Gå til innhold

Er 1 røyk om dagen ille?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unner meg 1 røyk om dagen. Det er på morgen turen med hunden, for hunden må ut med en gang vi står opp ellers skjer det uhell. Så jeg bruker den røyken som en liten gulrot for at jeg skal gidde hive meg ut døra før jeg har åpna øyene 😂

Liker nikotin sjokket. Jeg har ellers ikke noe lyst på røyk ut dagen, og jeg vil ikke heller, for da får jeg jo ikke nikotinsjokk på morningen. 

Men er 1 røyk ille?

Anonymkode: 4bb53...68d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Råååsa
Skrevet

En eneste røyk kan gi celleforandringer i lungene ja. 

Husk at du inhalerer 2000 forskjellige kjemikalier. Og tjære da. For hver sjette år du har røkt, tar det minst ett år å kvitte seg med tjæra. 

Drikk et iskaldt glass vann, ta en kopp kaffe med ut, ta ti spenst hopp, hva som helst, bare det ikke gir deg kreft. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er ganske ille. Røyk generelt er veldig, veldig ille. 

Anonymkode: d8830...40b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ille!

Anonymkode: 37b39...7a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Selv med et forbruk på 1–4 sigaretter om dagen, er risikoen for å få hjertesykdom dobbelt så høy som hos en ikke-røyker."

Anonymkode: 12af1...a5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er ille!

Anonymkode: 37b39...7a0

Vi forstår deg selv om du bruker store bokstaver!!!! gi deg 

Anonymkode: 2cfe9...746

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen mellom 1 sigarett og 20 sigaretter om dagen er mindre enn mellom 1 sigarett og 0 sigaretter om dagen.

Anonymkode: 30be6...421

• Liker 2
Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi forstår deg selv om du bruker store bokstaver!!!! gi deg 

Anonymkode: 2cfe9...746

Det kan jo være at denne brukeren er synshemmet? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo selvfølgelig ikke bra? 

Anonymkode: f8e90...24d

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (7 timer siden):

Det kan jo være at denne brukeren er synshemmet? 

Hahahah 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahahah 😂

Jeg kjenner synshemmede som trenger særdeles stor skrift når de leser og skriver. Er ikke noe morsomt med det

Anonymkode: 93baa...3c4

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 16.34):

Unner meg 1 røyk om dagen. Det er på morgen turen med hunden, for hunden må ut med en gang vi står opp ellers skjer det uhell. Så jeg bruker den røyken som en liten gulrot for at jeg skal gidde hive meg ut døra før jeg har åpna øyene 😂

Liker nikotin sjokket. Jeg har ellers ikke noe lyst på røyk ut dagen, og jeg vil ikke heller, for da får jeg jo ikke nikotinsjokk på morningen. 

Men er 1 røyk ille?

Det er sunt det er med på å få deg ut å gå tur.

Røyk er ikke så skadelig som enkelte skal ha det til.

1 røyk for dagen kan du godt unne deg.

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Råååsa said:

Husk at du inhalerer 2000 forskjellige kjemikalier. Og tjære da. For hver sjette år du har røkt, tar det minst ett år å kvitte seg med tjæra. 

Pft, det er ikke verre enn å gå en tur i Oslo på en hverdag.

En røyk om dagen, lite å styre med. Ikke noe å trakte etter selvfølgelig, men synes det er bra gjort å holde seg på det nivået, antar at man da har trappet ned fra å være "større" røyker.

Anonymkode: a2295...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pft, det er ikke verre enn å gå en tur i Oslo på en hverdag.

En røyk om dagen, lite å styre med. Ikke noe å trakte etter selvfølgelig, men synes det er bra gjort å holde seg på det nivået, antar at man da har trappet ned fra å være "større" røyker.

Anonymkode: a2295...4e3

Ja jeg røyket faktisk en pakke om dagen før 😅 men sluttet og begynte å snuse. Klarte slutte med snusen, og det var da jeg begynte å unne meg 1 røyk hver dag 😜 Klart å holde meg på det i flere år nå 😊 Ikke noe lyst til å bli nikotin avhengig igjen, for dyrt og jeg digger nikotin sjokket 😅

ts

Gjest Råååsa
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Det er sunt det er med på å få deg ut å gå tur.

Røyk er ikke så skadelig som enkelte skal ha det til.

1 røyk for dagen kan du godt unne deg.

Jøsses.

Hvor mange sigg blir det på 1 måned? Eller ett år? Eller 10? Hvor mange liter tjære blir det? Og hvor mye blir liggende i lungene? 

Og hvilken sigg utløser kreften? 

Jaja, unne seg kreft. Galskap. 

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (1 minutt siden):

Jøsses.

Hvor mange sigg blir det på 1 måned? Eller ett år? Eller 10? Hvor mange liter tjære blir det? Og hvor mye blir liggende i lungene? 

Så du spiser ikke tilsetningsstoffer som også kan gi kreft og puster bare inn fjell luft? 🙈 

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg du:) Kommer an på totalbilde. Det fins røykere som spiser sunt og trener for eksempel, som totalt sett er sunnere enn normalen. 

Anonymkode: 11e3e...8ab

Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)
Råååsa skrev (26 minutter siden):

Jøsses.

Regnestykket er ganske enkelt med 1 pr dag. 365 på et år,om det ikke er skudd år.

Sjansen for å få kreft av det er minimal. En er utsatt for mye annet som kan gi kreft.

Synes Ts han vil unne seg 1 røyk og dag så synes jeg han kan gjøre det.

Endret av Smeltemann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...