AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Vet jo fra andre sammenhenger at folk er frekke som fy når noe er gratis. Anonymkode: e581b...b3f 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Nei, ikke alle. Anonymkode: cde44...784 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 De aller fleste er ikke fattige. De vil bare ha gratis drit. Anonymkode: 94304...022 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 De som er verst er de som sier fattige er frekke. Anonymkode: 69fd6...8a2 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Jeg bor rett i nærheten av Fattighuset i Oslo, hvor de deler ut mat tre ganger i uka. Her snakker vi enormt lange køer, hvor mange ender opp med å stå i kø i flere timer. Køene var like lange da det var nærmere 15 minus ute. Kan ikke få meg selv til å tro at mange av disse bare vil ha gratis mat. Tenker at de som har råd til å kjøpe mat selv heller går på butikken enn å stå i den køen. I så fall har de nådd et nytt nivå av gjerrighet. Anonymkode: 17d6f...111 41
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 I gaten min deler Frelsesarmeén ut poser med mat en eller to ganger i uken. Det er mange studenter som bor i denne bydelen, og flere guttekollektiv gikk ned til Frelsesarmeen å hentet seg poser med mat, fordi de ikke gadd å gå på butikken å handle, for da måtte de gå et stykke og det var stress når gutta var fyllesjuke. Dette ble oppdaget og så ble de politianmeldt, tror jeg. Anonymkode: 51608...052 15
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Synes det er noe veldig stakkarslig/stusselig med å alltid tro eller mistenke det verste med mennesker. Om alle er "biafra barn" og bare ville levd på buljong og småstein om det ikke var for fattighuset? Nei sikkert ikke. Men at noen i disse køene kommer på neste episode av luksusfellen? Neppe. Tror du skal være forferdelig kynisk og ekstremt tett i pappen om en tror at en går på fattighuset for å skumme fløten. Men vi har hatt et veldig spesielt år. Folk har fått sparken over en lav sko, hele og halve kongeriket har blitt permittert og nå i feb og mars med jævelsk høye strømregninger så kan det godt ha fått fatale følger for selv de mest ressurssterke, for ikke å snakke om de som må snu på hver eneste krone. Anonymkode: 84f25...264 25
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Jeg går ofte forbi Fattighuset når det deles ut mat. Er overvekt Øst-Europeere og folk som ser belastet ut. Typ, du ser livet ikke har fart pent med de. Tror ikke noen ville stått i den køen hvis de ikke måtte. Det er timesvis i kø midt på Grønland, rett ved 37-bussen og bil-vei. Gedigen fornedrelse som man ikke velger gvis man ikke må. Anonymkode: 65ddc...28c 20
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I gaten min deler Frelsesarmeén ut poser med mat en eller to ganger i uken. Det er mange studenter som bor i denne bydelen, og flere guttekollektiv gikk ned til Frelsesarmeen å hentet seg poser med mat, fordi de ikke gadd å gå på butikken å handle, for da måtte de gå et stykke og det var stress når gutta var fyllesjuke. Dette ble oppdaget og så ble de politianmeldt, tror jeg. Anonymkode: 51608...052 Hva skal de politianmeldes for? Studentene er fattige. Nettopp derfor man sier fattige studenter... Anonymkode: f6af7...209 7
Lisa Rowe Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Ikke nødvendigvis fattige, men dårlig råd har de nok. Du står ikke i den køen om du ikke må, liksom. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Lisa Rowe skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis fattige, men dårlig råd har de nok. Du står ikke i den køen om du ikke må, liksom. Du kan spare penger ved å få gratis mat. Anonymkode: f6af7...209 3
Lisa Rowe Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan spare penger ved å få gratis mat. Anonymkode: f6af7...209 Nei sier du det?? 😱 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 2 minutter siden, Lisa Rowe said: Nei sier du det?? 😱 Ja. Visste du ikke det? Anonymkode: 2913f...e45 1
Hannah80 Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dette ble oppdaget og så ble de politianmeldt, tror jeg. Anonymkode: 51608...052 Det tviler jeg sterkt på. Man må da ikke vise frem lønnsslippen for å motta almisser . 9
Brevkniven Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I gaten min deler Frelsesarmeén ut poser med mat en eller to ganger i uken. Det er mange studenter som bor i denne bydelen, og flere guttekollektiv gikk ned til Frelsesarmeen å hentet seg poser med mat, fordi de ikke gadd å gå på butikken å handle, for da måtte de gå et stykke og det var stress når gutta var fyllesjuke. Dette ble oppdaget og så ble de politianmeldt, tror jeg. Anonymkode: 51608...052 Min utheving. Dette høres mer ut som om en vandrehistorie eller en fortelling om de to fjærene som ble til fem høns. Fattighuset i Oslo hjelper mange som har falt utenfor samfunnet, eller som ikke er en del av samfunnet. Det vi ser nå er nok en konsekvens av pandemien og tøffere forhold. 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 Om det er en og annen som ikke egentlig trenger det, gjelder det GARANTERT ikke de fleste. Anonymkode: 24976...1e6 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Neppe, mange er nok i kategorien som ikke kan disponere pengene sine og sette næring etter næring. Etter å ha sett det meste av luksusfellen både for Norge, Sverige og Danmark er det ingen tvil om at mange ikke aner hva ting koster eller har noen som helst evne til å disponere pengene sine. Folk klager over at de ikke har råd til å la ungene spille fotball eller gå i svømmehallen, kjøpe nytt regntøy eller julekalender, men samtidig har de råd til røyk/snus, tre katter og to hunder, biler, fem ulike strømmetjenester ect. Er sikkert på at dersom de samme økonomene hadde tatt for seg økonomien til flere av de i den matkøen så hadde det samme kommet frem der. Klart mange ikke lever på mye penger, men at mange kunne klart seg bedre med å håndtere økonomien skikkelig er det ingen tvil om. Tidligere i slike reportasjer viser det seg ofte å være mange arbeidsinnvandrere fra øst-europa som strengt tatt ikke har noe her å gjøre som bruker slike tilbud. Det er jo folk som ikke burde vært her i det hele tatt når de ikke kan forsørge seg selv, og har altså ingenting med at fæle norge ikke folk nok penger å gjøre. Anonymkode: 79b39...cd1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neppe, mange er nok i kategorien som ikke kan disponere pengene sine og sette næring etter næring. Etter å ha sett det meste av luksusfellen både for Norge, Sverige og Danmark er det ingen tvil om at mange ikke aner hva ting koster eller har noen som helst evne til å disponere pengene sine. Folk klager over at de ikke har råd til å la ungene spille fotball eller gå i svømmehallen, kjøpe nytt regntøy eller julekalender, men samtidig har de råd til røyk/snus, tre katter og to hunder, biler, fem ulike strømmetjenester ect. Er sikkert på at dersom de samme økonomene hadde tatt for seg økonomien til flere av de i den matkøen så hadde det samme kommet frem der. Klart mange ikke lever på mye penger, men at mange kunne klart seg bedre med å håndtere økonomien skikkelig er det ingen tvil om. Tidligere i slike reportasjer viser det seg ofte å være mange arbeidsinnvandrere fra øst-europa som strengt tatt ikke har noe her å gjøre som bruker slike tilbud. Det er jo folk som ikke burde vært her i det hele tatt når de ikke kan forsørge seg selv, og har altså ingenting med at fæle norge ikke folk nok penger å gjøre. Anonymkode: 79b39...cd1 Link til «slike reportasjer»? Eller misliker du bare øst-europeere? Anonymkode: 762a7...388 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 Hvis du har penger til enten mat eller øl, men ikke begge deler. Hva gjør du da? Hvis du har penger til enten mat eller å sende penger til storfamilien i hjemlandet. Hva gjør du da? Hvis du har penger til enten mat eller rådyr husleie i den hippeste delen av Grunerløkka der all action skjer. Hva gjør du da? Anonymkode: f2b1d...568 1
Den Sagnomsuste Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg går ofte forbi Fattighuset når det deles ut mat. Er overvekt Øst-Europeere og folk som ser belastet ut. Typ, du ser livet ikke har fart pent med de. Tror ikke noen ville stått i den køen hvis de ikke måtte. Det er timesvis i kø midt på Grønland, rett ved 37-bussen og bil-vei. Gedigen fornedrelse som man ikke velger gvis man ikke må. Anonymkode: 65ddc...28c Dette 👍 Jeg hadde faktisk vurdert å ta livet mitt eller begå krim heller enn å stå i den "taper"-køen. Aldri i livet om noen står der for å "skumme fløten". De som tror det bør holde kjeft og sippe videre på årgangsvinen sin oppe på Kvitfjell. Vemmelig holdning! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå