Gå til innhold

Stort dilemma-hva gjør jeg her??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn fra tidligere og eksen har sendt stygge meldinger om Dama mi. Dama mi går gravid og sier jeg må kutte kontakt tvert hvis jeg skal beholde henne. Jeg må ho ha kommunikasjon når det gjelder henting/levering. Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: a71c9...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du gjør, du gir nydama beskjed om at du ikke kan kutte kontakten tvert på grunn av at du har barn du må ha en viss dialog med eksen om, det burde hun jo vite. Så gir du eksen beskjed om at hun må ta seg sammen og det eneste du er interessert i å prate med henne om er barna og når de skal hentes og leveres. Og at hun må slutte med drittmeldinger til din nåværende "babymama" ellers vil dere anmelde trakasseringen.

Hva slags damer er det du roter deg oppi?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Hva du gjør, du gir nydama beskjed om at du ikke kan kutte kontakten tvert på grunn av at du har barn du må ha en viss dialog med eksen om, det burde hun jo vite. Så gir du eksen beskjed om at hun må ta seg sammen og det eneste du er interessert i å prate med henne om er barna og når de skal hentes og leveres. Og at hun må slutte med drittmeldinger til din nåværende "babymama" ellers vil dere anmelde trakasseringen.

Hva slags damer er det du roter deg oppi?

Da går dama dessverre. Hun er så lei hun andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye kontakt har du med eksen da? Nydama må akseptere at du har barn fra før av som du må prate med eksen om i ny og ne. Hun visste jo om hvordan ting var før hun ble gravid regner jeg med.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Hvor mye kontakt har du med eksen da? Nydama må akseptere at du har barn fra før av som du må prate med eksen om i ny og ne. Hun visste jo om hvordan ting var før hun ble gravid regner jeg med.

Ikke mye! Alt var greit frem til de meldingene nå i påsken. Da ba ho meg kutte ellers gikk hun sier hun. Og alt var ok i et år frem til nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke mye! Alt var greit frem til de meldingene nå i påsken. Da ba ho meg kutte ellers gikk hun sier hun. Og alt var ok i et år frem til nå.

Da får hun bare gå da, så fikser du 50/50 med den nye ungen også.

Da har du to unger 50/50, men slipper å forholde deg til gamle kvinnfolk mer enn nødvendig.

Anonymkode: d0c75...117

• Liker 3
Skrevet

Jaha, hvis meldingene var så jævlige kan hun ikke bare anmelde det da? Skjønner ikke helt hvorfor hun skal bruke dette som en unnskyldning til å lage et ultimatum for deg...  Du kan jo ikke kutte all kontakt med folk du har barn med, det går bare ikke. Er hun voksen nok til å rote seg oppi en mann med bagasje så burde hun være voksen nok til å håndtere dette.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Jaha, hvis meldingene var så jævlige kan hun ikke bare anmelde det da? Skjønner ikke helt hvorfor hun skal bruke dette som en unnskyldning til å lage et ultimatum for deg...  Du kan jo ikke kutte all kontakt med folk du har barn med, det går bare ikke. Er hun voksen nok til å rote seg oppi en mann med bagasje så burde hun være voksen nok til å håndtere dette.

Da må jeg la henne gå da høres det ut som.

AnonymBruker
Skrevet

Da må jeg la henne gå da høres det ut som.

Du høres ikke seriøs ut og jeg har ingen tro på at det du serverer her er en seriøs og ekte problemstilling.

Anonymkode: e635f...bdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du høres ikke seriøs ut og jeg har ingen tro på at det du serverer her er en seriøs og ekte problemstilling.

Dessverre så er det sant. Og jeg er helt hjelpesløs..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kontakt familievernkontoret og be om råd.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (32 minutter siden):

Det heter ikke nydama!

Anonymkode: 22aa2...bb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det kan du ikke være som pappa

Anonymkode: 22aa2...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men det skal du drite i. Ditt eldste barn burde være mer viktig enn nydama di! Selvfølgelig skal ikke eksen holde på som hun vil, men selvfølgelig må dere ha kontakt når det gjelder barnet (og kun det)

Ta en samtale med eksen på familievernkontoret, se om det hjelper hvertfall. Og dama di burde være såpass voksen at hun forstår at for ditt barns beste må du ha kontakt med din eks pga det, ellers får hun bare gå. Om du ikke ordner så de begge skjerper seg kan jeg spå en framtid med konflikter som kun går utover begge barna (som er like viktige som hverandre)

Anonymkode: b6ccb...851

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell denne nydama di at du egentlig ikke ønsker kontakt med denne heksa. Forhold deg kun til kontakt i forhold til henting og levering, minimer kontakten. Si gjerne at om hun bryter kontakten, vil eksen juble, hun ønsker dere ingen lykke. Vis nydama at det er henne som betyr noe, men vær rolig og bestemt at du MÅ avtale i forhold til henting og levering av barnet. Forhold deg kun til henne om dette, til ting roer seg. Er mitt råd... En melding hver 14. dag som du gjerne også kan vise henne, vil nok roe nydama serru.

Anonymkode: 627eb...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke kan fordra eksen din, men spør henne hvordan du kan få opprettholde kontakt med barnet ditt. Hvis hun mener du også skal glemme din datter/ sønn, vil jeg anbefale deg å gå. 

Anonymkode: 627eb...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...