Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Håper noen har peiling på dette! 

Jeg har nylig flyttet inn i kjellerleiligheten under foreldrene mine og har tenkt å bli boende her i noen år. Skal betale leie hver måned. 

Jeg ønsker å forskuddsbetale for et år eller mer, da jeg har midler til det nå. Er dette noe jeg har lov til? Er det noen regler rundt dette og gjelder de når man leier av foreldre? Vi har ingen formell kontrakt, bare en muntlig avtale. Er det behov for kontrakt? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du å betale for så lang tid hvis du har pengene? Hvorfor heller ikke sette de på BSU til deg selv? Da får du renter på pengene, ikke foreldrene dine/huseier. Selvom det er familie, er det alltid en fordel med kontrakt. 

Anonymkode: a90a8...c83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke betalt for så lenge om gangen. Sett heller pengene på en egen konto, og betal månedlig derfra.

Anonymkode: 02825...bd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke betalt for så lenge om gangen. Sett heller pengene på en egen konto, og betal månedlig derfra.

Anonymkode: 02825...bd0

Det er et godt råd!👍

Skrevet

Takk for svar og gode råd! BSU er absolutt verdt å sette seg mer inn i og undersøke nærmere. Renten i banken derimot, til og med om pengene står på høyrentekonto, er såpass lav at det er svært få hundrelapper å hente på det. Jeg er i en litt spesiell situasjon med sykdom og annet jeg ikke ønsker å gå inn på her. Ønsker derfor å vite om jeg har lov til å forskuddsbetale for mange måneder frem i tid dersom det er noe jeg ønsker?

Skrevet
J00 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar og gode råd! BSU er absolutt verdt å sette seg mer inn i og undersøke nærmere. Renten i banken derimot, til og med om pengene står på høyrentekonto, er såpass lav at det er svært få hundrelapper å hente på det. Jeg er i en litt spesiell situasjon med sykdom og annet jeg ikke ønsker å gå inn på her. Ønsker derfor å vite om jeg har lov til å forskuddsbetale for mange måneder frem i tid dersom det er noe jeg ønsker?

Hvis både du og foreldrene er enige, er det ingen lov mot det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...