AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Det er jo nesten ingen nyutdannede sykepleiere som jobber på sykehjem har jeg hørt. Hva slags egenskaper har de sykepleierne som jobber på sykehjem? Anonymkode: 65eba...51c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Det er jo utrolig trist. Utrolig viktig jobb og står stor respekt av de som gidder da. Takk til dem fra oss alle sammen! Anonymkode: 763f9...f5e 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har en venninne som jobber som sykepleier på sykehjem. Hun er en utrolig sterk dame, har stor drivkraft og høy arbeidsmoral. Det som er synd er at hun blir oppfattet som beskjeden og lett å overkjøre på jobb. Privat er hun ikke sånn i det hele tatt, men har bare fått den rollen i jobbsammenheng. Veldig kjipt for henne og hun har klaget mye til meg om det. Det er tøft arbeidsmiljø, men heldigvis tåler denne dama en trøkk. All ære til henne og alle andre sykepleiere som gjør en stor innsats på sykehjemmene. Anonymkode: 2fc45...e25 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Virker som det er de faglig svakeste. Er jo veldig lite populært da.. Anonymkode: 130f1...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Jeg begynte som nyutdannet på sykehjem. Jobbet på sykehjem i fem år. Trivdes egentlig veldig godt, men det var voldsomt hektisk da. Også ble man sett på som en dårligere sykepleier enn de som jobber på sykehus, av mange. Og det er veldig synd, for de eldre på sykehjem er ofte svært syke og man står alene i de fleste situasjoner med ansvar for flere avdelinger. Læringskurven som nyutdannet var bratt og da man har få å støtte seg på så blir man god på å finne riktig kunnskap og man må stole på seg selv. Anonymkode: 07fac...a9f 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Lite populært, konstant underbemanning og underbetalt. Anonymkode: ad583...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Alt for få... ikke uten grunn at det er så upopulært dessverre... Anonymkode: e5516...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virker som det er de faglig svakeste. Er jo veldig lite populært da.. Anonymkode: 130f1...dc1 For en ufyselig kommentar. Kan jo hende noen føler mening med å jobbe der og synes det er en like viktig jobb som å løpe i hælene på leger på Riksen? Min tidligere svigerinne jobbet med eldre, til tross for toppkarakterer, ikke mange jeg har hatt så mye respekt for som henne. Hun ødela ryggen sin med alle løftene hun måtte ta der, så vis litt respekt. Anonymkode: 763f9...f5e 22
Kajsax Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Jeg tror det handler mer om at de nyutdannede vil utforske, finne sin «plass» og lære mest mulig mens de ennå er nyutdanna og ferske, og gjerne unge. Suge til seg alt av kunnskap mens de fortsatt har mye av faget ferskt i minne. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lite populært, konstant underbemanning og underbetalt. Anonymkode: ad583...ac0 Underbetalt?? 😂 Nei ikke i Oslo kommune hvertfall. Da snakker vi nok andre kommuner. Anonymkode: 2fc45...e25
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Sykepleiere med annet morsmål enn norsk var godt representert her hvor jeg bor. Har selv jobbet på sykehjem, men det faglige miljøet ble for svakt for meg. Mye som ble oversett. Sant skal sies var det de utenlandske sykepleierne her som var de flinkeste, de andre opplevde jeg som utdaterte- ofte tydelig lei av jobben sin. Anonymkode: b01f0...983 1
Ella-2 Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Jeg snakket med en sykepleier en gang, som sa det motsatte. At det er en overvekt av de som er sykepleiere som er på sykehjem 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo nesten ingen nyutdannede sykepleiere som jobber på sykehjem har jeg hørt. Hva slags egenskaper har de sykepleierne som jobber på sykehjem? Anonymkode: 65eba...51c Det er de største englene som jobber på sykehjem! ❤️ Tenk så viktig en jobb da, å pleie folk på deres siste tid i livet. Og er det dyktige folk der så kan de pårørende føle seg trygge og letta. På sykehjemmet til min mor er folkene som jobber der GULL og gjør så mye bra Det er forferdelig å høre at et slik sted ikke skal vær bra nok å jobbe på, snobbete og motbydelig!! Anonymkode: 25e9a...044 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lite populært, konstant underbemanning og underbetalt. Anonymkode: ad583...ac0 Underbemannet er vi alle, både på sykehus, sykehjem og privatklinikk. Og man tjener absolutt mer som ansatt ved kommunalt sykehjem i større byer kontra sykehjem. Jeg jobber på kardiologisk avdeling ved et større sykehus og skal absolutt tilbake til sykehjem en gang. Anonymkode: c2e15...da8 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Underbemannet er vi alle, både på sykehus, sykehjem og privatklinikk. Og man tjener absolutt mer som ansatt ved kommunalt sykehjem i større byer kontra sykehjem. Jeg jobber på kardiologisk avdeling ved et større sykehus og skal absolutt tilbake til sykehjem en gang. Anonymkode: c2e15...da8 Kontra sykehus, skulle det stå Anonymkode: c2e15...da8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Underbetalt?? 😂 Nei ikke i Oslo kommune hvertfall. Da snakker vi nok andre kommuner. Anonymkode: 2fc45...e25 Oslo er ikke hele Norge. Her jeg bor har sykepleierne høyere lønn på sykehusene enn på sykehjem. Anonymkode: 26c2f...48f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg begynte som nyutdannet på sykehjem. Jobbet på sykehjem i fem år. Trivdes egentlig veldig godt, men det var voldsomt hektisk da. Også ble man sett på som en dårligere sykepleier enn de som jobber på sykehus, av mange. Og det er veldig synd, for de eldre på sykehjem er ofte svært syke og man står alene i de fleste situasjoner med ansvar for flere avdelinger. Læringskurven som nyutdannet var bratt og da man har få å støtte seg på så blir man god på å finne riktig kunnskap og man må stole på seg selv. Anonymkode: 07fac...a9f Det finnes vel ikke så mye vanskeligere enn å ta vare på mennesker og deres pårørende i deres siste fase av livet. Hvis de i det heletatt har noen som kommer å besøker dem som i seg selv må være en påkjenning å se hvis de ikke har noen. Sikkert mye fint, men mange triste skjebner også. Anonymkode: c2cf5...16b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes vel ikke så mye vanskeligere enn å ta vare på mennesker og deres pårørende i deres siste fase av livet. Hvis de i det heletatt har noen som kommer å besøker dem som i seg selv må være en påkjenning å se hvis de ikke har noen. Sikkert mye fint, men mange triste skjebner også. Anonymkode: c2cf5...16b Det er en veldig spesiell situasjon å få lov å være med helt til det siste. Vi kom veldig nær mange av de eldre og deres pårørende, men kanskje særlig de som ikke hadde pårørende. Det følger med en god dose dårlig samvittighet også, når man må gå videre for det er så mange andre som også trenger hjelp. Men den eldre har noe viktig å snakke om el. Til tider savner jeg arbeidsplassen på sykehjem. Anonymkode: 07fac...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 De som blir på sykehjem blir utrolig dyktige på geriatri, i hvertfall. Eldre har ofte mange diagnoser, mange medikamenter som kan påvirke hverandre og vagere symptomer på alvorlige tilstander. Som sykepleier på sykehjem bør en være god på å fange opp endringer i pasientens tilstand, faglig oppdatert og opptatt av etikk. En bør også være trygg på seg selv og egne faglige vurderinger, for det er ikke leger eller andre sykepleiere tilgjengelig til enhver tid. Mange sykepleiere er innom sykehjem i løpet av karrieren, men det passer ikke for alle. Og alle er heller ikke dyktige nok til å gjøre en god jobb der. Jeg jobber innenfor en annen gren (er spesialsykepleier) men har stor respekt for dyktige kolleger på sykehjem. Anonymkode: 52062...a0f 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): For en ufyselig kommentar. Kan jo hende noen føler mening med å jobbe der og synes det er en like viktig jobb som å løpe i hælene på leger på Riksen? Min tidligere svigerinne jobbet med eldre, til tross for toppkarakterer, ikke mange jeg har hatt så mye respekt for som henne. Hun ødela ryggen sin med alle løftene hun måtte ta der, så vis litt respekt. Anonymkode: 763f9...f5e 😘 kunne ikke vært mer enig Anonymkode: 93506...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå