Blueeye1 Skrevet 31. mars 2021 #1 Del Skrevet 31. mars 2021 Hei. Jeg (tyveårene) meldte meg ut av Jehovas vitner for ett år siden fordi jeg ikke tror på noe gud. Mine foreldre sa de aldri mer ville ha kontakt med meg og at jeg ikke lenger hadde noe å leve for. De har ikke kontaktet meg en eneste gang siden og de nekter å svare på meldinger. Hvordan kan jeg gå videre med all denne sorgen og skuffelsen? Hva om jeg en dag får barn og barnet ikke kommer til å ha besteforeldre? Og vil de noen gang forlate sekta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 31. mars 2021 #2 Del Skrevet 31. mars 2021 Så utrolig trist, at troen er viktigere en familie for noen. Håper du finner deg en kjæreste som er snill og har fine foreldre. Får så vondt å høre 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 31. mars 2021 #3 Del Skrevet 31. mars 2021 Kanskje du kan få hjelp av disse https://www.hjelpekilden.no/?fbclid=IwAR07WUlU_Jp1-PiuFTPt0sqSZg80YVbMPD6i7OLzUe3jc7Q5mM8t8x2z4J0 De har og Facebook https://www.facebook.com/Hjelpekilden/ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 31. mars 2021 #4 Del Skrevet 31. mars 2021 Troen i Jehovas vitner står visstnok sterkere enn familiebånd, skal vi tro dokumentaren som var på NRK for en stund siden. Du har tatt dette valget som er riktig for deg. Jeg har aldri vært delaktig i et slikt trossamfunn så jeg kan dessverre ikke snakke av erfaring, men jeg er helt sikker på at du kommer deg videre når valget føles riktig for deg! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 31. mars 2021 #5 Del Skrevet 31. mars 2021 Det er påskeferie forstår jeg.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueeye1 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 31. mars 2021 TheTrollHunter skrev (På 31.3.2021 den 19.54): Det er påskeferie forstår jeg.... Ekspander Ja, kjenner jeg savner familie ekstra mye i høytider og når jeg se alle andre reiser hjem til familiene sine 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueeye1 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mars 2021 Vasa skrev (På 31.3.2021 den 19.51): Så utrolig trist, at troen er viktigere en familie for noen. Håper du finner deg en kjæreste som er snill og har fine foreldre. Får så vondt å høre Ekspander Takk, håper jeg også en dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 31. mars 2021 #8 Del Skrevet 31. mars 2021 TheTrollHunter skrev (På 31.3.2021 den 19.54): Det er påskeferie forstår jeg.... Ekspander Dette er ikke nødvendigvis en trolletråd slik mange andre tråder her inne åpenbart er! Avhoppere i både JV og andre religiøse sekter kan oppleve å bli utstøtt slik ts skriver om! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueeye1 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 31. mars 2021 Sprinkle skrev (På 31.3.2021 den 19.52): Troen i Jehovas vitner står visstnok sterkere enn familiebånd, skal vi tro dokumentaren som var på NRK for en stund siden. Du har tatt dette valget som er riktig for deg. Jeg har aldri vært delaktig i et slikt trossamfunn så jeg kan dessverre ikke snakke av erfaring, men jeg er helt sikker på at du kommer deg videre når valget føles riktig for deg! Ekspander Ja det som de ikke ser er viktigere enn sine egne barn, det gjør vondt. Jeg angrer ikke på valget, men det er fortsatt en sorgprosess jeg må gjennom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Del Skrevet 31. mars 2021 Blueeye1 skrev (På 31.3.2021 den 19.58): Ja, kjenner jeg savner familie ekstra mye i høytider og når jeg se alle andre reiser hjem til familiene sine Ekspander Jehovas vitner feirer jo ikke påske Anonymkode: 1a6ad...0e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Del Skrevet 31. mars 2021 Så du ble bare inaktiv eller forlot du sannheten slik at du nå er ekskludert? Vår høytid er jo minbehøytiden så du har ikke gått glipp av noen høytider med familien. Anonymkode: 