Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du kristen? Tror du på Gud? 

Hvorfor - Hvorfor ikke?

Anonymkode: eb462...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Niks. 

Det finnes tusenvis av religioner, og titusenvis av guder. Å undersøke alle så grundig at jeg til slutt kunne blitt overbevist til å tro på én av de, ville tatt lengre tid enn jeg lever. Det er derfor bedre å fokusere på å leve et godt liv mens man kan.

Jeg er ateist når det kommer til alle disse gudene og religionene. Kristne er ateister når det kommer til alle disse gudene og religionene- utenom én.

Anonymkode: 34c9e...c39

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kristen ja, men nei, jeg tror ikke på gud.

Anonymkode: f91b4...9f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg synes ikke religion har noe i verden å gjøre i 2021. Det og Covid19 burde forsvinne for godt.

Anonymkode: ed7fa...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er mye med Kirken og de offisielle framstillingene av kristendom jeg har tildels store problemer med, har jeg fortsatt det du kan kalle en slags barnetro og skikkelsen Jesus betyr noe for meg. Hans lære og livsfilosofi har så mye bra som gir mening.

"Gud" ser jeg som et navn mennesker har skapt for å sette ord på de kreftene som er større enn oss, alt det ufattelige og uforklarlige ved tilværelsen.

Anonymkode: 1430b...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1bd6b...5f1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Gud" ser jeg som et navn mennesker har skapt for å sette ord på de kreftene som er større enn oss, alt det ufattelige og uforklarlige ved tilværelsen.

Sorry, men menneskene har skapt både gud, jesus, bibelen og den livsfilosofien som har så mye bra som gir mening.

Det i seg selv gir mening, langt mer mening enn noe annet. Og det er i grunn ganske fint også, det øker troen på menneskeheten.

Anonymkode: f91b4...9f6

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ser på religion som noe mennesker (evt. statsoverhoder, kirken osv.) har konstruert for å undertrykke og kontrollere mennesker. Dessuten har jeg store problemer med å forstå hvordan de som er religiøse kan være så overbevist om at det er akkurat deres religion som er den riktige, når det finnes så mange andre som påstår akkurat det samme, selv om ingen av dem har noen bevis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja og delvis.

Anonymkode: 487a7...492

Skrevet

Nei, ser på det somHjernevasking.

• Liker 1
Skrevet
On 3/31/2021 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Er du kristen? Tror du på Gud? 

Hvorfor - Hvorfor ikke?

Anonymkode: eb462...216

Nei, fordi det ikke er fremlagt sterke nok bevis for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
proghodet skrev (45 minutter siden):

Nei, fordi det ikke er fremlagt sterke nok bevis for det.

image.png.a57dd1ae04a25e415ca83e30e38dc1d4.png

Anonymkode: f59fa...023

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

At en vitenskapsmann var kristen er vel neppe grunn nok til å ta påstanden om en gud for god fisk, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes argumentene for gudenes eksistens er ganske dårlige.

Anonymkode: 86252...986

• Liker 1
Skrevet

nei.

Er ikke så veldig import av den kristne guden,finnes mange religioner velge i.

Bibelen  er ikke så veldig overbevisende - ei heller de andre to religiøse bøkene fra samme sted: Koranen og Toraen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kristen og frelst, og jeg tror på Gud. Jeg har opplevd så mye med Gud at jeg vet han finnes. Ingen kan få meg til å tro noe annet. Dessverre velger de fleste bort Gud. Jeg hadde et grusomt liv før jeg ble kristen men nå har jeg et bedre og rikere liv. Ting som har skjedd meg kan ikke skje hvis ikke Gud hadde funnes vet jeg, og glad er jeg for det. Halleluja.

Anonymkode: 5284f...b77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/2/2021 at 1:26 PM, AnonymBruker said:

Vet ikke om du er sarkastisk eller ikke. Men for de som ikke vet var von Braun en tysk vitenskapsmann som tok del i Holocaust. https://en.wikipedia.org/wiki/Wernher_von_Braun#Slave_labor. Om det finnes en Gud så virker det rart om von Braun ikke havner i Helvete. 

Anonymkode: e8498...b07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...