AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har kjøpt meg min første bil, i Oslo. Reagerer på at det er så mye dårlig parkering. For det første så er det nesten ingen som parkerer med "snuten" ute. Idag stod jeg på en trang parkeringsplass hvor det sikkert stod 30 biler. Det var kun meg som hadde rygga inn bilen. Tenker ikke folk at dette skaper ekstra mye venting fordi folk må rygge seg ut, og at det faktisk kan være farlig! Du har elendig sikt når du skal rygge, du kan kjøre på noen! Hvis du heller rygger inn så slipper du dette problemet. Det samme da jeg var parkeringshuset. Det skapte masse venting og kø fordi folk måtte lirke seg ut når de rygga. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje en sterk oppfordring til at alle bilister må parkere med snuten ute! Anonymkode: 87971...137 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 I feel you 🌺 god påske forresten 🐣 Anonymkode: a4a9f...6e2 1
Kanutte Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har kjørt bil i snart 30 år og parkerer fortatt som regel med snuten inn. Det er mer praktisk når jeg kommer med full handlevogn som skal inn i bagasjen. Og nå om dagen er jeg elendig til å parkere for vi har ny bil og jeg strever med at snuten er lengre enn jeg er vant med og «hjørnene» på bilen ikke er der de pleier, i tillegg til at bilen har ryggekamera som er uvant.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt meg min første bil, i Oslo. Reagerer på at det er så mye dårlig parkering. For det første så er det nesten ingen som parkerer med "snuten" ute. Idag stod jeg på en trang parkeringsplass hvor det sikkert stod 30 biler. Det var kun meg som hadde rygga inn bilen. Tenker ikke folk at dette skaper ekstra mye venting fordi folk må rygge seg ut, og at det faktisk kan være farlig! Du har elendig sikt når du skal rygge, du kan kjøre på noen! Hvis du heller rygger inn så slipper du dette problemet. Det samme da jeg var parkeringshuset. Det skapte masse venting og kø fordi folk måtte lirke seg ut når de rygga. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje en sterk oppfordring til at alle bilister må parkere med snuten ute! Anonymkode: 87971...137 Du får si i fra til dem da, om du fersker dem. - HALLO, jeg har en HØNE å PLUKKE med deg. Se på meg, gjør som meg, OK? Så blir alt fint, flott og bra, hvis alle bare gjør som meg. Husk å sveive med håret og å småbite deg selv i leppen og alle de der greiene. Sukkh litth. Problemet er jo at alle synes at alle skal gjøre som akkurat dem. Selv onkel Kåre med alkoholnese og vom som går utover og sleivete holdninger og ukesgamle matflekker på klærne mener jo at alle burde vært som han, selv om ingen ønsker å være som han. Anonymkode: 4a91e...726 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Og jeg som trodde dette var en tråd om dårlig parkering... For det er det mye av! Altså biler som står ulovlig, som okkuperer 2-3 plasser osv Anonymkode: 5a90c...016 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg som trodde dette var en tråd om dårlig parkering... For det er det mye av! Altså biler som står ulovlig, som okkuperer 2-3 plasser osv Anonymkode: 5a90c...016 Da jeg studerte hadde vi en facebookgruppe hvor vi la ut bilder av mange artige parkeringer. USN i Vestfold hadde da fylkets største parkeringsplass (4500 plasser tror jeg). Det var mye forskjellig der. Det beste var de som presterte å bruke FIRE parkeringsplasser til en bil, men mye annet rart også. Anonymkode: b688c...8af 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Nå er det ikke alltid tillat å rygge inn i parkeringshus. Og som nevnt over her så trodde jeg også at det handlet om dårlig parkering, og ikke om bilistene rygget inn på plass eller ikke. Har både ryggekamera, sensorer og speil på bilen. Det tar ikke evigheter å rygge ut igjen fra en plass. Så jeg gjør akkurat som det passer meg, så får du gjøre det som passer deg. Anonymkode: 78457...afc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Fins verre ting. Mange som parkerer skjevt, over strekene og tar to plasser. Synes du skal kjefte på disse først. Anonymkode: 92a93...423 1
miaw Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Tenkt på det samme. Ganske skummelt. Spesielt på trange og uoversiktelige parkeringsplasser med mye folk (spesielt barn) er det viktig å ha så god oversikt som man kan når man skal kjøre ut. Kristiansund, Ulykke | Ulykke i sentrum – person ble rygget på av bil (tk.no) Kvinne alvorlig skadet etter ryggeulykke i Holmestrand – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Mistet førerkortet etter ryggeulykke (agderposten.no) Fotgjenger påkjørt og kommet i klem - l-a.no (l-a.no) Endret 31. mars 2021 av miaw 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Jeg parkerer en del i Oslo. Forsøker alltid å rygge inn men i blant må jeg ta snuten inn pga. jeg trenger tilgang til bagasjerommet, det er andre biler bak så jeg føler jeg ikke har tid/plass til å rygge osv. Generelt mye dårlig parkering da. Jeg er ikke kjempegod til å parkere selv men gjør så godt jeg kan og forsøker iallfall å sjekke at bilen står riktig (og sånn at det er plass til andre, feks ikke lager for store gliper om jeg parkerer et sted uten oppmerkede plasser) før jeg går fra den. Anonymkode: af2be...6a0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Skal sies at med ryggekamera og sensorer på min bil så ser jeg veldig bra når jeg rygger så det er ikke så farlig om jeg må rygge ut av en plass heller, selv om jeg synes det er lettere å rygge inn på plassen og så kjøre ut Anonymkode: af2be...6a0
miaw Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal sies at med ryggekamera og sensorer på min bil så ser jeg veldig bra når jeg rygger så det er ikke så farlig om jeg må rygge ut av en plass heller, selv om jeg synes det er lettere å rygge inn på plassen og så kjøre ut Anonymkode: af2be...6a0 Det er fortsatt tryggere og kjøre ut Man vet aldri, plutselig kan det komme et barn løpende eller noe annet man ikke ser i blindsona. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Det er ikke dårlig parkering hvis du ikke ryggeparkerer..... Gjør det alltid selv (med mindre jeg skal ut/inn med bikkja i buret) men anser ikke andre sin parkering som dårlig forde. Du er kanskje litt høy på deg selv og perfekt? Anonymkode: 0dcf9...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå