Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på 6 mnd har i ca. 2 mnd sovnet rundt 19:30 og stått opp rundt 06. Har vært veldig greit. :)

Men etter vi stilte klokka har døgnrytmen forandret seg mye. Hun sovner ikke før nærmere 21:30 på kvelden, men skal likevel opp kl 06. Dette resulterer i mye mer søvn på dagtid, hun sover en dupp på ca 30 min i 08/09 tiden og fra ca. fra 12-14/14:30. Tidligere var duppen på ca 1-1,5 time. Så blir hun trøtt igjen rundt 16/16:30 og sover alt fra 30 min til en time da. Så da er hun selvsagt ikke trett kl 19 som tidligere😅 viser ikke tretthetstegn før nærmere 20:30, og gråtet og styrer voldsomt før hun sovner.

Noen tips til å endre døgnrytmen igjen? Har prøvd å drøye tida for soving på dagtidfor å få henne til å sovne litt senere slik at hun blir trett for kvelden, men det resulterer bare i en overtrett baby.. og føler ikke jeg kan vekke henne på lange duppen heller? Det er jo tydelig at hun er trett. :)

Andre som opplever det samme eller er det at vi stilte klokka tilfeldig? Har som sagt hatt samme fine døgnrytmen siden 4 mnd alder. Var så deilig med den alenetiden på kvelden (på dagtid sover hun kun på meg eller i vogn i fart så får ikke den alenetiden på dagen. Har sleepytroll men fungerer ikke, vogna må trilles eller så må jeg sitte I sofaen med henne oppå meg🙈).

Anonymkode: ab1c3...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, opplevde ikke noe problem med vår ettåring. Hverken i høst eller nå. Bare lå han til vanlig tid, han finner seg i det meste 😅

Anonymkode: 7d14d...a16

AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å forberede klokke-stilling en ukes tid før, og også bruke en ukes tid etterpå på å ‘snu om’. 
Tilpass leggetiden gradvis, enten klokka skal fremover eller baker, og da blir det i de fleste tilfellene uproblematisk. 
ikke at det er så lett å gjøre noe ned nå, annet enn å ‘gå tilbake’ til tidligere klokkerytme, og prøv så å endre gradvis. 10-15 minutter et par dager, før nye 10-15 minutter, osv...

Anonymkode: b9bb2...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel rundt 6mnd det i det hele tatt ermulig å begynne å begynne å innføre søvnrutiner, så ville ikke hengt meg så mye opp i at den har endret seg. Baby er jo fremdeles veldig liten! 

Anonymkode: 05b80...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...