Revenmann29 Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Helt utroligt. Kjenner jeg virkelig begynner å bli flau av å være en norsk. Dette er et så sinnsykt dårlig eksempel på lederskap ifra politikerene, og dette viser jo at Norge ikke kan bli brukt som et godt eksempel på "kontroll på pandemien". https://www.document.no/2021/03/31/ap-politiker-fra-stovner-reiste-til-pakistan/?fbclid=IwAR0i-TgpaVL9SULfhDDDDjhsrXnlNEJNHLxsqbnKL95-uYGAj4IFGyrS0fg 6
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Reise grunnet sykdom i familien, jeg trodde det ble ansett som en nødvendig reise. Nå er det vel heller ikke AP som styrer landet vårt, men det er jo en annen sak. Document.no, troverdig kilde uten en agenda - men også en annen sak (dog nettstedet gjør meg flau over å være norsk selv). 7
Revenmann29 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2021 Just now, Jaybird said: Reise grunnet sykdom i familien, jeg trodde det ble ansett som en nødvendig reise. Nå er det vel heller ikke AP som styrer landet vårt, men det er jo en annen sak. Document.no, troverdig kilde uten en agenda - men også en annen sak (dog nettstedet gjør meg flau over å være norsk selv). Uavhenging så burde han følge reglene selv uansett. Sånn som alle andre. 4
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 (endret) 1 minutt siden, Revenmann29 said: Uavhenging så burde han følge reglene selv uansett. Sånn som alle andre. Og reglene er at nødvendige reiser er tillatt. Sykdom i familie ansees som gyldig grunn til nødvendig reise, trodde jeg da, men det er kanskje ikke slik? Jeg mener, når idrettsutøvere reiser for å delta i konkurranser, så burde sykdom i familie være akseptabel grunn til å reise. Men hvis reglene sier noe annet, så er det jo en annen sak. Endret 31. mars 2021 av Jaybird 9
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 5 minutter siden, Revenmann29 said: Uavhenging så burde han følge reglene selv uansett. Sånn som alle andre. Jeg finner ikke reglen som sier at man ikke kan reise til utlandet ved sykdom i familien, kan du hjelpe meg med å finne den? Det er så ufattelig mye forskjellige råd og regler, men det virker jo som om du har kontroll på dette. Hvor står det? 8
Klossmajor Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Jaybird skrev (8 minutter siden): Reise grunnet sykdom i familien, jeg trodde det ble ansett som en nødvendig reise. Nå er det vel heller ikke AP som styrer landet vårt, men det er jo en annen sak. Document.no, troverdig kilde uten en agenda - men også en annen sak (dog nettstedet gjør meg flau over å være norsk selv). Det fremkommer at kilden til Document.no i dette tilfellet er Aftenposten. Aftenposten siterer legene Sheraz Yaqub, Mohammad Usman Rana og Usman A. Mushtaq på at det fremdeles er for mange som reiser til Pakistan på unødvendige fritidsreiser. De opplever det som svært bekymringsfullt at den tredje bølgen av covid-19-smitte ikke hindrer norskpakistanere fra å reise til Pakistan på unødvendige fritidsreiser. Det skjer samtidig som denne gruppen er hardest rammede, både målt i smitte og alvorlig syke pasienter. At smitten er økende, henger sammen med importsmitte. 12 prosent av de testede fra Pakistan har avgitt positiv koronaprøve, ifølge FHI. I forhold til gjeldende regler er sykdom i familie nok til at Rashid Nawaz ser ut til å ha sitt på det rene. Om han fattet en god beslutning er umulig å si ut fra det lille som fremkommer. Verre var det med Aamir Sheikh som i tillegg fant det opportunt å delta i møter og bryllup der nede, mens kona samtidig sto på TV og frarådet reiser til Pakistan. 6
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 (endret) 9 minutter siden, Klossmajor said: I forhold til gjeldende regler er sykdom i familie nok til at Rashid Nawaz ser ut til å ha sitt på det rene Dermed synes jeg premissene for denne tråden/diskusjonen er feil. Det blir påstått at han bryter reglene. Basert på det lille vi får vite, så er det umulig å si at det IKKE er en god beslutning, så etter mitt syn får vi da anta at det er en nødvendig reise grunnet sykdom i familie, siden det er hva vi faktisk får opplyst. Antar han også skal i karantene ved hjemreise. Takk for informasjon. Endret 31. mars 2021 av Jaybird 5
Tiuren Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Just now, Jaybird said: Så dermed synes jeg premissene for denne tråden/diskusjonen feil. Basert på det lille vi får vite, så er det umulig å si at det IKKE er en god beslutning, så etter mitt syn får vi da anta at det er en nødvendig reise grunnet sykdom i familie, siden det er hva vi faktisk får opplyst. Antar han også skal i karantene ved hjemreise. Takk for informasjon. Ut fra den tankegangen så bør vi alle strekke grensene så langt som mulig, slutt på munnbind om det er mulig å holde en meter avstand osv.... det umulig å si at det IKKE er en god beslutning 1
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Just now, Tiuren said: Ut fra den tankegangen så bør vi alle strekke grensene så langt som mulig, slutt på munnbind om det er mulig å holde en meter avstand osv.... det umulig å si at det IKKE er en god beslutning Det der blir så tåplig at det ikke engang er verdt denne kommentaren, men la gå. Det er forskjell på å droppe munnbind, og på å droppe å reise til syke familiemedlemmer. Det vil jeg tro de fleste fornuftige mennesker ser. 5
Tiuren Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Just now, Jaybird said: Det der blir så tåplig at det ikke engang er verdt denne kommentaren, men la gå. Det er forskjell på å droppe munnbind, og på å droppe å reise til syke familiemedlemmer. Det vil jeg tro de fleste fornuftige mennesker ser. Nei
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 (endret) 10 minutter siden, Tiuren said: Nei Okay. Endret 31. mars 2021 av Jaybird Flåsete svar.
