AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Mange mener at sjefer liker dem som smisker. Da lurer jeg på om sjefen virkelig ikke ser gjennom smiskeren, at h*n er fake? Anonymkode: a328b...f26
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Rene smiskere gjennomskuer man lett, de leverer ikke resultater, og bunnlinja er tross alt viktigst. Men en del mennesker er utadvendte, hyggelige, og omgjengelige, OG leverer godt faglig og økonomisk. Selvfølgelig foretrekker jeg disse. Problemet er bare at de introverte som helst spiser lunsj ved pulten, velger hjemmekontoret, og på ingen måte bidrar til et godt arbeidsmiljø, skriker opp om smisking i det de som scorer høyt på alle parametere blir prioritert. Anonymkode: b7830...86f 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rene smiskere gjennomskuer man lett, de leverer ikke resultater, og bunnlinja er tross alt viktigst. Men en del mennesker er utadvendte, hyggelige, og omgjengelige, OG leverer godt faglig og økonomisk. Selvfølgelig foretrekker jeg disse. Problemet er bare at de introverte som helst spiser lunsj ved pulten, velger hjemmekontoret, og på ingen måte bidrar til et godt arbeidsmiljø, skriker opp om smisking i det de som scorer høyt på alle parametere blir prioritert. Anonymkode: b7830...86f Sikker på du ikke er elev på ungdomsskolen i stedet? Anonymkode: d8249...5ec 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Jeg tror det kan være lett å gjennomskue, men så kan det også være praktisk at noen er smiskete. Selv liker jeg folk som smisker så lenge jeg kan utnytte det til min fordel. Anonymkode: 37598...a80
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Ikke leder men teamlead her. Smisking er keg ikke særlig glad i, det er ukomfortabelt for meg og stresser andre ansatte. Jeg var ingen smisker selv og synes sånne folk er litt slitsomme på jobb. Men som teamlead tolerer jeg smisking bra så lenge personen faktisk leverer resultater. Men jeg liker det ikke nei. Det viktigste er at alle gjør jobben sin skikkelig. Anonymkode: 57a1e...e76 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Jeg liker smiskere, og bryr meg ikke om om dem er fake. Dem innfrir så det holder, har god holdning, strekker seg langt og er veldig opptatt av å levere slik at dem imponerer meg. Jeg foretrekker heller 1 smisker enn 10 unnasluntrere. For min del kunne gjerne flere gjort seg om til smiskere. Det er gevinst for begge parter. Anonymkode: 604af...09d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 .. Men det spørs jo selvfølgelig måten dem smisker på... Ikke all smisking er god smisking. Anonymkode: 604af...09d 1
Gjest Smeltemann Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Smisk gjennomskues lett. Mange av smiskerne gjør ikke jobben sin skikkelig,det gir uttrykk for at de gjør det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sikker på du ikke er elev på ungdomsskolen i stedet? Anonymkode: d8249...5ec Da snakker vi nok 25 år tilbake i tid 😂 Men prinsippene er mye de samme, jo. God på tester + rekke opp handa ga selvfølgelig bedre resultater enn å kun levere på tester. Det står også sort på hvitt i læreplanen at det skal være slik. Anonymkode: b7830...86f 1
sicario Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mange mener at sjefer liker dem som smisker. Da lurer jeg på om sjefen virkelig ikke ser gjennom smiskeren, at h*n er fake? Anonymkode: a328b...f26 Nei. Liker det ikke.
Mrs Robinson Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Så spørs det hvordan man definerer smisking, da 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Mrs Robinson skrev (46 minutter siden): Så spørs det hvordan man definerer smisking, da I dag: "Så kul jakke du har!" I morgen: "Så tøff du er!" På fredag: "Du er awesome! Skikkelig mann ass!" And so on... Alle kollegaene hører det og himler med øynene. Vedkommende viser ikke til noen særlige resultater, btw. Anonymkode: a328b...f26
Mrs Robinson Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I dag: "Så kul jakke du har!" I morgen: "Så tøff du er!" På fredag: "Du er awesome! Skikkelig mann ass!" And so on... Alle kollegaene hører det og himler med øynene. Vedkommende viser ikke til noen særlige resultater, btw. Anonymkode: a328b...f26 Igjen, så spørs det hvordan man definerer smisking. Å gi komplimenter og å være hyggelig med kollega (om det så er sjef eller medarbeider) anser jeg ikke som smisking. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Mrs Robinson skrev (28 minutter siden): Igjen, så spørs det hvordan man definerer smisking. Å gi komplimenter og å være hyggelig med kollega (om det så er sjef eller medarbeider) anser jeg ikke som smisking. Mange komplimenter hver dag er too much, for å si det sånn, spesielt når denne personen snakker dritt om sjefen bak ryggen Anonymkode: a328b...f26 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Jeg er en mellomleder for 17 personer. Dersom kvinnene i min avdeling sminker seg pent og har kledd seg anstendig så er det bare pluss i boka. Anonymkode: 70035...af7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 Hvis "smisking" inkluderer å ta på seg overtid eller skiftbytter på kort varsel og med et smil, så ELSKER jeg smiskere. Anonymkode: dd29c...6c7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Du som er kollega ser på vedkommende som en smisker. Lederen kan derimot se vedkommende som dedikert, engasjert og positiv, og en person man føler seg vel sammen med. Anonymkode: 12d1d...9c9 1
Mrs Robinson Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mange komplimenter hver dag er too much, for å si det sånn, spesielt når denne personen snakker dritt om sjefen bak ryggen Anonymkode: a328b...f26 Og det er når man snakker dritt om personen bak ens rygg, det er smisking 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker smiskere, og bryr meg ikke om om dem er fake. Dem innfrir så det holder, har god holdning, strekker seg langt og er veldig opptatt av å levere slik at dem imponerer meg. Jeg foretrekker heller 1 smisker enn 10 unnasluntrere. For min del kunne gjerne flere gjort seg om til smiskere. Det er gevinst for begge parter. Anonymkode: 604af...09d Men det er jo ikke smiskere du beskriver der, du har misforstått begrepet. Smiskere er de som prøver å gi komplimenter etc for å dekke over at de ikke leverer bra på jobb, eller for å oppnå fordeler på bekostning av andre. Anonymkode: 1cc76...92c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå