AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Hei! Jobber på sykehus, og sjekket turnusen min nettopp og og reagerte på jeg var satt opp både Julaften og Nyttårshelgen dette året... å Kan det stemme? Skal ikke dette deles opp på avdelingen? spørr her for jeg har ikke peiling på disse lovene og reglene.. Anonymkode: 5e252...823
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Hos oss fordeles det slik at noen jobber julaften og noen jobber nyttårsaften, ikke begge dagene. Vet ikke om det bare er snillhet hos oss, eller om det finnes noen regler for det. Anonymkode: 187f4...d44
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, men vi har egne turnuser i høytidene, men denne blir ikke fastlagt før det nærmer seg. Altså vil det se ut som fast turnus går i jula nå, men dette vil endre seg med behov/ønsker. Anonymkode: 36ecd...01e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Jeg jobbet både julaften og nyttårsaften nå sist, men jobber i kommune, ikke sykehus. Trodde faktisk sykehusene var flinkere på det med helligdagsturnus. Vet at noen på sykehus har egne juleturnuser slik at de ser flere år frem i tid hvordan de jobber, og aldri både jul og nyttår, men vi får vite det i siste liten hvert år. Anonymkode: bbb46...6f6
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Dessverre TS, dette er ikke "lover og regler". Man skulle jo tro at arbeidsgivere var opptatt av å ha fornøyde ansatte, men det viser seg at enkelte arbeidsgivere - spesielt de offentlige - er totalt blottet for for forståelse på dette området. Der jeg jobbet før (ikke offentlig) var det skiftordning og der ble vaktlistene alltid satt opp slik at man fikk fri en av disse helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå