Gå til innhold

Venninne som setter bort babyen sin heletiden, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Bare lurer på om dette er normalt? Jeg føler det ikke slik i heletatt da vi har jevngamle barn. Men forstår jo folk kan være forskjellige🤗

Jenta til venninna mi er hos bestemor som bor typ rett over veien flere ganger i uka fordi foreldrene trenger alene tid, skal vaske, skal handle o.l fordi de sier det blir så mye jobb å ha med jenta si. Hun blir bare i veien. 
Bestemor sier jenta er svært aktiv og at de trenger litt fri ifra henne. Jeg personlig syns dette høres litt rart ut - jeg skjønner dog at en trenger hjelp å fri av å til, men ikke heletiden og ofte hver eneste dag! 
feks de prater om å få et barn eller to barn til, men far ble så lei under pappapermisjon at han gidder ikke å ha perm igjen. Hvorfor flere barn da!? 

Er dette normalen? Syns bare det er så trist å se jenta hos bestemor heletiden fordi foreldrene ikke vil/gidder inkludere jenta si i den vanlige og travle hverdagen. Veldig koselig for bestemor da🤗

Anonymkode: 649a0...625

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Du må nesten forklare hvordan dette ikke bare er 100% koselig for jenta?

Hva er det du tenker hun skal få ut av å se på far vaske doen og mor handle spaghetti? Fremfor å knytte nært bånd til bestemor som bor i samme gate?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg er helt normalt. Vår sønn er daglig med besteforeldrene. Vi har bare ett barn, da, og skal ikke ha flere. 

Skjønner ikke hvorfor du føler du må opprette en tråd om dette, og komme med passiv aggressive "klemmer". Kanskje du er litt sjalu? 🤗

Anonymkode: d126b...660

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal en med barn når en ikke klarer å være sammen med dem?

Anonymkode: c1bc5...5c1

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kutt ut. 

Bare kutt ut. 

Anonymkode: 75e0b...8f5

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det høres ikke normalt ut, og jeg skjønner heller ikke hvorfor folk som ikke orker å tilbringe tid med den ene ungen sin, absolutt skal ha flere.

Anonymkode: d221e...795

• Liker 18
Skrevet

Fint for bestemor, og fint for foreldra. Men det er klart at foreldra må ha hovedansvaret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det høres ikke normalt ut, og jeg skjønner heller ikke hvorfor folk som ikke orker å tilbringe tid med den ene ungen sin, absolutt skal ha flere.

At ungen er hos bestemor en time gjør ingen verdenting. 

Skjerp deg, det er 24 timer i løpet av et døgn, de tilbringer masse tid med barnet sitt. 

Anonymkode: 75e0b...8f5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg skjønner ikke at folk får barn uten å ha oppegående besteforeldre. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! 

Bare lurer på om dette er normalt? Jeg føler det ikke slik i heletatt da vi har jevngamle barn. Men forstår jo folk kan være forskjellige🤗

Jenta til venninna mi er hos bestemor som bor typ rett over veien flere ganger i uka fordi foreldrene trenger alene tid, skal vaske, skal handle o.l fordi de sier det blir så mye jobb å ha med jenta si. Hun blir bare i veien. 
Bestemor sier jenta er svært aktiv og at de trenger litt fri ifra henne. Jeg personlig syns dette høres litt rart ut - jeg skjønner dog at en trenger hjelp å fri av å til, men ikke heletiden og ofte hver eneste dag! 
feks de prater om å få et barn eller to barn til, men far ble så lei under pappapermisjon at han gidder ikke å ha perm igjen. Hvorfor flere barn da!? 

Er dette normalen? Syns bare det er så trist å se jenta hos bestemor heletiden fordi foreldrene ikke vil/gidder inkludere jenta si i den vanlige og travle hverdagen. Veldig koselig for bestemor da🤗

Broren min setter sønnen sin hos foreldra våre hele tiden. Han har ikke tid til å være pappa rett og slett, så det er bare sånn det er. Tror dette har blitt ganske vanlig. Folk er så karriereorienterte og skal være så sosiale, hvordan skal man kombinere det med barn?

Er spent på hvordan den generasjonen vil bli når de vokser opp! Frarøvet mesteparten av tiden med sine foreldre, først i barnehage så lenge som mulig, så dumpet hos slitne besteforeldre som ikke tør å si nei. De er jo bare pensjonister med masse tid, hva slags unnskyldning har de? ( Kunne jo tenkes det var godt for dem å kunne nyte frihet i pensjonisttiden, men det bryr f.eks ikke min bror seg om)

Anonymkode: da158...7c0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsket å være med min bestemor i oppveksten, både på ukedager og helger. Var mye der i ferier også. Besøkte henne mye i tenårene og i voksen alder også, helt til hun døde. 
Ser ikke helt problemet med å la besteforeldre ha besøk av sitt barnebarn, mine barn får være der så mye de vil. Bedre det enn å ikke ha vært borte fra barna sine en eneste natt på over 5 år slik min bror og hans samboer. Der samsover de enda med to barn på 5 og 4 år.

Anonymkode: 2450c...1c6

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Fint for bestemor, og fint for foreldra. Men det er klart at foreldra må ha hovedansvaret.

Faktisk er det ofte slik at besteforeldra later som det er fint, fordi de er redd for å si nei. Så tror man skal passe litt på der.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det synes jeg er helt normalt. Vår sønn er daglig med besteforeldrene. Vi har bare ett barn, da, og skal ikke ha flere. 

Skjønner ikke hvorfor du føler du må opprette en tråd om dette, og komme med passiv aggressive "klemmer". Kanskje du er litt sjalu? 🤗

Absolutt ikke sjalu, vi har vårt første barn og det er første barnebarn for alle besteforeldre og de vil gjerne være så mye med vår sønn som overhodet mulig, koselig det, men jeg er ikke helt der at jeg vil hen skal være hos besteforeldre hver dag og xantall gang i uka.😅

Men takk for flere svar - det er jo mye som er innen normalen. JEG syns bare det er litt mye å sende henne bort heletiden og ikke gidde å ha henne rundt seg og samtidig ønske flere barn🤷🏼‍♀️ JEG velger å heller inkludere mitt barn - kjedelige oppgaver eller ei🤗 Jeg har ikke fått barn for å sende det til besteforeldrene hele tiden.

• Liker 2
Skrevet

hvorfor blander du deg? Virker som om du prøver å fremstille deg selv som en bedre mor enn hun. det er helt normalt at barn er hos besteforeldre når dem bor så nærme. Min sønn er hos bestemor flere ganger i uken, noen ganger en time, noen ganger 4 timer og noen ganger over natten. Det er koselig for barn og bestemor. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg elsket å være med min bestemor i oppveksten, både på ukedager og helger. Var mye der i ferier også. Besøkte henne mye i tenårene og i voksen alder også, helt til hun døde. 
Ser ikke helt problemet med å la besteforeldre ha besøk av sitt barnebarn, mine barn får være der så mye de vil. Bedre det enn å ikke ha vært borte fra barna sine en eneste natt på over 5 år slik min bror og hans samboer. Der samsover de enda med to barn på 5 og 4 år.

Anonymkode: 2450c...1c6

Ja, det er sant, jeg elsket også å være hos besteforeldrene mine. Men skal nevnes at denne jenta akkurat fylte ett år da, så er ikke akkurat noe hun etterspør selv ennå. Mitt barn skal få være hos besteforeldrene når hen ønsker det i oppveksten sin også.🤗

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo ligge andre ting bak her som du ikke vet? Som gjør at barnet har det bedre den stunden barnet er hos besteforeldrene, og mor/far får hentet seg inn i mellomtiden? 
Det er ikke alt man ønsker å dele selv om man er venninner.

• Liker 7
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS skriver ingenting om at bestemoren har overtatt omsorg.

Dattera (ikke baby da permisjonen ifølge TS er over) er på besøk innimellom mens foreldrene vasker dass, garasjen og tar fredagshandlinga på Rema.

Neppe noe omsorgssvikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Absolutt ikke sjalu, vi har vårt første barn og det er første barnebarn for alle besteforeldre og de vil gjerne være så mye med vår sønn som overhodet mulig, koselig det, men jeg er ikke helt der at jeg vil hen skal være hos besteforeldre hver dag og xantall gang i uka.😅

Men takk for flere svar - det er jo mye som er innen normalen. JEG syns bare det er litt mye å sende henne bort heletiden og ikke gidde å ha henne rundt seg og samtidig ønske flere barn🤷🏼‍♀️ JEG velger å heller inkludere mitt barn - kjedelige oppgaver eller ei🤗 Jeg har ikke fått barn for å sende det til besteforeldrene hele tiden.

Håper du ikke har tenkt å sende ungen i barnehagen til høsten. Du har vel ikke fått barn for å sette det vekk 8 timer daglig til fremmede? Så regner med det blir ulønnet permisjon på deg noen år. 🤗

• Liker 22
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Broren min setter sønnen sin hos foreldra våre hele tiden. Han har ikke tid til å være pappa rett og slett, så det er bare sånn det er. Tror dette har blitt ganske vanlig. Folk er så karriereorienterte og skal være så sosiale, hvordan skal man kombinere det med barn?

Er spent på hvordan den generasjonen vil bli når de vokser opp! Frarøvet mesteparten av tiden med sine foreldre, først i barnehage så lenge som mulig, så dumpet hos slitne besteforeldre som ikke tør å si nei. De er jo bare pensjonister med masse tid, hva slags unnskyldning har de? ( Kunne jo tenkes det var godt for dem å kunne nyte frihet i pensjonisttiden, men det bryr f.eks ikke min bror seg om)

Dagens generasjon foreldre er de som bruker mest tid sammen med barna sine :)

I mine oppvekst og før det var overhodet ikke samspillet det samme.

Og våre bestemødre gikk vel for lut og kaldt vann rent foreldresosialt. 

AnonymBruker
Skrevet

Koselig både for besteforeldre og for jenta, kan ikke tenke meg at hun tar skade av det :) 

Selv om man er glad i barna sine, er det ikke slik at alle foreldre ønsker å tilbringe all ledig tid med sine barn. Jeg elsker mine to jenter, koser meg sammen med dem, men jeg er også veldig glad i den egentiden jeg får når eldste er i barnehagen og babyen min sover. Jeg gleder meg også til babyen min blir gammel nok til å sove borte, så jeg kan få en hel dag og en hel natt bare for meg selv. Så i mitt hode, høres venninnen din helt normal ut :) 

Anonymkode: 77fc1...674

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...