Dundre Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Hei. Jeg er igang med å legge om kostholdet, og kvitte meg med 30-35 kg som har kommet etter noen år med sykdom og stillesitting og ekstremt dårlig kosthold. For 7-8 år siden var jeg normalvektig, og jeg tenker meg tilbake dit. Aktivitetsnivået har økt (også ved at jeg er tilbake i 100% jobb igjen), og det går også ganske bra meg kostholdet og kaloritellinga. Men siden målet er så langt fremme, så er det jo lurt å sette seg noen delmål? Og ‘belønne’ meg selv også når delmål er nådd. Hvilke belønninger gir dere til dere selv? Mat-greier utgår selvfølgelig. Nå står kino (10 mil til nærmeste kino, så det blir ikke dagligdags), frisør og neglepleie på belønningslista mi. Men jeg trenger flere forslag. (Spa-helg i innland/utland står når målvekt er nådd) Tips?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Nye klær? ☺️ Det er min hovedbelønning når jeg har gått ned 45 kilo 😅 Anonymkode: 6bed9...3aa 2
Dundre Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nye klær? ☺️ Det er min hovedbelønning når jeg har gått ned 45 kilo 😅 Anonymkode: 6bed9...3aa Heisann. Jo da, nye klær skal det jo bli, men det må det jo bli uansett. Tenker mer på noe ‘litt ekstra’ 🤔
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Skal love deg at resultatene er belønning i seg selv! Lykke til, dette greier du ❤️ Anonymkode: 00119...aad 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Dundre skrev (15 minutter siden): Heisann. Jo da, nye klær skal det jo bli, men det må det jo bli uansett. Tenker mer på noe ‘litt ekstra’ 🤔 Et smykke som du ønsker deg? Anonymkode: 9fca2...3a9
Dundre Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skal love deg at resultatene er belønning i seg selv! Lykke til, dette greier du ❤️ Anonymkode: 00119...aad Tusen takk. Jeg har stor tro på at jeg klarer dette, men litt ekstra motivasjon på veien er aldri feil. Ser jo at jeg tenker mest ‘egentid’ når jeg tenker på belønning - kanskje er det et behov også..
Dundre Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et smykke som du ønsker deg? Anonymkode: 9fca2...3a9 Takk. Det var et godt forslag 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Jeg kjøpte treningsklokke i belønning til meg selv etter å ha klart delmålet mitt. Tanken var både at det skulle være belønning, men også at det var dumt å kjøpe en treningsklokke før jeg visste at jeg kom til å trene nok til å få bruk for den. Mamma kjøpte ny sykkel som belønning til seg selv etter hun hadde syklet x antall ganger til jobb med den gamle sykkelen. Samme tankegang der. Unødvendig å gi seg selv en ny sykkel i belønning om man ikke vet man kommer til å bruke den. Anonymkode: 8bb06...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Gode fete løpesko! Sko i det hele tatt, som stimulerer til bruk. En god hudkrem. Ferske skalldyr til middag. Indrefilet av reinsdyr- magert og lekkert! Ekstra god kaffe. Ny veske, eller ryggsekk til tur. Anonymkode: cc174...d94 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Dundre skrev (8 timer siden): Hvilke belønninger gir dere til dere selv? Mat-greier utgår selvfølgelig. Nå står kino (10 mil til nærmeste kino, så det blir ikke dagligdags), frisør og neglepleie på belønningslista mi. Men jeg trenger flere forslag. (Spa-helg i innland/utland står når målvekt er nådd) Tips? Ha,ha, tipset må jo være at du gir deg selv en belønning du ønsker deg (og det har du vel best oversikt over selv...) Jeg har en gang gått ned mye i vekt, og mestringsfølelsen over å få til dette var belønningen min. I tillegg ble det en del nye klær, men det var mer en nødvendighet siden jeg hadde gått ned tre størrelser 😄 Anonymkode: 36e75...a69
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Fotpleie/fotterapi Massasje Ansiktsbehandling Frisørtime med hodebunnsmassasje Freshe nye treningsklær/turklær/turutstyr Helg på spahotell Når hele målet er nådd: begynne tidlig og sette av et fast beløp og dra på shoppingtur til en annen by i Norge hvor du kjøper masse nye klær til din nye kropp. Lykke til❤️ Anonymkode: 447d1...e00
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 For siste ultimate mål har jeg klær. På delmål har jeg ting som treningsutstyr, sko og elektronikk. Anonymkode: 73071...56f
Dundre Skrevet 1. april 2021 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2021 Takk for svar, alle sammen. Klær blir nok ikke en av mine belønninger - hadde sikkert vært anderledes dersom Jeg hadde vær opptatt av klær og mote, og sånt. Men det er jeg ikke. Klær er et ‘nødvendig onde’, og det tenkte jeg også da jeg var normalvektig. Men ellers gode ideer, som jeg må se om er gjennomførbart. Masasje, f.eks. Aner ikke hvor nærmeste tilbyder er (ja, jeg bor langt borte i ‘ingenmannsland’) 🤪
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Skal shoppe masse når jeg blir 55 kg 😍 60 kg nå men tenker målet kanskje er nådd til august/september. Anonymkode: 4892c...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå