AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Baby på 6 mnd har i ca. 2 mnd sovnet rundt 19:30 og stått opp rundt 06. Har vært veldig greit. Men etter vi stilte klokka har døgnrytmen forandret seg mye. Hun sovner ikke før nærmere 21:30 på kvelden, men skal likevel opp kl 06. Dette resulterer i mye mer søvn på dagtid, hun sover en dupp på ca 30 min i 08/09 tiden og fra ca. fra 12-14/14:30. Tidligere var duppen på ca 1-1,5 time. Så blir hun trøtt igjen rundt 16/16:30 og sover alt fra 30 min til en time da. Så da er hun selvsagt ikke trett kl 19 som tidligere😅 viser ikke tretthetstegn før nærmere 20:30, og gråtet og styrer voldsomt før hun sovner. Noen tips til å endre døgnrytmen igjen? Har prøvd å drøye tida for soving på dagtidfor å få henne til å sovne litt senere slik at hun blir trett for kvelden, men det resulterer bare i en overtrett baby.. og føler ikke jeg kan vekke henne på lange duppen heller? Det er jo tydelig at hun er trett. Andre som opplever det samme eller er det at vi stilte klokka tilfeldig? Har som sagt hatt samme fine døgnrytmen siden 4 mnd alder. Var så deilig med den alenetiden på kvelden (på dagtid sover hun kun på meg eller i vogn i fart så får ikke den alenetiden på dagen. Har sleepytroll men fungerer ikke, vogna må trilles eller så må jeg sitte I sofaen med henne oppå meg🙈). Anonymkode: ab1c3...fad
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Nei, opplevde ikke noe problem med vår ettåring. Hverken i høst eller nå. Bare lå han til vanlig tid, han finner seg i det meste 😅 Anonymkode: 7d14d...a16
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Det er lurt å forberede klokke-stilling en ukes tid før, og også bruke en ukes tid etterpå på å ‘snu om’. Tilpass leggetiden gradvis, enten klokka skal fremover eller baker, og da blir det i de fleste tilfellene uproblematisk. ikke at det er så lett å gjøre noe ned nå, annet enn å ‘gå tilbake’ til tidligere klokkerytme, og prøv så å endre gradvis. 10-15 minutter et par dager, før nye 10-15 minutter, osv... Anonymkode: b9bb2...203 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Er vel rundt 6mnd det i det hele tatt ermulig å begynne å begynne å innføre søvnrutiner, så ville ikke hengt meg så mye opp i at den har endret seg. Baby er jo fremdeles veldig liten! Anonymkode: 05b80...83b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Er vel rundt 6mnd det i det hele tatt ermulig å begynne å begynne å innføre søvnrutiner, så ville ikke hengt meg så mye opp i at den har endret seg. Baby er jo fremdeles veldig liten! https://www.babyverden.no/baby/sovn/6-12-maneder-ta-tak-i-sovnproblemene-og-fa-kveldsritualer-2/ Men drt kan handle om utviklingssprang også., Anonymkode: 05b80...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå