynne å donere negler når de blir lange nok, slik at jenter som ønsker seg lengre negler kan lime de på Anonymkode: cb761...aae
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mener selvfølgelig ikke at de som har kreft ol. skamme seg, disse trenger virkelig håret. Men hvorfor må folk som kan gro hår selv, men bare er utålmodig "ta" det fra andre? Hår er noe fint, personlig som vokser på kroppen. Extensionshår etterlater snauklipte indiske damer, dette for å gjøre utålmodige rike damer vakrere. Det er jo viktig med bevissthet som forbruker, hvorfor løftes ikke dette frem i lyset? Anonymkode: cb761...aae Jeg ser ingen forskjell på om en med kreft går med parykk, eller om en med stygt, tynt, pjuskete hår har parykk eller extensions? Helt ærlig synes jeg begge deler er veldig merkelig. Da jeg mistet håret brukte jeg lue eller ingenting, ville føltes helt merkelig å ikle meg en annen person sitt hår. Anonymkode: f87e0...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne gjerne ønske meg nye organer om jeg kunne betale for det, hva er galt med det? Anonymkode: cb761...aae
Pillarguri Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så vi rike mennesker i Norge skal rettferdiggjøre å kunne pynte oss med andres hår, fordi det selger? Hva blir neste steg, organmennesker i fattige land som har samme blodtype osv. Som står i kø for å selge til oss rike som har spist på oss fettlever... Anonymkode: cb761...aae De ivrigste parykkbrukerne er fargede jenter. De fleste av de er nok ikke rike, så det er et underlig argument. Parykker blir også laget av kunstig hår som aldri har vært på noens hode. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Pillarguri skrev (4 minutter siden): De ivrigste parykkbrukerne er fargede jenter. De fleste av de er nok ikke rike, så det er et underlig argument. Parykker blir også laget av kunstig hår som aldri har vært på noens hode. Så en parykk er det samme som extensions i din verden? Hmmm. Extensions er jo det halvparten av norges jenter skjøter på håret sitt for å se bedre ut, for å forlenge eksisterende hår.. mens parykk er jo en tupe som har som hensikt å erstatte alt hår som ikke finnes... Anonymkode: cb761...aae 2
Pillarguri Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Extensions er også laget av kunstig hår. Spiller vel ingen rolle om det er extensions eller parykk. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så en parykk er det samme som extensions i din verden? Hmmm. Extensions er jo det halvparten av norges jenter skjøter på håret sitt for å se bedre ut, for å forlenge eksisterende hår.. mens parykk er jo en tupe som har som hensikt å erstatte alt hår som ikke finnes... Anonymkode: cb761...aae
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 For en rar tråd. Anonymkode: dbca0...19a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 13.20): For en rar tråd. Anonymkode: dbca0...19a Ja, det er svært rart å gå rundt med andres hår på sitt eget hode Anonymkode: cb761...aae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå