Gjest Jaconandersen Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Etter hvert som tiden går vil Norge bli mindre og mindre norsk. Nordmenn stemmer for høy og kontinuerlig innvandring, noe som vil endre samfunnet for alltid. Det er nok ikke mulig å endre meningene deres. Grunnen til at jeg føler tilhørighet til Norge, er folkene, ikke jorden i seg selv. Så om befolkningen blir endret, vil ikke jeg føle noen tilhørighet til Norge. Tilhørighet er viktig i forhold til å handle i henhold til samfunnet sine interesser. Ikke være 100 prosent egoistisk. Hvordan tenker du at du vil handle i et svært multikulturelt Norge?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Nei, jeg føler kun tilhørighet til landet som det var før og til den etnisk norske befolkningen. Utviklingen er tragisk.. Anonymkode: 533f4...e11 30
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Sør-Afrika har vært spydspissen på utviklingen i et multikulturelt land, som de har vært i 369 år nå. I dag preges landet av vold og elendighet, en utvikling som har vært tilnærmet konstant. I dag frarådes reiser dit. Så et multikulturelt fremtids-Norge vil selvsagt følge nøyaktig samme utvikling. Multikulturelle samfunn fungerer ikke, det har de aldri gjort og det kommer de aldri til å gjøre. At norske velgere, og særlig kvinnene, ønsker seg dette er komplett umulig å forstå og kan bare forklares med svekkede evner til å forstå selv helt enkle sammenhenger. Men vi har bedt om det - og tro meg - vi vil få det. 20
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Det er ingenting galt med multikulturelt samfunn så lenge folk integrerer seg, jobber og bidrar. Anonymkode: 0f405...f3c 2
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingenting galt med multikulturelt samfunn så lenge folk integrerer seg, jobber og bidrar. Anonymkode: 0f405...f3c Rams opp alt som er bra med det multikulturelle landet Sør-Afrika som har 369 år som multikulturelt samfunn bak seg og med det har lengst historie og erfaring i kulturblanding. Nevn gjerne også et eksempel på et vellykket multikulturelt land. 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Samfunnet vil nok bli mer lukket. Mennesker vil isolere seg i mindre grupper, vi søker jo fellesskap og tilhørighet der det er naturlig. Nordmenn vil også forme ghettoer etter mønster fra gruppen med innvandrere. Det blir et meget trist land. Det er litt som om vi hadde tatt med oss alt av komfort og teknologi og flyttet inn med indianerstammer i Amazonas. Bare motsatt. Anonymkode: 65a43...091 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 A-hunter skrev (19 minutter siden): Rams opp alt som er bra med det multikulturelle landet Sør-Afrika som har 369 år som multikulturelt samfunn bak seg og med det har lengst historie og erfaring i kulturblanding. Nevn gjerne også et eksempel på et vellykket multikulturelt land. For deg "multikulturelt" betyr bare Afrika og muslimer? Ikke for meg. Hva med franskmenn, amerikanere, russere? På hvilken måte gjør de vårt samfunn verre? Nei, de gjør samfunnet rikere. Min mening. Anonymkode: 0f405...f3c 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ingenting galt med multikulturelt samfunn så lenge folk integrerer seg, jobber og bidrar. Anonymkode: 0f405...f3c Ja, mangfold er viktig i et liberalt demokrati, men det krever - som du sier - integrering , slik at vi sikrer et minimum av aksept og common ground med hensyn til hvilke verdier vårt felles samfunn skal baseres på. Anonymkode: 3fa07...29d 2
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med franskmenn, amerikanere, russere? På hvilken måte skiller vår kultur seg nevneverdig fra fransk, amerikansk og russisk? 3
Gjest Niek79 Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Såfremt man ønsker å bli en del av Norge må man gjerne flytte hit for min del. Jeg tar heller en million chilenere enn 10000 somaliere for å si det sånn.