9473d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.09): Jehovas vitner feirer jo ikke påske Anonymkode: 1a6ad...0e4 Ekspander Vokst opp i Jehovas og veldig vanlig at man koser seg litt ekstra i påsken fordi de fleste har fri. Man kaller det bare ikke påske og pynter ikke med egg osv. Ts. jeg har selv brutt med JV og mistet familien min. Det er veldig vanskelig, særlig de første årene, men det blir mer levelig med tiden. Vil på det sterkeste oppfordre deg til å søke hjelp, psykolog/støttegruppe eller lignende. Hjelper også å få pratet med andre som har gått gjennom det samme, synes jeg. Har gjort det enklere for meg å ikke være bitter på foreldrene mine. Det å kutte meg ut har jo langt ifra vært et enkelt valg for dem heller... Anonymkode: 4b17f...5b4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.22): Så du ble bare inaktiv eller forlot du sannheten slik at du nå er ekskludert? Vår høytid er jo minbehøytiden så du har ikke gått glipp av noen høytider med familien. Anonymkode: 9473d...1fd Ekspander Utrolig irriterende at dere kaller det sannheten. Lite respekt for andres trossyn eller manglede tro. Anonymkode: 1a6ad...0e4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.22): Vokst opp i Jehovas og veldig vanlig at man koser seg litt ekstra i påsken fordi de fleste har fri. Man kaller det bare ikke påske og pynter ikke med egg osv. Ts. jeg har selv brutt med JV og mistet familien min. Det er veldig vanskelig, særlig de første årene, men det blir mer levelig med tiden. Vil på det sterkeste oppfordre deg til å søke hjelp, psykolog/støttegruppe eller lignende. Hjelper også å få pratet med andre som har gått gjennom det samme, synes jeg. Har gjort det enklere for meg å ikke være bitter på foreldrene mine. Det å kutte meg ut har jo langt ifra vært et enkelt valg for dem heller... Anonymkode: 4b17f...5b4 Ekspander Tull. Vi har Minbehøytiden som er rundt påske. Rart du ikke gikk med deg det. Anonymkode: 9473d...1fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.24): Utrolig irriterende at dere kaller det sannheten. Lite respekt for andres trossyn eller manglede tro. Anonymkode: 1a6ad...0e4 Ekspander Det er nå en gang slik at vi anser det som Sannheten. Anonymkode: 9473d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Del Skrevet 31. mars 2021 Minbehøytiden*** Anonymkode: 9473d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Del Skrevet 31. mars 2021 Hva?? Minnehøytiden*** Anonymkode: 9473d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.24): Utrolig irriterende at dere kaller det sannheten. Lite respekt for andres trossyn eller manglede tro. Anonymkode: 1a6ad...0e4 Ekspander Sånn er jo alle trossamfunn, de mener de sitter på Sannheten. Anonymkode: 9b54d...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. mars 2021 #19 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) Så uendelig trist. Jeg får virkelig vondt av deg. At noen kan være så stygg mot egen familie, og samtidig mene at JV er kjærlighet henger ikke på greip. Hele kjærligheten har forsvunnet i JV. JV gjør jo det stikk motsatte av Jesus som kom for å forkynne et budskap av medmenneskelighet, toleranse, respekt og nestekjærlighet. Han satt seg med de som var utstøtt og kritiserte de skriftlærde som trodde de var bedre enn andre bare fordi de hadde lest skriftene. JV har jo egentlig misforstått budskapet. De mangler kjærlighet. De støter ut fremfor å inkludere. Det kommer ikke fra Gud. Endret 31. mars 2021 av Gjenferdet 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. mars 2021 #20 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 20.26): Det er nå en gang slik at vi anser det som Sannheten. Anonymkode: 9473d...1fd Ekspander Hvor er det blitt av kjærligheten dere formidler om dere kan forsvare å utstøte medlemmer og tvinge dem til å bryte med sine familier? Det er ikke kjærlighet. Det er maktmisbruk og sosial kontroll. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå