AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Noen som vet hva som skjer på den samtalen? Er det likt som samtale med Jordmor? har vært på en samtale med jordmor på sykehuset og skal nå rett til lege. hva er forskjellen? Eller hva kan jeg forvente? Trenger ikke å komme med noe kommentarer på at vaginal fødsel er best etc. det kommer jeg bare til å overse. Har snakket med JM på sykehus og sitter på den infoen jeg trenger. Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Kan du fortelle om samtalen med jordmor så langt og hvordan prosessen har vært for deg? Anonymkode: fe7a2...758 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Det avhenger jo helt av hva det gjelder. Min erfaring er mest sannsynlig helt irrelevant for deg. Anonymkode: f9d88...029
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Legen har stort sett mindre tid og mindre empati. Går nok fint. Anonymkode: aa169...95c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du fortelle om samtalen med jordmor så langt og hvordan prosessen har vært for deg? Anonymkode: fe7a2...758 Ba jordmortjenesten sende henvendelse til sykehuset, så fikk jeg samtale med Jordmor der, og hun var helt fantastisk å hørte på alt jeg sa. Jeg hadde på forhånd skrevet brev og satt meg godt inn i fordeler og ulemper. Det viktigste var vel å ikke bare argumentere for keisersnitt men begge deler. Altså kunne argumentere mot seg selv også og forstå at selv om du selv mener noe så er det ikke en garanti...om det gir mening 😛 Samt lytte til det jordmoren sier. Jeg leste masse statistikk og og kunne mine saker. slapp på bakgrunn av dette igjennom 2-3 jordmortimer å får gå rett til lege på neste samtale. Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Legen har stort sett mindre tid og mindre empati. Går nok fint. Anonymkode: aa169...95c Har fått beskjed at jeg kan få KS om jeg virkelig vill, men synes alikevel samtale med lege er litt «skummelt». Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fått beskjed at jeg kan få KS om jeg virkelig vill, men synes alikevel samtale med lege er litt «skummelt». Anonymkode: fd2a8...053 Hvem som har sagt det? Legen kan fint finne på å gi deg avslag. Anonymkode: f9d88...029
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem som har sagt det? Legen kan fint finne på å gi deg avslag. Anonymkode: f9d88...029 har snakket med sykehuset Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har snakket med sykehuset Anonymkode: fd2a8...053 Igjen, det er helt opp til legen du skal møte. Du har ingen garantier. Anonymkode: f9d88...029
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Da jeg hadde time hos overlege for en avgjørelse så snakket vi om andre måter å gjøre det på (planlagt igangsetting, vente til fødselen starter for å så ta keisersnitt etc.) Ble enige om alt, så fant hun en kalender og satt en dato. Spørs jo selvsagt hvilket grunnlag du har for ks, jeg fikk klar beskjed at de ikke skulle tvinge meg til noe og at valget var 100% mitt Anonymkode: ebf64...8ef
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg hadde time hos overlege for en avgjørelse så snakket vi om andre måter å gjøre det på (planlagt igangsetting, vente til fødselen starter for å så ta keisersnitt etc.) Ble enige om alt, så fant hun en kalender og satt en dato. Spørs jo selvsagt hvilket grunnlag du har for ks, jeg fikk klar beskjed at de ikke skulle tvinge meg til noe og at valget var 100% mitt Anonymkode: ebf64...8ef Så fint! Snakket litt med JM om fødselsplan og det at jeg kan prøve vaginalt men kan ombestemme meg når som helst etc. Nå er det flere grunner til at jeg ønsker KS å jeg har virkelig greid ut alle grunner, samt at det ikke er en helt ordinær situasjon. sa til Jordmor at jeg var ikke 100% sikker at jeg ville ha KS, men etter å ha tenkt så er det fortsatt det jeg heller mot. Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint! Snakket litt med JM om fødselsplan og det at jeg kan prøve vaginalt men kan ombestemme meg når som helst etc. Nå er det flere grunner til at jeg ønsker KS å jeg har virkelig greid ut alle grunner, samt at det ikke er en helt ordinær situasjon. sa til Jordmor at jeg var ikke 100% sikker at jeg ville ha KS, men etter å ha tenkt så er det fortsatt det jeg heller mot. Anonymkode: fd2a8...053 Jeg sa jeg var helt åpen for å prøve en vaginal fødsel om fødselen skulle starte før dato for ks, men da med sinnsykt lav terskel for ks. Frykten min for å ikke bli hørt i en slik situasjon er såpass stor at jeg hadde nok bedt om ks før jeg hadde ankommet sykehuset. Hadde denne samtalen med legen ca to mnd før termin, og for vær dag som gikk så ble jeg mer og mer sikker på at ks var det rette for meg. Jeg håper virkelig at du kommer til en fin lege som tar deg seriøs og hører på hva du har å si, og masse lykke til! Anonymkode: ebf64...8ef
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa jeg var helt åpen for å prøve en vaginal fødsel om fødselen skulle starte før dato for ks, men da med sinnsykt lav terskel for ks. Frykten min for å ikke bli hørt i en slik situasjon er såpass stor at jeg hadde nok bedt om ks før jeg hadde ankommet sykehuset. Hadde denne samtalen med legen ca to mnd før termin, og for vær dag som gikk så ble jeg mer og mer sikker på at ks var det rette for meg. Jeg håper virkelig at du kommer til en fin lege som tar deg seriøs og hører på hva du har å si, og masse lykke til! Anonymkode: ebf64...8ef Takk 💕 og Så bra du ble hørt! synes egentlig ikke noe om å prøve vaginalt først da jeg er redd de ikke hører på meg hvis jeg ombestemmer meg å står midt oppi det. Vil nå egentlig bare få dato og plan😅 da det er en del ting som må legges tilrette. snart termin så har brukt store deler av svangerskapet til å bestemme meg på allerede. Er ikke redd for å få avslag da jeg fikk beskjed at det var min avgjørelse, men vil ikke møte en lege som gjør at jeg går ut av samtalen med vondt i magen eller «ombestemmer» meg når jeg vet hva jeg vil, heldigvis er jeg ganske sta og tørr å stå imot, men så er det disse ekstra hormonene da 😂 og det er en lege det jeg absolutt ikke liker å håper jeg slipper å snakke med denne. skal på samtale neste uke så blir spennende. Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Kom rett inn til lege, ikke jordmor. Vi snakket om forrige fødsel. Ikke følelser, bare rent medisinsk og teknisk snakk. Ble enige om at sjansen for nok et hastekeisersnitt ble stor, så ble planlagt keisersnitt. Noen uker senere la barnet seg i seteleie uansett. Så den samtalen hadde ikke spilt så mye rolle for min del. Jeg satte derimot pris på å snakke med lege og ikke jordmor, for min erfaring er at jordmødre oftere går på følelsene rundt vaginal fødsel og legen har et langt mer medisinsk syn på ting. Anonymkode: 99535...898
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom rett inn til lege, ikke jordmor. Vi snakket om forrige fødsel. Ikke følelser, bare rent medisinsk og teknisk snakk. Ble enige om at sjansen for nok et hastekeisersnitt ble stor, så ble planlagt keisersnitt. Noen uker senere la barnet seg i seteleie uansett. Så den samtalen hadde ikke spilt så mye rolle for min del. Jeg satte derimot pris på å snakke med lege og ikke jordmor, for min erfaring er at jordmødre oftere går på følelsene rundt vaginal fødsel og legen har et langt mer medisinsk syn på ting. Anonymkode: 99535...898 Takk for info, her har jeg også stor sjans for at det blir KS uansett, men de vil jo helst jeg prøver på vanlig fødsel. Gir mening at legen tar det mer tekniske etc. Anonymkode: fd2a8...053
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 22.39): Takk for info, her har jeg også stor sjans for at det blir KS uansett, men de vil jo helst jeg prøver på vanlig fødsel. Gir mening at legen tar det mer tekniske etc. Anonymkode: fd2a8...053 Hva ble det? Anonymkode: 05c7d...4f9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 19.17): Legen har stort sett mindre tid og mindre empati. Går nok fint. Anonymkode: aa169...95c Mindre empati? ?? Anonymkode: a7d0c...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå