Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med så utrolig dårlig samvittighet ovenfor babyen min og ønsker å snakke med noen om disse tankene, om jeg gjør rett eller galt. 

Er helsesykepleier kun for baby, så jeg må bestille time hos min fastlege? 

Anonymkode: 2c6b2...376

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg sliter med så utrolig dårlig samvittighet ovenfor babyen min og ønsker å snakke med noen om disse tankene, om jeg gjør rett eller galt. 

Er helsesykepleier kun for baby, så jeg må bestille time hos min fastlege? 

Anonymkode: 2c6b2...376

Helsesøster prater også smed mammaen til baby om hvordan hun har det fordi det påvirker baby sin situasjon også. Utenom det så har du jo også jordmoren du gikk hos i svangerskapet som du kan ringe å spørre om å få komme på samtale hos.

Anonymkode: 33d3d...294

• Liker 5
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at du har tanker som er helt vanlig å ha for oss som er blitt foreldre, spesielt for første gang. Du kan selvfølgelig snakke med helsesykepleier. Eller lege. Altså den du har best kjemi med. Men hva om helsesykepleier/lege  bare gjør deg mer usikker? Har møtt på helsesykepleiere som ikke er tilhengere av langtidsamming eller samsoving. Helsesykepleiere som mener at kullsyre går i blodet. Og jordmor som ikke visste at man som enslig kan reise lovlig til Danmark for å bli mor. Og så er det de som ikke liker hunder eller katter og som mener at man skal kvitte seg med katten med det samme man er blitt gravid. Sier ikke at alle er utdaterte altså, men det er mange rare råd å få. 

Jeg kjenner ikke din helsesykepleier, så du vet jo best om det har noe for seg å lufte tankene. Jeg vil råde deg til å ikke stille for mange spørsmål. I verste fall kan man da bli stemplet som "usikker".

Så lenge du følger de grunnleggende rådene for helse og sikkerhet (trygg samsoving, trygg sikring i bil, ikke se bort når baby ligger på stellebordet osv), og baby vurderes til å ha god utvikling, og du har godt samspill med baby, så skal det godt gjøres å gjøre noe som er direkte "feil". Det finnes mange ulike syn på hva som er riktig og galt, og den perfekte oppskrift finnes ikke! Du er mor, og kjenner barnet ditt, og du vet best hva som passer for dere. Angrer på at jeg som smånervøs førstegangsmor gikk rundt med kronisk dårlig samvittighet etter samtaler med helsesykepleier.

Synes at du skal stole på deg selv. ❤️

Anonymkode: 55f0e...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...