Gå til innhold

Utstøtt av Jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Chiubi skrev (På 1.4.2021 den 6.26):

Jeg mener det burde vært straffbart å tvinge noen til å tro på noe de slett ikke tror på. 

Ekspander  

Hvordan skal dette fungere i praksis? Skal det være straffbart å kutte ut familie, slekt og venner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Blueeye1 skrev (På 1.4.2021 den 11.24):

Jeg var ikke enig i læren deres, tror ikke på en Gud og ville ikke være et medlem mer. Da sendte jeg en melding til koordinatoret og informerte at jeg ikke lenger anså meg som et jv. 3 dager etterpå ble det opplyst på et møte og så å si alle jv slettet meg på sosiale medier. 

Ekspander  

Det er jo faktisk ikke greit! Har du sagt ifra til hovedkontoret?

Anonymkode: 9473d...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 11.34):

Ekspander  

Dette er jo vanlig praksis i jv, de skal ikke ha kontakt med de som melder seg ut/ekskluderte, derfor sletter de folk fra sosiale medier. Nå man gir skriftlig beskjed til eldste om at man melder seg ut så blir det opplyst, dette var jeg helt klar over før jeg gjorde det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 11.34):

Ekspander  

Dette er jo gjort etter boka, hva mener du hovedkontoret ville gjort annerledes?

Endret av Anoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Blueeye1 skrev (På 31.3.2021 den 19.43):

Hvordan kan jeg gå videre med all denne sorgen og skuffelsen? Hva om jeg en dag får barn og barnet ikke kommer til å ha besteforeldre? Og vil de noen gang forlate sekta? 

Ekspander  

Du bør bruke litt tid på å finne noe som likner på svar på disse spørsmålene (hjelpekilden, psykolog, facebookgrupper, diskusjonsforum) , men la det aldri spise deg opp. De menneskene som du tenker på som omsorgspersoner, venner og familie, mener ekteskapet sitt til en organisasjon er viktigere enn deg. De har tatt sitt valg. Du må se fremover med kunnskapen om at du ikke kan vite om de noen gang bryter ut, og slik JV operer vil de neppe noen gang ta kontakt med deg igjen. Du må rett og slett finne en måte å resette deg selv, innse at dette ER livet ditt fra nå av. Men det kommer til å gå helt fint. Du er ikke alene om dette, det er mange mennesker som har gått, og går, gjennom det samme.

For alle oss på utsiden ER dette galskap, og det ligner mye mer på ren djevelskhet enn noen "sannhet". Det likner i hvert fall ikke på kristen nestekjærlighet, som man så ofte har hørt om.

I Belgia var det nylig en rettsak om denne praksisen.

https://www.brusselstimes.com/news/belgium-all-news/160238/jehovahs-witnesses-given-e12000-fine-for-incitement-to-hatred-against-ex-members-ghent-correctional-court-unia-shunning-policy/

De ble (heldigvis) dømt for diskriminering og hatkriminalitet.

Anonymkode: 1803a...d03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...