Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte noen småbeløp i krypto for flere år siden, for under 20k. Har aldri ført noe opp på selvangivelsen. Vet at jeg skulle gjort det, men synes det ble så knotete, og spesielt siden jeg ikke hadde oversikt over ulike kjøp og salg. Det var også småbeløp. På et tidspunkt tok jeg ut igjen en slant. Om jeg tjente noe på det tror jeg det var maks 3000, så store beløp var det ikke. Markedet var ikke så bra og ville sikre meg litt at jeg ikke tapte det jeg hadde satt inn. Lot litt krypto stå igjen, og det har jo nå vokst , så nå står det ca. 15 500 der (dagens verdi, verdien ved årsskiftet var en annen). 

Men hvordan gjør jeg egentlig dette da en gang når jeg tar ut pengene? Det jeg tok ut uten å betale skatt for aner jeg ikke hvordan jeg kan regne meg bakover til, det var så mye rot. Det er vel ikke sannsynlig at jeg får problemer pga. såpass små beløp? Det var under 20 transaksjoner, men det var på ulike nettsider og ulike kryptoer, så er ikke "lett" å spore alt bakover rett og slett. 

Har tenkt å føre opp "formuen" jeg har nå på selvangivelsen, og om jeg på et tidspunkt tar alt ut samtidig så får jeg nok enkelt til å regne ut hvor mye jeg har tjent ved å se opprinnelig innskutt beløp + det jeg tidligere har tatt ut, opp mot det jeg da tar ut. Men jeg vet at det ikke er slik man egentlig skal regne det ut, så det blir jo ikke riktig på kronen uansett?

Anonymkode: 7e978...363

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette lurer jeg også på. Følger.

Anonymkode: 725ed...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Det heter skattemelding!

Anonymkode: bb3b1...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter skattemelding!

Anonymkode: bb3b1...bfe

Greit, men det var ikke det jeg spurte om. Du skjønte vel hva jeg mente? 

Anonymkode: 7e978...363

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...