Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i slutten av tredveårene og lurer på hva andre på min alder har i huslån.

har lyst til å låne mer på huset da det er så mye vi kunne tenke oss å forbedre, men så er jeg litt engstelig for å ha for mye lån da.

Flyttet inn i nytt hus for ca 10 år siden og har nå ca 800 000 i lån

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er i slutten av tredveårene og lurer på hva andre på min alder har i huslån.

har lyst til å låne mer på huset da det er så mye vi kunne tenke oss å forbedre, men så er jeg litt engstelig for å ha for mye lån da.

Flyttet inn i nytt hus for ca 10 år siden og har nå ca 800 000 i lån

Det er vel normalt det du har, de jeg kjenner ar MYE mere.

vi er 45 og 1.1 i lån.

Skal låne 250.000 til utbygging til våren.

Skrevet

hallo,jeg er 35 og kjøper ny leil.som blir ferdigstilt til våren! :)

fikk da 1200000 i lån fra bank,og min snille mor hjelper meg med 200 000. :klappe:

Skrevet

Vi er 37/38 og bygger hus nå. Vil ende opp med 2.2 mill i huslån, men det går greit.

Skrevet (endret)

Vi er på din alder og har 1,7 mill i lån på huset (inkl. bil og båtlån). Huset er verdt 2,5 - og da er det jo helt greit.

Uansett - du må jo se hva du har av verdier i huset og hvor mye dere ønsker å betale pr. mnd. Vi betaler minst 9500 i mnd. med vårt lån (men velger å betale mer nå som rentene er så lave...)

Endret av Sissan
Skrevet

Vi er knappe 30 år, og har huslån på 1,3 mill .

Det som har mått til av forbedringer og oppussing har vi tatt over langen og spart oss til.

Verdien på huset er på 1,5 nå.

Skrevet
Vi er 37/38 og bygger hus nå. Vil ende opp med 2.2 mill i huslån, men det går greit.

Hvor lang tid har dere et slikt lån?

Skrevet

Det er valfritt om en vil ha lånet på 20, 25, eller 30 år.

Nå som renten er så lav, vil det lønne seg å betale mer, derfor tror jeg vi vil ha det på 20 år til å begynne med. Da kommer også lånet fortere under 60% av lånetakst.

Underveis kan vi endre det til 25 eller 30 år.

Det er også mange som velger å ha ett eller flere år avdragsfritt, f.eks hvis en har barn i barnehage. Det går fin an om en ikke har husbanklån.

Vi har byggelån, og kommer også til å ha selve huslånet, i Fokus bank. Har veldig god erfaring med denne banken i løpet av flere år. Får svært god oppfølging. F eks ringte min rådgiver til meg i går bare for å si at nå var hun tilbake fra ferie, sånn i tilfelle vi trengte henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...