Example Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Sykdom i familien virker som et påskudd for å reise. De fleste har vel såpass stor familie at man kan finne noen som man kan bruke som unnskyldning med dette formålet. Det er ganske frustrerende at her i Norge har vi utrolig strenge tiltak for å slå ned smitten, også importeres det ny hele tiden. ALLE burde bli sendt på karantenehotell. Nødvendig reise eller ikke. Om reisen er nødvendig nok, så tåler man det. 4
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 (endret) 2 minutter siden, Example said: Sykdom i familien virker som et påskudd for å reise. De fleste har vel såpass stor familie at man kan finne noen som man kan bruke som unnskyldning med dette formålet. Det er ganske frustrerende at her i Norge har vi utrolig strenge tiltak for å slå ned smitten, også importeres det ny hele tiden. ALLE burde bli sendt på karantenehotell. Nødvendig reise eller ikke. Om reisen er nødvendig nok, så tåler man det. Dette er da vel bare synsing/spekulering? For alt vi vet kan det være hans mor som ligger på dødsleiet. Eller vet du noe vi ikke vet, som tilsier noe annet? Er for øvrig enig med import-smitte, og for eksempel at jobbreiser skal defineres som nødvendig. Men et sykt familiemedlem, det synes jeg faller i en annen kategori. Endret 31. mars 2021 av Jaybird 3
Klossmajor Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Example skrev (24 minutter siden): Sykdom i familien virker som et påskudd for å reise. De fleste har vel såpass stor familie at man kan finne noen som man kan bruke som unnskyldning med dette formålet. Det er ganske frustrerende at her i Norge har vi utrolig strenge tiltak for å slå ned smitten, også importeres det ny hele tiden. ALLE burde bli sendt på karantenehotell. Nødvendig reise eller ikke. Om reisen er nødvendig nok, så tåler man det. I tilfellet med Rashid Nawaz oppgir mediene sykdom i familien og besøke syk slektning som reisegrunnlag. Når mediene først velger å kjøre dette som en sak, synes jeg de plikter å være mer presise om slektskapsforholdet og graden av sykdom. Endret 31. mars 2021 av Klossmajor 8
Little Diva Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Revenmann29 skrev (1 time siden): Helt utroligt. Kjenner jeg virkelig begynner å bli flau av å være en norsk. Dette er et så sinnsykt dårlig eksempel på lederskap ifra politikerene, og dette viser jo at Norge ikke kan bli brukt som et godt eksempel på "kontroll på pandemien". https://www.document.no/2021/03/31/ap-politiker-fra-stovner-reiste-til-pakistan/?fbclid=IwAR0i-TgpaVL9SULfhDDDDjhsrXnlNEJNHLxsqbnKL95-uYGAj4IFGyrS0fg Jeg synes det bildet i saken er mer komisk. Tydelig at det ikke spiller noen rolle om å holde avstand. En halvmeter er nok liksom, ikke 2 meter i hvertfall. Se hvor tett Høie står i forhold til den ene fyren. "Gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør..". 🙈🤣 2
Ukjent. Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Hva er problemet så lenge han går i karantene etterpå? Det står i artikkelen at det er pga sykdom i familien. De fleste hadde vel reist for å være der dersom en nær slektning var alvorlig syk. 4
Jaybird Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 Just now, Ukjent. said: Hva er problemet så lenge han går i karantene etterpå? Det står i artikkelen at det er pga sykdom i familien. De fleste hadde vel reist for å være der dersom en nær slektning var alvorlig syk. I følge @Revenmann29 er det imot reglene. 1
Klossmajor Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Ukjent. skrev (Akkurat nå): Hva er problemet så lenge han går i karantene etterpå? Det står i artikkelen at det er pga sykdom i familien. De fleste hadde vel reist for å være der dersom en nær slektning var alvorlig syk. Kommer vel litt an på hvor nær slekt det er snakk om. Slektskapsforholdet synes jeg er ganske relevant for saken, så da burde det også vært kommunisert. 3
velociraptor Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 Ukjent. skrev (6 minutter siden): Hva er problemet så lenge han går i karantene etterpå? Det står i artikkelen at det er pga sykdom i familien. De fleste hadde vel reist for å være der dersom en nær slektning var alvorlig syk. Nei, det er da mange som ikke har fått reise til dødsleiet eller dra i begravelse til sine nære her i Norge, da er det jo helt latterlig at folk skal få dra til Pakistan for å sitte på sykeleiet til en slektning. Og med så enorme familier kan man jo da mest sannsynlig dra på ferie når som helst, det er jo alltids en eller annen slektning som driver og dør. 2
Ukjent. Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 velociraptor skrev (3 minutter siden): Nei, det er da mange som ikke har fått reise til dødsleiet eller dra i begravelse til sine nære her i Norge, da er det jo helt latterlig at folk skal få dra til Pakistan for å sitte på sykeleiet til en slektning. Og med så enorme familier kan man jo da mest sannsynlig dra på ferie når som helst, det er jo alltids en eller annen slektning som driver og dør. For en trist holdning. Tror det er umulig å sette seg inn i hvordan det er å sitte i et annet land når en av sine nærmeste dør eller et alvorlig syke. Tror du virkelig at de er mindre glad i hverandre fordi de har store familier? 5
Anbefalte innlegg