Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen (begynnelsen av 40 årene). Mitt forrige forhold var ødeleggende for meg (psykisk vold, utroskap etc), og etter at jeg klarte bryte ut av dette forholdet, tok det en del år før jeg turde satse på et nytt.

Nå er jeg i et forhold hvor partneren min er stikk motsatt av tidligere opplevelse. Han er snill, nesten FOR snill. Har vært litt små-tull i dette forholdet også, men ikke noe mer enn hva som går an.

Men jeg sliter altså med at jeg kan iritere meg noe veldig over hva han gjør (noe jeg synes er rart da jeg faktisk er VELDIG VELDIG glad i ham).

Iriterer meg for eksempel når han kjører sportsbil med capsen bak frem. Det iriterer meg at han kjøpte sportsbil da han aldri før han vippa 40 har snakket om å eie en slik. Det iriterer meg at han skal være så forbaska utadvendt, så om vi er ute på resaturant får vi aldri sittet i fred uten at venner og bekjente av ham kommer bort for å prate med ham. Iriterer meg at livsdrømmen hans er å bli kjendis (helst tv-kjendis). Iriterer meg at han tror han ser ut som om han er i begynnelsen av 30 årene. Iriterer meg at han alltid lager diverse jobb-planer når fellesferien kommer.

Hvorfor er det slik?

Er det kanskje fordi vi er to motpoler? Han er ekstremt ekstrovert mens jeg er det motsatte (ønsker altså minst mulig oppmerksomhet rundt min person)

Eller er det kanskje fordi jeg har vært i et forhold som ødela meg ganske mye psykisk, og som jeg fortsatt bearbeider uten å være klar over det?

Eller er jeg ikke så glad i ham som jeg tror? (vi har vært sammen i 10 år)

Anonymkode: 5589d...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du dyrker iallefall ikke det å forbli like glad i ham om du holder på slik. 

Det er veldig lett å irritere seg over mye. Det er veldig lett å ikke gjøre det også. Jeg anbefaler det siste. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er godt voksen (begynnelsen av 40 årene). Mitt forrige forhold var ødeleggende for meg (psykisk vold, utroskap etc), og etter at jeg klarte bryte ut av dette forholdet, tok det en del år før jeg turde satse på et nytt.

Nå er jeg i et forhold hvor partneren min er stikk motsatt av tidligere opplevelse. Han er snill, nesten FOR snill. Har vært litt små-tull i dette forholdet også, men ikke noe mer enn hva som går an.

Men jeg sliter altså med at jeg kan iritere meg noe veldig over hva han gjør (noe jeg synes er rart da jeg faktisk er VELDIG VELDIG glad i ham).

Iriterer meg for eksempel når han kjører sportsbil med capsen bak frem. Det iriterer meg at han kjøpte sportsbil da han aldri før han vippa 40 har snakket om å eie en slik. Det iriterer meg at han skal være så forbaska utadvendt, så om vi er ute på resaturant får vi aldri sittet i fred uten at venner og bekjente av ham kommer bort for å prate med ham. Iriterer meg at livsdrømmen hans er å bli kjendis (helst tv-kjendis). Iriterer meg at han tror han ser ut som om han er i begynnelsen av 30 årene. Iriterer meg at han alltid lager diverse jobb-planer når fellesferien kommer.

Hvorfor er det slik?

Er det kanskje fordi vi er to motpoler? Han er ekstremt ekstrovert mens jeg er det motsatte (ønsker altså minst mulig oppmerksomhet rundt min person)

Eller er det kanskje fordi jeg har vært i et forhold som ødela meg ganske mye psykisk, og som jeg fortsatt bearbeider uten å være klar over det?

Eller er jeg ikke så glad i ham som jeg tror? (vi har vært sammen i 10 år)

Merker han ikke dette,

får du bank av typen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det slik?

Du har lyst til å bli singel, tydeligvis. Ingenting av det er jo negative trekk. Så det går jo på om du trives med ham. 

Anonymkode: f9dbf...40a

AnonymBruker
Skrevet

Han har 40-årskrise og er altfor snill. Du er lei av han. Dere er ikke liv laga resten av livet, så du bør ta stilling til om du seriøst ønsker mer av dette forholdet.

Anonymkode: af79b...aa5

Skrevet

De tingene du nevner hadde jeg reagert veldig på. Det blir for langt fra meg. Kan det være at du har verdsatt en veldig snill mann etter en jævel- noe som har gjort at du kanskje ikke har kjent ordentlig etter om dere passer sammen?

AnonymBruker
Skrevet

En person som ønsker å bli kjendis i 40-åra. Caps! Yikes...

Han høres litt overfladisk ut. At du ikke sjarmeres av han trenger ikke å ha noe med dine tidligere erfaringer å gjøre. Kanskje han bare ikke er så kul? De fleste er jo ikke voldelige og slemme, men de kan jo ha andre lite tiltrekkende kvaliteter 

Anonymkode: 3209c...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En person som ønsker å bli kjendis i 40-åra. Caps! Yikes...

De fleste menn i 40-årene enten går med eller kommer til å gå med caps, grunnet mangel på fyldig hårmanke. Få viser freidig fram flintskallen. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste menn i 40-årene enten går med eller kommer til å gå med caps, grunnet mangel på fyldig hårmanke. Få viser freidig fram flintskallen. 

Jeg kunne kanskje overlevd caps, men ikke i kombinasjon med wannabe-kjendis. 

Det er mulig at jeg selv som 40 har lite forståelse for midtlivskrisen.. 

Skrevet

Du må jo vurdere om du synes disse irriterende tingene overskygger det positive? Når dagen er over, kjenner du glede over å legge deg ved hans side i senga? Eller ligger du et stykke unna han og kjenner irritasjonen fortsatt boble i deg? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mannen min på 49 går med caps av og til, og har fortsatt full hårmanke. Ikke alle blir skallet eller tynn i håret.

Anonymkode: df84c...2fc

Gjest Råååsa
Skrevet

Kanskje du kjeder deg? For det virker som du er litt opphengt i han? 

Jobber du? Har du en hobby? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...