Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til dette? Må man avklare med nav? Er i behandling og lurer på å prøve dette for å utfordre meg litt, tørre mer, tørre noe nytt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må føre opp all lønnet arbeid på meldekortet i hvert fall. Kan være lurt å si i fra til veileder at du ønsker å prøve og etterpå hvordan det gikk. Det er jo veldig positivt at du gjør det.

Anonymkode: 5ad3f...2b6

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må føre opp all lønnet arbeid på meldekortet i hvert fall. Kan være lurt å si i fra til veileder at du ønsker å prøve og etterpå hvordan det gikk. Det er jo veldig positivt at du gjør det.

Det er jo ikke helt sånn det funker som statist da, det er mer noe man gjør for moro skyld. Du får nesten ingenting for det, betalingen er nesten symbolsk. Om det skal føres opp på meldekortet snakker vi nok et netto tap.

Anonymkode: b7db8...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke helt sånn det funker som statist da, det er mer noe man gjør for moro skyld. Du får nesten ingenting for det, betalingen er nesten symbolsk. Om det skal føres opp på meldekortet snakker vi nok et netto tap.

Alt du jobber skal føres opp på meldekortet. Så enkelt er det. 

Jeg freelancer på aap og er helt åpen (selvsagt) med nav om det. De jobbene jeg tar føres opp som timer på meldekortet og nav trekker da de pengene. Nå tjener jeg ganske greit i timen som freelancer da så jeg tjener på å jobbe (som er meningen). 

Det beste du kan gjøre er å snakke med veilederen din. Så finner dere en løsning. 

Anonymkode: 8d82c...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok melde det inn på meldekortet, ja.

Anonymkode: ee1f0...49c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

"Nesten" ingenting er helt irrelevant. Det er betalt arbeid, altså, du får lønn.

Så ja, selvfølgelig skal det føres opp på meldekortet. Om du taper på det, er en annen sak, men i utgangspunktet har du jo AAP fordi du er for syk til å jobbe (...).

Anonymkode: 17601...9f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alt du jobber skal føres opp på meldekortet. Så enkelt er det. 

Jeg freelancer på aap og er helt åpen (selvsagt) med nav om det. De jobbene jeg tar føres opp som timer på meldekortet og nav trekker da de pengene. Nå tjener jeg ganske greit i timen som freelancer da så jeg tjener på å jobbe (som er meningen). 

Det beste du kan gjøre er å snakke med veilederen din. Så finner dere en løsning. 

Anonymkode: 8d82c...add

Å være freelancer er jo noe helt annet, da får du skikkelig betalt. Å være statist er mer som frivillig arbeid, bortsett fra at du får en symbolsk påskjønnelse etterpå. Det er ikke normalt, betalt arbeid, du fører ikke timer og er verken ansatt eller der som selvstendig næringsdrivende, og det er null sjanse for at det fører til noe mer. Timelønnen kan i praksis ofte være lavere enn det du får på AAP.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke normalt, betalt arbeid, du fører ikke timer og er verken ansatt eller der som selvstendig næringsdrivende, og det er null sjanse for at det fører til noe mer.

Om det er normalt betalt arbeid, eller unormalt betalt arbeid, har ingenting å si. Det er noe man får betalt for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig med å høre på idiotiske råd her altså!

Om du skriver timer eller ikke har ingenting å si. På meldekortet så fører du inn hvor mange timer du har jobbet. Det som blir beskrevet her er å jobbe, med lønn (selv om den er lav).

Ved å ikke føre det opp, gjør du deg skyldig i både dok.falsk og forsøk på svindel, om ikke mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får lønn for det så må det føres opp. For det blir meldt inn til NAV og kan da absolutt bli oppdaget. Kjedelig å få et tilbakebetalingskrav, selv for småpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...