Gå til innhold

Badeutstyr barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen erfarne foreldre har noen tips til meg. Tenker vedrørende sommer og strand-heng, og forsøke å få 4-åringen til å føle seg trygg i vann. Ikke det at hun er utrygg nå, men det er sjeldent vi får boltret oss i vannkanten eller svømmehall. Noen tips til utstyr som er bra å starte med? Er det armringer som gjelder eller flyte/svømmevest? Skal selvfølgelig være med barnet i vann hele tiden. Vil være grunt der, evt. opp til magen til barnet. Takk for hjelp!

Anonymkode: 04b5c...da3

AnonymBruker
Skrevet

Armringer eller badering er absolutt gull verdt :) jeg har gått på babysvømming med min, så hun er veldig trygg i vann, og det som har hjulpet veldig på her, er å la henne få ta det i sitt eget tempo. Vil hun bare plaske i vannkanten; la henne plaske i vannkanten. Vil hun lenger ut, så er det flott, men ikke slipp hånda hennes før hun selv er klar. 

Min svømmelærer anbefalte faktisk å la flytevesten ligge, da det kan gjøre at barnet bruker lenger tid, både på å bli trygg i vann og på å lære seg å svømme. Hun anbefalte heller å spare flytevesten til båtturer eller når de bader på dypere vann. Men hver enkelt må jo bare gjøre det de føler er best, så hvis du føler det er best med flytevest er det bare å gjøre det :) min bruker ikke flytevest, jeg er heller med henne hele tiden. 

Anonymkode: d8b79...060

AnonymBruker
Skrevet

Spade, bøtte, ta med en leke som barbie, bil eller annet hun elsker.

Vi har droppet armringer og vest. At barn detter litt under vann selv om foreldrene er i nærheten er en fin måte å lære barn at det ikke er farlig, man kan snakke om det og neste gang det skjer er barnet litt tryggere.

Hvertfall vår erfaring med 3 barn.

De har fått badedyr når de har blitt større og begynt å trene på svømming rundt 5 års alderen. 

Anonymkode: a09b3...ef9

• Liker 1
Skrevet

Armringer er fint. Badesko kan også komme godt med hvis du har et barn som ikke liker å få sand mellom tærne 😉 flytevest ville jeg ikke hatt på hvis det er så grunt at barnet kan stå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...