Tiuren Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 USA er vel et ganske multikulturelt samfunn, det går jo strålende der borte! 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 9 minutter siden, A-hunter said: Rams opp alt som er bra med det multikulturelle landet Sør-Afrika som har 369 år som multikulturelt samfunn bak seg og med det har lengst historie og erfaring i kulturblanding. Nevn gjerne også et eksempel på et vellykket multikulturelt land. Nå syns jeg du drar det her litt altså. Når du ser på Sør-Afrikas historie så har det ikke i det hele tatt vært fredelig. Å sammenligne deres historie med Norges er ikke mulig. Multikulturalismen deres er grunnlagt av både kolonialisme og slavehandel. Bak dette har det alltid vært undertrykkelse, diskriminasjon og bitterhet, så det er ikke rart hvordan situasjonen er der nå. I Norge er multikulturalismen en virkning av innvandring for det meste del. Multikulturen her fungerer jo så godt det kan nå. kanskje blir det bedre etter hvert? hvem vet. Største faktoren er fellesrespekt og toleranse. Anonymkode: 13e60...446 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 A-hunter skrev (38 minutter siden): På hvilken måte skiller vår kultur seg nevneverdig fra fransk, amerikansk og russisk? Kanskje ikke stort, men sikkert en del ting Anonymkode: 0f405...f3c
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke stort, men sikkert en del ting Anonymkode: 0f405...f3c Små ting, men ikke mer enn at en blanding vil kunne skape et velfungerende samfunn. Tross alt er nord og vest-Europa ganske omforent både historisk og kulturelt sett. Amerika er utelukkende bygget på vest-europeisk kultur. Et multikulturelt samfunn inkluderer alle verdens kulturer og med det også alle verdens konflikter. Å tro man kan samle alle verdens konflikter på en liten jordlapp og at det vil fungere på noen som helst måte er ren idioti og en komplett utopi. 6
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når du ser på Sør-Afrikas historie så har det ikke i det hele tatt vært fredelig. Å sammenligne deres historie med Norges er ikke mulig. De har vært multikulturelle i 369 år, mens vi er enda i den spede starten med rundt 15 år med en slik kulturblanding at det kan kalles å nærme seg et multikulturelt samfunn. Det blir spennende tider. Jeg vet hva som kommer. Og det kan alle som gidder forstå historien også lære. Helst før det er for sent, hvis det ikke allerede er for sent... 7
Gjest wanderer Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 (endret) A-hunter skrev (1 time siden): Sør-Afrika har vært spydspissen på utviklingen i et multikulturelt land, som de har vært i 369 år nå. I dag preges landet av vold og elendighet, en utvikling som har vært tilnærmet konstant. I dag frarådes reiser dit. Så et multikulturelt fremtids-Norge vil selvsagt følge nøyaktig samme utvikling. Multikulturelle samfunn fungerer ikke, det har de aldri gjort og det kommer de aldri til å gjøre. At norske velgere, og særlig kvinnene, ønsker seg dette er komplett umulig å forstå og kan bare forklares med svekkede evner til å forstå selv helt enkle sammenhenger. Men vi har bedt om det - og tro meg - vi vil få det. Tror du hopper over litt historie der Sør Afrika endte opp på ville veier i 1948 da apartheid ble innført av Afrikaaner (den hvite minoriteten) og Nasjonalist partiet der en direkte undertrykkelse av andre etniske grupper ble innført i hovedsak mot svarte Sør Afrikanerne. Sør Afrikas innførelse av dette endte med at Britene ikke ville ha noe med Sør Afrika å gjøre spesielt siden det bare var tre år siden andre verdenskrig hadde endt der en etnisk minoritet hadde blitt systematisk drept av Nazistene, rettsakene i Nuremberg mot naziledere pågikk faktisk enda på den tiden, Under krigen så var også fremtidig sør afrikas statsminister John Vorster medlem av en pro tysk anti britisk og pro nazistisk organisasjon som etter krigen ble slått sammen i det som skulle kjent som nasjonalist partiet som i 1948 innførte apartheid. Sør Afrikas problemer er basert på en systematisk undertrykkelse som varte over ett halvt århundre ikke før i 1994 ble de rasistiske lovene fjernet. Det å sammenligne Norge med sør afrika blir for dumt altså sist jeg sjekket så har vi ikke egene innganger for hvite og ikke hvite på offentlige steder. Men nå har jeg ikke vært å besøkt hver jævla innavla bygd her i landet heller så kan jo hende men jeg tviler sterkt. Endret 31. mars 2021 av wanderer ville bare legge til noe
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 Ja, man er da verdensborger. Landegrenser er kunstige uansett. Anonymkode: daf92...173 8
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 (endret) wanderer skrev (8 minutter siden): Det å sammenligne Norge med sør afrika blir for dumt Helt klart, de er tross alt 350 år foran oss med gørra som vi har i vente. Verken apartheid eller andre kulturkollisjoner/-kriger hadde vært mulig uten et multikulturelt samfunn å skape den dritten i. Så det er som å skyte seg selv i foten å bruke det som argument. Men såpass skjønner du nok ikke selv. Endret 31. mars 2021 av A-hunter 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 Tiuren skrev (53 minutter siden): USA er vel et ganske multikulturelt samfunn, det går jo strålende der borte! Hva får deg til å tro at problemene til USA har å gjøre med at samfunnet er multikulturelt? Anonymkode: 013ab...bf6 2
A-hunter Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva får deg til å tro at problemene til USA har å gjøre med at samfunnet er multikulturelt? Du tror ikke raseopptøyene har noe med blandingen av ulike folkeslag å gjøre? Den var ny. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå