AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Jeg og samboer har en datter på 9 måneder og jeg er i tillegg 3 måneder gravid med neste. Jeg har vært hjemme med henne hver eneste dag siden datteren vår ble født, mens samboer har bare hatt to uker ferie (til sammen) siden hun ble født. Datteren min og meg har vært en uke hos foreldrene mine siden hun ble født, sa var samboer hjemme - i og med han jobbet. Vi har aldri hatt barnevakt, ikke en eneste time - og jeg er rett og slett sliten. Nå har han faktisk 5 (!) hele dager fri - det hadde han ikke en gang når vi kom hjem fra sykehuset, da var han bare hjemme dagen etter vi kom hjem😅 Nå har han planlagt med broren sin at vi skal på besøk dit en av disse dagene, for de har og en datter på samme alder. Jeg spurte han pent om han kunne dra alene med datteren vår og jeg være hjemme. Men da ble han litt snurt og sa at da ville ikke han heller. Da ble jeg lettere oppgitt, og da rett som det er, at vi gjør ALDRI noe hver for oss. Jeg har vært med på hvert eneste familiebesøk siden vi traff hverandre - og han har stooor familie. Og det er helt normalt at par gjør ting fra hverandre og. I tillegg til at jeg er gravid og rett og slett utslitt etter å løpe etter en 9 måneder gammel hver eneste dag. Men da var responsen hans "men det er så koselig når vi gjør ting sammen, og slappe av kan du jo alle de andre dagene jeg har fri". Jeg har prøvd å si at jeg har ikke vært alene et eneste sekund på 9 måneder nå, og jeg hadde synes det hadde vært helt skjønt å sitte alene i hus i noen timer. Men han kunne ikke skjønne at det var noe koselig og han kunne heller ikke skjønne hvorfor jeg heller ville være alene enn med han. Han har alltid vært "needy" og han og jeg er veldig forskjellige der. Og problemet er at han tar det så sykt personlig hver gang jeg foreslår at jeg kan ha noe egentid eller at vi gjør noe hver for oss. Jeg er verken sur eller oppgitt når jeg sier det (blir det etterhvert i samtalen når han ikke forstår🙈) - men jeg vet ikke hva jeg kan si for at han skal skjønne og være okey med det? Andre med needy samboer? Hvordan takler dere det isåfall? Anonymkode: 68899...37d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Slutt å si så mye. Du bare sier hadet når de drar uten deg. Anonymkode: a510a...005 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Et forhold der man ikke tar hensyn til hverandre funker dårlig, du skulle vel tenkt litt på dette før du ble gravid og fikk barn med han. Da må ting virkelig være på plass. Du må snakke med han om dette, at du TRENGER egentid. Tid til deg selv. Om han ikke forstår dette må du fortsette å fortelle han dette, om forholdet skal fungere. Kommunikasjon er hovedproblemet med forhold, den ene vil ikke høre på den andre. Bare snakker over, respektløst. Anonymkode: 99643...b0e 4
Snedig Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Var han sånn før dere fikk barn da? Hvis ikke kan det høres ut som han er litt redd for å ha ansvaret for datteren deres alene. Hvis han aldri har vært med henne alene kan det nok virke overveldende å ta henne på besøk i flere timer. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Snedig skrev (6 minutter siden): Var han sånn før dere fikk barn da? Hvis ikke kan det høres ut som han er litt redd for å ha ansvaret for datteren deres alene. Hvis han aldri har vært med henne alene kan det nok virke overveldende å ta henne på besøk i flere timer. Da er det vel på høy tid at han øver. For om 6 mnd MÅ han ha henne helt aleine. Anonymkode: a510a...005 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Andre med needy samboer? Hvordan takler dere det isåfall? Jeg tilpasset meg han. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle, egentid var hellig for meg, men det gjorde jeg. Har aldri hatt det bedre. Så det går an Anonymkode: 4112e...53e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Et forhold der man ikke tar hensyn til hverandre funker dårlig, du skulle vel tenkt litt på dette før du ble gravid og fikk barn med han. Da må ting virkelig være på plass. Du må snakke med han om dette, at du TRENGER egentid. Tid til deg selv. Om han ikke forstår dette må du fortsette å fortelle han dette, om forholdet skal fungere. Kommunikasjon er hovedproblemet med forhold, den ene vil ikke høre på den andre. Bare snakker over, respektløst. Anonymkode: 99643...b0e Han er verken respektløs eller ufin altså, han er virkelig en god mann. Og en fantastisk pappa. Og jeg angrer ikke et sekund på at vi har barn sammen. Men jeg er helt enig at jeg må kommunisere at jeg TRENGER egentid. Selv om han ikke gjør det. Dessuten tror jeg det og er veldig, veldig sunt for oss begge. Ts Anonymkode: 68899...37d 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Snedig skrev (30 minutter siden): Var han sånn før dere fikk barn da? Hvis ikke kan det høres ut som han er litt redd for å ha ansvaret for datteren deres alene. Hvis han aldri har vært med henne alene kan det nok virke overveldende å ta henne på besøk i flere timer. Han har alltid vært sånn. Men jeg har i grunn ikke "irritert" meg over det før nå - sikkert fordi jeg er dønnsliten. Jeg har jo et lite menneske klistret til meg hele dagen. Han får klarnet hodet på jobb. Han er ekstremt flink med datteren vår - så tror ikke det er frykten altså. Ts Anonymkode: 68899...37d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tilpasset meg han. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle, egentid var hellig for meg, men det gjorde jeg. Har aldri hatt det bedre. Så det går an Anonymkode: 4112e...53e Så godt å høre ❤️ Jeg har i grunn aldri reagert noe særlig på det, selv om jeg forsåvidt er glad i å være alene. Jeg tror det har bygget seg opp spesielt nå i disse ni månedene. Ts Anonymkode: 68899...37d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så godt å høre ❤️ Jeg har i grunn aldri reagert noe særlig på det, selv om jeg forsåvidt er glad i å være alene. Jeg tror det har bygget seg opp spesielt nå i disse ni månedene. Ts Anonymkode: 68899...37d For meg hadde det litt med følelsen av at når jeg er sammen med noen, må jeg prestere. Så jeg måtte øve meg på å være sammen uten å måtte prestere. Vil noen være sammen med meg så får de prestere selv, eller goda at ingen av oss presterer hele tiden. Må ha en dupp og en dusj innimellom da, så litt alenetid blir det Anonymkode: 4112e...53e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han er verken respektløs eller ufin altså, han er virkelig en god mann. Og en fantastisk pappa. Og jeg angrer ikke et sekund på at vi har barn sammen. Men jeg er helt enig at jeg må kommunisere at jeg TRENGER egentid. Selv om han ikke gjør det. Dessuten tror jeg det og er veldig, veldig sunt for oss begge. Ts Anonymkode: 68899...37d Hva svarer han når du tar opp dette? Hvordan tar du det opp. Anonymkode: 99643...b0e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Bare si du er sliten og trenger å være litt alene. Det er noe tid du setter av til deg selv, og ikke noe du må be om tillatelse for å få. Så klart det skal passe tidsmessig for dere begge. Du er ikke egoistisk, du investerer i helsen din og blir en bedre mamma og partner av det. Mannen min skjønte heller ikke hva jeg snakket om, før han var hjemme i pappa perm. Ta en lang prat med mannen din, kanskje han tror det handler om at du er lei av ham. Spesielt hvis du aldri frontet dette behovet før. Anonymkode: 2402e...b3a 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har også en supersosial mann som ikke liker å være alene, mens jeg har behov for alenetid. Jeg måtte forklare han at jeg trenger tid for meg selv for å være en god utgave av meg selv, og at det ikke betydde at jeg elsket han noe mindre enn før (heller tvert imot ) Anonymkode: f726c...170 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 For meg som har vært i forhold med en sjalu mann er dette rødt flagg! At han nekter deg egentid kan være starten på noe verre. Tenk deg om før du fortsetter forholdet! Anonymkode: feb2c...d89
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 To tette og en mann som ikke unner deg alenetid... Lykke til Anonymkode: 08999...e95 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva svarer han når du tar opp dette? Hvordan tar du det opp. Anonymkode: 99643...b0e Jeg tar det opp der det passer seg egentlig. Et eksempel er jo det som står i tråden - han vil vi skal dra på besøk sammen, mens jeg spør om det er mulighet for at de kan dra uten meg, sånn at jeg kan slappe av hjemme. Han tenker at nå som han har fri, så kan vi finne på ting sammen. Jeg tenker at nå som han har fri, så kan jeg være litt alene. Men jeg tror jeg må ta en skikkelig prat med han og forklare at det har ikke noe med han å gjøre - men denne jenta trenger litt pusterom fra bleier, middag, krabbing på gulv og Lille Petter Edderkopp. Ts Anonymkode: 68899...37d 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også en supersosial mann som ikke liker å være alene, mens jeg har behov for alenetid. Jeg måtte forklare han at jeg trenger tid for meg selv for å være en god utgave av meg selv, og at det ikke betydde at jeg elsket han noe mindre enn før (heller tvert imot ) Anonymkode: f726c...170 Ja, jeg har ikke tatt opp dette sånn uten at han har spurt om vi skal gjøre noe. Så jeg tror jeg bare må forklare han hvorfor jeg trenger og vil være litt alene. Han er jo på jobb dagen lang, så jeg skjønner jo at han ikke har samme behov for ro og fred når han er hjemme. Ts Anonymkode: 68899...37d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg som har vært i forhold med en sjalu mann er dette rødt flagg! At han nekter deg egentid kan være starten på noe verre. Tenk deg om før du fortsetter forholdet! Anonymkode: feb2c...d89 Jeg har selv en eks som var en sjalu og kontrollerende fyr - mannen min har jeg nå vært sammen med i 8 år, så trenger ikke tenke meg så mye om før jeg fortsetter forholdet 😊 han er bare veldig "selskapssyk". Ts Anonymkode: 68899...37d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): To tette og en mann som ikke unner deg alenetid... Lykke til Anonymkode: 08999...e95 Takk for lykke ønskninger! 😉 Men jeg tror ikke det står på at han ikke unner meg det, jeg tror heller det står på at han vil veldig gjerne være sammen når han først har fri - og han ikke helt forstår hvor jeg kommer fra. Ts Anonymkode: 68899...37d
Yuumi Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Et forhold der man ikke tar hensyn til hverandre funker dårlig, du skulle vel tenkt litt på dette før du ble gravid og fikk barn med han. Da må ting virkelig være på plass. Du må snakke med han om dette, at du TRENGER egentid. Tid til deg selv. Om han ikke forstår dette må du fortsette å fortelle han dette, om forholdet skal fungere. Kommunikasjon er hovedproblemet med forhold, den ene vil ikke høre på den andre. Bare snakker over, respektløst. Anonymkode: 99643...b0e Hva er poenget med å skrive dette? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå